image 2021 02 9 24594456 41 autostrada unirii a8 mures neamt
Autostrada A8 nu va mai ajunge la Iași ci se va opri la Târgu Frumos (deocamdată, dar e posibil să se ajungă la Lețcani), ar fi decis baronii PSD și PNL. Banii necesari construirii drumului rapid până la granița cu Republica Moldova au fost ”deturnați” spre proiectele din județele politicienilor puternici (Timișul ministrului PSD-ist al Transporturilor a luat deja 1 miliard de euro pentru o autostradă iar ieri tocmai a semnat contractul pentru o șosea de centurăClujul lui Emil Boc a luat 2 miliarde euro pentru autostradă, metrou și linii de cale feratăOradea lui Ilie Bolojan a primit drumuri expres, poduri și șosea de centurăCraiova PSD-istei Olguța Vasilescu are și ea drum expres). 
Pentru ca țeapa să fie și mai usturătoare, PSD și PNL au decis să-l înlocuiască pe ieșeanul Cătălin Urtoi din funcția de președinte al Consiliului de Administrație al Companiei pentru Infrastructură Rutieră (CNIR). Urtoi era singurul care se mai zbătea pentru A8 iar baronii PSD și PNL au decis să scape de acest ”ghimpe”. 
       
Nici unul din ”liderii” politici ai Iașului nu a schițat măcar un gest formal de protest față de aceste umilințe, ceea ce arată cât de slabi sau indiferenți față de soarta Iașului sunt Bogdan Cojocaru (șeful oficial al PSD Iași), Alex Muraru (președintele de paie al PNL Iași), Mihai Chirica (primar al municipiului Iași) și Costel Alexe (șeful Consiliului Județean). 
 
”Nu mai sunt bani” pentru Iași dar sunt miliarde fără număr pentru județele baronilor PSD și PNL
     
 
Vestea că PSD și PNL au decis să blocheze construcția autostrăzii până la Iași circula sub formă de zvon de câteva zile și a fost oficializată joi seară de un fost șef din Ministerul Transporturilor, Ovidiu Marian Barbier. Ajuns acum influencer, Barbier realizează un podcast urmărit de breasla contructorilor. 
     
La acest podcast a anunțat joi seară Barbier că ”nu mai sunt bani pentru A8 până la Iași, darămite UngheniAm informații precise din Ministerul Transporturilor”. Invitat să comenteze această bombă, Cătălin Urtoi s-a declarat ”blocat”. ”Nu știu nimic, nu am fost informat de această situație. Dar să știți că Moldova așteaptă această autostradă nu până la Iași ci până la ChișinăuAșa cum s-au găsit bani pentru autostradă la Timiș, așa cum s-au găsit bani pentru proiecte la Cluj, trebuie să se găsească bani și pentru A8 până la UngheniDacă nu sunt în stare să găsească acești bani să lase pe alții capabiliNu putem sta pe loc și să plângem în batistă, trebuie să găsim bani”, a spus Urtoi după ce și-a revenit din uluială. 
     
Tot Urtoi a făcut apoi o precizare interesantă: ”chiar dacă acum nu sunt bani tot trebuiau organizate licitațiile pentru construcția autostrăzii până la Ungheni, licitații cu clauză suspensivă. Exact la fel s-a făcut și la A7. De ce nu s-au finalizat deci documentațiile?”
gfdsaghrets45
 
Urtoi a confirmat explicit că oameni din PSD încearcă schimbarea sa din funcția de președinte al CA de la CNIR. 
       
 
Urtoi trebuie dat jos din poziția de Președinte CA CNIR, căci așa vrea un grup în frunte cu directorul general CNIR! Am tăcut până astăzi, dar muncesc prea mult ca să accept astfel de măgării! Sunt un om corect!
       
Nu am venit la București pentru funcții, afaceri sau câștiguri suplimentare!
       
Vreți să mă schimbați din poziția de Președinte CA CNIR?! Ok, nici o problemă! Nu acesta este scopul meu în viață!
       
Dar pentru proiectele de infrastructură rutieră ale României, ale regiunii Moldova și în mod special Autostrada UNIRII-A8 renunț la orice diplomație și vă spun SĂ VĂ FIE RUȘINE!”, scria Urtoi pe Facebook înainte de emisiunea difuzată la podcastul lui Barbier. Iar la acest podcast a reconfirmat ”puciul” pregătit de baronii PSD și PNL. 
 
Cine a sărit în apărarea A8 și a lui Urtoi: politicienii nu, oamenii de afaceri da
     
 
Extrem de sugestiv, nici un politician ”de calibru” al Iașului nu a sărit în sus de indignare la vestea că A8 nu va mai ajunge la Iași iar Cătălin Urtoi, ieșeanul care s-a zbătut cel mai mult pentru A8, va fi ”decapitat” de politrucii din Ministerul Transporturilor. 
      
Au fost însă alături de Urtoi mai mulți oameni de afaceri. ”E inadmisibil așa ceva”, ”fără autostradă Iașul va continua să aibă un mare handicap în raport cu alte mari orașe ale țării” și ”Iașul are nevoie de Urtoi”, au fost câteva din reacțiile oamenilor de afaceri din Iași. Cel mai vehement a fost Marian Berdan, fondatorul și acțonarul majoritar al grupului Electra (nr 1 în România pe piața interfoanelor): ”fără Cătălin Urtoi nu exista nici 30% din ce este acum A8De asta îl susțin total pe Urtoi, Iașul și Moldova au nevoie disperată ca el să rămână pe poziția pe care o are acum în CNIRMoldova nu are un ambasador mai bun decât Urtoi”. 
 
Emil Balteanu
       
La fel de categoric a fost și Teofil Bălteanu, deși e membru PNL (a fost chiar șeful PNL Iași o vreme): ”Noi, oamenii de afaceri ieșeni considerăm ca este de neconceput,ca politicienii noștri ieșeni,să nu înțeleagă mesajul transmis prin structurile noastre asociative,în primul rând al HCSP! Non combatul politic, la București, condamnă economic si social MoldovaSusținerea domnului Cătălin Urtoi este determinantă pentru asigurarea continuării efortului nostru de peste cinci ani!
 
Urtoi: ”oamenii de business văd cel mai bine realitatea”
   
Auzind ce spun oamenii de afaceri, Cătălin Urtoi a insistat că ”ăsta e cel mai bun semnal. Oamenii de business văd cel mai bine realitatea, ei știu cât pierd din cauza lipsei A8. Nu e deloc întâmplător că cei mai importanți oameni de afaceri ai României, ai regiunii Moldova și ai Iașului sunt alături de asociația HaiCaSePoate, o asociație puternică și care mă susține!. Acești oameni de afaceri au decis să contribuie la efortul colegilor mei din asociație cu o sponsorizate concretă la început de an, iar colegii din asociația #HaiCaSePoate au direcționat acești bani către achiziționarea unei mașini Toyota Hilux pentru a-mi ușura activitatea de teren și deplasările Iași-București. 
     
Le mulțumesc colegilor de asociație și oamenilor de afaceri din Iași pentru această decizie care mă onorează, iar această nouă acțiune sper să dea de gândit celor care mai încearcă să blocheze acest proiect!”
 
PSD și PNL taie autostrada Iașului înainte de alegeri. USR și AUR tac
     
 
E ciudat faptul că baronii PSD și PNL au decis cu puțin timp înainte de alegerile prezidențiale să lase Iașul fără autostradă. Este evident că moldovenii vor sări în aer iar actuala coaliție guvernamentală va pierde voturi multe strict din cauza A8
      
Mai curios este însă că ”Opoziția” stă cuminte și nu profită de ocazie. Nici USR, nici AUR nu au sărit să acuze PSDNL-ul, baronii de Timiș, Cluj, Oradea, Craiova și București ori măcar pe pigmeii PSD Iași și PNL Bahlui. 
     
Paradoxal, singurul partid care pare să mai susțină A8 este UDMR-ul, dar numai pentru o anumită porțiune a autostrăzii. Ungurii au tot interesul ca această autostradă să se construiască mai repede pentru că traversează județele Mureș, Harghita și Covasna. Faptul că aceste județe vor fi legate de Vestul Europei e foarte bine pentru unguri, dar dacă această legătură nu ajunge până la Iași asta e. 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected