autostrada urtoi semn intrebareVineri a fost semnat contractul de construire a noului pod peste Prut din dreptul orașului Ungheni (Rep. Moldova), capătul estic al Autostrăzii A8 - Autostrada Unirii. Podul va costa 151,68 milioane lei, fără TVA, bani proveniți din fonduri europene, iar șantierul va dura 24 de luni. 
       
Tot vineri o delegație de oameni de afaceri și activiști civici din Iași și Neamț s-a dus la ministerul Transporturilor pentru a cere urgentarea procedurilor de licitare și executare a tronsoanelor de autostradă de pe traseul Târgu Mureș - Moțca - LețcaniMinistrul Transporturilor și șeful Companiei de Autostrăzi au promis că până pe 30 noiembrie va fi trimis la ANAP tronsonul Moțca - Lețcani iar ultimele 4 loturi de autostradă nelicitate încă pe tronsonul Moțca - Târgu Mureș vor fi ”lansate” până pe 20 noiembrie
 
”Lucrarea de control” dată de grupul de la Iași și Neamț șefilor MT și CNAIR
     
Numit oficial ”propunere de program”, documentul pus de grupul de la Iași sub nasul ministrului Transporturilor și a directorului CNAIR spune răspicat ce termene trebuie bifate urgent. Iată cel mai important pasaj:
       
”1. Trimiterea la ANAP a documentației de atribuire pentru tronsonul Moțca – Lețcani până la data de 30 noiembrie 2024. Am ales acest tronson, întrucât reprezintă principala dorință a comunității ieșene, atât din partea societății civile, cât și a mediului economic, lucru reflectat și de prezența astăzi a unui grup reprezentativ de antreprenori din Iași.
2. Lansarea procedurilor de achiziție publică a celor 4 loturi montane rămase de scos la licitație din tronsonul Tg. Mureș – Tg. Neamț până la 20 noiembrie 2024, 
     
Suntem conștienți de valoarea considerabilă a acestor investiții, de dinamica economică prin care trece țara noastră, de provocările financiare și fiscale cu care ne confruntăm, dar considerăm că este un efort necesar. Fiecare euro investit în proiectele de infrastructură are potențialul de a se întoarce de până la 8 ori în dezvoltarea economică a țării.
 
 
delegatie iasi la mt 27 septembrie 2024
       
 
De asemenea, în contextul internațional actual, dominat pentru noi de conflictul din Ucraina, precum și de viitoarea aderare la Uniunea Europeană a Republicii Moldova, finalizarea până în 2030 a autostrăzilor A7 și A8 reprezintă una dintre cele mai sigure și rentabile investiții în siguranța națională a țării noastre. Reamintim că importanța realizării autostrăzii A8 a fost consfințită și la nivelul Comisiei Europene, care a acceptat-o ca proiect fanion în Programul Transporturi 2021-2027, aceasta fiind inclusă ca și prioritate în cadrul Coridorului de conectivitate 4 (Coridorul Unirii) precum si prin prevederile legii nr.  291/2018.”
 
Vin alegerile, deci termenele asumate pentru A8 trebuie respectate
     
Documentul este, evident, ultimativ și arată disperarea Iașului de a avea o legătură rutieră modernă cu Vestul. 
     
Iar cum documentul a fost susținut direct sau indirect de zeci de oameni de afaceri care au peste 30.000 de angajați și rulează miliarde de euro anual, nici ministrul Transporturilor și nici șeful CNAIR nu au putut să o scalde cu ”nu sunt bani”, ”avem alte priorități” ori ”mai vedem”. Puși să răspundă la întrebarea ”când munciți”, șefii MT și CNAIR au dat garanții publice că termenele avansate de delegația Iașului sunt OK iar maxim la 30 noiembrie toate tronsoanele de autostradă din A8 până la Lețcani vor fi scoase la licitație
     
Angajamentele sunt oficiale, înregistrate public și nu mai au cum să fie retractate mai ales că vin și alegerile parlamentare și prezidențiale.   
 
delegatie iasi la mt 27 septembrie 2024 2
 
 
Cine sunt greii Iașului care au pus presiune pe Guvern pentru A8
     
La întâlnirea oficială cu ministrul Sorin Grindeanu și directorul CNAIR Cristian Pistol au venit câțiva activiști civici care în viața de zi cu zi sunt și oameni de afaceri (Lucian Grecu, Daniel Mălăncuș, Mioara Gociu, Irinel Bucur ș.a.) dar și reprezentanți ai unor firme mari (ex: COTNARI, CONEST) ori a unor organizații patronale (Camera de Comerț Iași, UGIR Neamț). N-au fost prezenți dar au susținut demersul unii din cei mai puternici oameni de afaceri ai Iașului - Iulian Dascălu, Bogdan Pițigoi, Gabriel Mardarasevici. 
 
PODUL DE LA UNGHENI PLAN

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected