Sambata, 03 Februarie 2024 19:50
"În 2-3 ani sper să reuşim să trecem de pragul de 3 milioane de pasageri. Pregătim deja zboruri noi dar şi investiţii noi - încă o parcare de 1200 locuri, spre exemplu. Odată cu deschiderea noului terminal Aeroportul Iaşi a intrat pe radarul altor companii aeriene şi mă aştept la surprize plăcute", a declarat directorul Aeroportului, Romeo Vatră. El a precizat că în luna mai 2024 va începe să opereze la Iaşi o nouă companie care va deschide zboruri spre două oraşe din Germania.
Scăpat de obligaţiile de partid, generate de vizita la Iaşi a şefului naţional al PNL cu ocazia zilei Unirii, directorul Aeroportului a admis că "pe 23 ianuarie nu am inaugurat noul terminal de pasageri ci doar l-am prezentat. Inaugurarea va fi pe 31 martie când sper să operăm primul zbor Schengen".
Reamintim, pe 23 ianuarie PNL, în frunte cu Tablă Alexe, a ţipat de l-au durut plămânii că "azi inaugurăm un nou aeroport la Iaşi"
"70% din bani au rămas în Iaşi"
Un detaliu extrem de important dezvăluit de şeful Aeroportului "70% din cele 100 milioane euro investite acum au rămas în Iaşi pentru că majoritatea subantreprenorilor a venit din Iaşi".
Romeo Vatră a precizat că investiţiile au fost mai multe decât ce s-a prezentat public de către politicieni. "În afară de construcţia T4 anul trecut am avut încă 3 proiecte finanţate cu fonduri europene, încheiate şi acestea cu bine. În 2023 am montat echipamente noi de tip radar, camere cu laser, cu zoom automat, am crescut practic securitatea perimetrală. Apoi, cu 2 milioane euro am achiziţionat o autospecială de pompieri, o ambulanţă şi mai multe echipamente de securitate. Am finalizat şi extinderea parcării plus construirea unui parc fotovoltaic".
Vor veni alte zeci de milioane de euro la Aeroport
"Ce s-a făcut până la 31 decembrie 2023 este doar un pas. Aeroportul Iaşi are nevoie să ţinem acelaşi ritm de dezvoltare şi în anii următori. Primul pas va fi reconfigurarea terminalului T2 în zonă cargo pentru a putea avea în sfârşit la Iaşi transporturi de mărfuri. Avem spre zona de este circa 70 de hectare pe care putem construi apoi facilităţi cargo industriale de care să beneficieze fabricile din Iaşi şi nu numai.
Vrem să mai construim o parcare supraetajată cu 1200 de locuri, deja antamat discuţii pentru accesarea de fonduri, deocamdată rambursabile pentru că acum nu mai există varianta fondurilor neramburabile. O altă investiţie pe care o pregătim este extinderea parcării pentru avioane, în prima fază de la 13 la 18 aeronave", a adăugat Romeo Vatră.
Comparaţii copleşitoare
Chiar şi fără aceste investiţii plănuite pentru următorii ani dezvoltarea Aeroportului Iaşi este explozivă faţă de nivelul anului 2022. "Dacă în terminalul T3 aveam 7 birouri de ceck-in în T4 vom avea 20 de birouri de ceck-in plus 12 standuri de self ceck-in. Dacă în T3 avem doar 2 filtre de control securitate în T4 avem 6 puncte de control plus 1. De asemenea, dacă în T3 avem 4 porţi de îmbarcare, în T4 avem 14 porţi. Tot în T4 vom avea miniterminal VIP şi o "priority line", o linie unde vor fi procesate cu prioritate familiile care au copii mici. Vom mai avea un VIP lounge şi un business lounge. Vom avea fumoare ceea ce în T3 era o problemă. Ceva cu adevărat spectaculos, la deschiderea T4 Iaşul va fi singurul aeroport din ţară, cu excepţia Otopeni-ului care va avea aviobridge-uri, acele burdufuri prin care pasagerii pot intra în avion direct din sala de aşteptare", a încheiat şeful Aeroportului Iaşi.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI