Miercuri, 27 Iulie 2022 06:23
Fostul ministru al Transporturilor şi actualul şef naţional al USR, Cătălin Drulă, a acuzat marţi Guvernul că a omorât autostrăzile Moldovei. "Eu am negociat cu UE să aduc miliarde, eu am pornit licitaţiile, dar decizia actualului ministru a fost să oprească licitaţiile şi să condamne Moldova la cine-știe-câți ani în plus fără autostrăzi". Curios, actualul şef al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a evitat să răspundă, la fel procedând şi şeful Companiei de Autostrăzi. A ieşit însă "la bătaie" activistul proautostradă Cătălin Urtoi care a răspuns extrem de dur: "Domnule Cătălin Drulă sunteți un mare IPOCRIT! Aveți curajul să veniți cu mine într-o emisiune națională și să luăm fiecare proiect din Moldova (A7, A8, A13, VO Bârlad, VO Tecuci, Dex Piatra Neamț-Bacău) la o analiză serioasă și să vedem în ce stadiu era fiecare proiect din regiunea Moldovei în Septembrie 2021?!". Şi iarăşi, extrem de sugestiv, marele războinic al USR a tăcut, Drulă fiind ironizat pentru asta de numeroşi alţi activişti proautostradă.
Mesajul bătăios al lui Drulă
"Dincolo de anunțuri triumfaliste: autostrăzile Moldovei avansează în ritm de melc
Nu se lucrează pe niciun metru de autostradă în Moldova - aceasta este realitatea cruntă pe care o desenează ministrul Sorin Grindeanu.
A7 - coloana vertebrală a Moldovei de la Pașcani la Ploiești - ar însemna 320km de autostradă de la nordul la sudul regiunii și este cel mai mare proiect rutier din TOATE PNRR-urile din TOATE statele Uniunii Europene. Un proiect evaluat la 3 miliarde de euro - este mai mult decât a investit România în total în autostrăzi în ultimii 10 ani.
A8 - autostrada care traversează munții - cu sectoarele Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin - Tg. Neamț are și ea finanțare în PNRR.
Cu toate acestea, 41% din aceste două autostrăzi NU sunt lansate în licitație și se îndepărtează pe zi ce trece de atragerea banilor din PNRR.
Anul trecut am reușit cu eforturi uriașe de negociere să conving Comisia Europeană să finanțeze A7 Ploiești - Pașcani. La fel și sectoarele A8 dinspre Tg. Mureș și Tg. Neamț - Autostrada Unirii Moldova - Transilvania. A8 e o autostradă despre care s-a vorbit mult, s-au dat legi, au fost proteste, s-au făcut și desfăcut studii de fezabilitate, însă prima cărămidă reală a fost obținerea fermă a finanțării europene.
Apoi am lansat licitația de lucrări pentru primul tronson din A7 Ploiești - Buzău și am lăsat în septembrie celelalte sectoare din A7 și A8 în etapa de proiectare la 90%.
Sorin Grindeanu le-a primit pe tavă gata de licitat în câteva săptămâni. Decizia lui strategică a fost însă să condamne Moldova la cine-știe-câți ani în plus fără autostrăzi.
Mai jos, radiografia completă a tuturor blocajelor pe proiecte rutiere din Moldova:
A7, coloana vertebrală a Moldovei de la Siret până la Ploiești
Pe primul tronson Ploiești - Buzău lansat în licitație de lucrări în iunie 2021 (acum 14 luni!) doar 2 din cele 3 loturi sunt contractate, însă nu au început lucrările în niciun punct.
Următorul sector până la Focșani a fost într-un final licitat în iarnă, dar nu avem niciun câștigător desemnat.
Mai departe, aproape 100km din mega-proiectul A7-PNRR pe sectorul Focșani - Bacău nu e licitat nici până azi, iar licitația pentru ultimul tronson între Bacău și Pașcani a fost lansată abia în această săptămână.
Iar pe ultimele sectoare Pașcani - Suceava - Siret proiectarea ar trebui să fie gata în această toamnă, însă sunt departe de a termina până și studiile de teren ce bat de luni de zile pasul pe loc, ce să mai vorbim despre proiectare sau obținerea acordului de mediu.
Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni
Sectoarele de circa 60km pe care le-am prins la finanțare în PNRR Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Leghin - Tg. Neamț nu au acord de mediu, nu au studiu de fezabilitate finalizat și, drept urmare, nu au fost lansate licitațiile pentru lucrări.
Sunt cele mai avansate din întreaga autostradă A8, le-am lăsat anul trecut în același stadiu și doar din cauza incompetenței comasate la Ministerul Transporturilor nu avem azi licitate și contractate pentru lucrări primele tronsoane din A8 Moldova - Transilvania.
Pe tronsonul greu de munte dintre Miercurea Nirajului și Leghin investigațiile geotehnice de teren au fost abandonate și, în consecință, proiectarea e în pom.
De la Tg. Neamț la Iași și mai departe la granița cu Rep. Moldova nu sunt în stare Grindeanu cu ”experții” lui să aprobe nici măcar traseul final, deși conform contractului semnat în aprilie 2021 studiile de teren și proiectarea ar trebui să se apropie de final și să vorbim deja despre licitația de lucrări.
Trecerea graniței prin podul peste Prut de la Ungheni e și ea dată uitării, Sorin Grindeanu nefiind capabil să obțină un acord de mediu într-un an de zile pentru un singur pod.
Zero proiectări de drumuri expres și lucrări înghețate la centuri ocolitoare în Moldova
De proiectarea drumurilor expres Bacău - Piatra Neamț sau Tișița - Albița nu se mai aude nimic, le-a băgat Grindeanu și pe astea la sertar, deși la ora asta trebuiau să fie în licitație pentru lucrări. Iar centurile ocolitoare la Tecuci și Bârlad sumarizează neputința acestor incompetenți: zero mobilizare, zero progres, zero interes pentru binele cetățenilor.
Ministrul şi cohorta de politruci tac, dar Urtoi iese la război
Deşi mesajul lui Drulă a ajuns imediat la urechile ministrului Transporturilor şi a cohortei de politruci oploşiţi în ministerul Transporturilor şi în Compania de Autostrăzi, nimeni nu a avut curaj să se ia "la bătaie" cu fostul şef al MT. A reacţionat însă, neaşteptat de dur, activistul proautostradă Cătălin Urtoi: "Domnule Cătălin Drulă sunteți un mare IPOCRIT! Aveți curajul să veniți cu mine într-o emisiune națională și să luăm fiecare proiect din Moldova (A7, A8, A13, VO Bârlad, VO Tecuci, Dex Piatra Neamț-Bacău) la o analiză serioasă și să vedem în ce stadiu era fiecare proiect din regiunea Moldovei în Septembrie 2021?! Vă mulțumesc!"
Ce credeţi că a făcut megacurajosul Drulă? A scos ranga pe care o agita la metrou? a venit cu vrafuri de dosare să-i închidă gura lui Urtoi. Nuuu. A tăcut mâlc, spre deliciul activiştilor proautostradă care au declanşat un tsunami de miştouri.
Dobrean Sabin: "In afara faptului ca ati lansat licitatii de proiectare pentru 5 generatii de acum incolo, n-ati facut nimic. Ati ajuns ministru si ati lasat apoi toata treaba pe seama armatei de troli cu care ati sperat ca va veti construi o mega statuie. Acum sunteti presedintele unui partid de 7% , aflat in coborare pe panta increderii populatiei, cu fata la vale. De ce naiba nu pricepeti ca aceasta abordare "la prosteala" nu mai tine nu stiu si nu este treaba mea sa stiu. Se va termina prost cariera politica pe care ati inceput-o, fiindca nu vreti sa invatati nimic si persistati in atacuri muncinoase si fara fundament. Dezamagirea pricinuita de parasirea guvernarii si predarea ei fara lupta pe mana PSD va apartine si nu o veti spala poate niciodata. Sperantele in d.voastra si in partidul d.voastra s-au naruit atunci. Acum veniti sa ne amintiti ce mare ministru ati fost. Cei care cunosc stiu, iar cei care stiu nu uita".
Gabriel Ursescu: "Am încredere în ce spune Catalin Urtoi ...că merge pe teren de ani de zile iar în ultimele.luni doarme mai mult în deplasare decât acasă. Drulãu !!! Mergi pe teren cu Cătălin Urtoi sa vezi realitatea și să nu mai vb din spatele tastaturii ?! Asociațiile din Moldova știu mai bine multe aspecte decât ipocriții din partidele politice din Parlament. Îți las telefonul lui Cătălin dacă vrei...asta in caz că nu îl ai....P.S. vreau o poza din teren cu cei din asociațiile ce militeaza pt A7 și A8 . O să îți spună și oful lor...."
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI