"Vom avea un trafic de 2.350.000 de pasageri în 2023. E un record cum nu visam. Pentru că au putut asigura acest trafic în condiţii de deficit de personal, actualii angajaţi ai Aeroportului sunt eroi. Dar pentru a atinge următorul record, adică 3.000.000 pasageri, e nevoie de o suplimentare cu 40% a numărului de angajaţi",a spus directorul Aeroportului Iaşi, Romeo Vatră. El pretinde că suplimentarea de personal este imposibilă acum din cauza "ordonanţei austerităţii".
"Din 2024 vom avea un nou aeroport"
Aeroportul Iaşi finalizează în aceste zile construcţia celui mai mare terminal de pasageri din România, cu excepţia Bucureştiului, plus extinderea platformei pentru parcarea avioanelor dar şi a maşinilor pasagerilor. "Din 2024 vom avea un nou aeroport practic, pentru mine aşa va fi. Toate cursele externe vor fi mutate în T4, terminalul cel nou de 31.500 metri pătraţi, iar zborurile interne vor fi în T3. Terminalul t2, cel mai mic, va fi relocat zonei cargo. În plus, posibila intrare a României în spaţiul Schengen pe calea aerului va elibera zone suplimentare şi va uşura acccesul pasagerilor, nu vor mai fi nevoiţi să vină cu 3 ore înainte de zbor", a adăugat directorul Aeroportului Iaşi.
Se promit zboruri interne spre Cluj şi Timişoara, poate chiar şi Constanţa
Dezvoltarea mediului de afaceri din marile oraşe de provincie face ca existenţa unor zboruri între Iaşi şi Cluj ori Timişoara să devină o necesitate. "Am vorbit cu directorul general al TAROM şi am găsit deschidere pentru operarea de zboruri interne către Cluj şi Timişoara, pe lângă cele către Bucureşti. E posbil ca la vară să avem şi o cursă spre Constanţa. O altă surpriză ar putea fi o cursă spre Istanbul operată de TAROM în codeshare cu Turkish. Deocamdată sunt doar discuţii, fără să antamăm nimic concret", a spus Romeo Vatră.