autostrada echitateGuvernul a publicat joi 30 decembrie 2021 o hotărâre conform căreia prima autostradă care va uni Moldova şi Transilvania este A8 (Iaşi - Târgu Mureş). Abia apoi va fi finanţată A13 (ruta Bacău - Braşov) şi autostrada Nordului (Suceava - Vatra Dornei - Bistriţa). Oricum, ca nivel de documentaţie, A8 este cel mai avansat proiect, iar 58 de km din acest traseu au fost deja prinşi la finanţare europeană prin PNRR (s+au alocat circa 800 milioane euro pentru "captele montane")   
 
Ce scrie în HG
       
Hotărârea de Guvern cu privire la finanțarea și prioritizarea proiectelor de infrastructură în perioada 2020-2030. prevede în tabelul 2.1.29 - Listă proiecte prioritizate și ierarhizate - pag. 66:
- Poziția 10 Tg.Neamt-Iași- Ungheni/ A8 - Autostrada Unirii. ... 66,89 pct.
- Poziția 14 Tg.Mureș- Tg.Neamt (Miercurea Nirajului-Leghin)/A8 - Autostrada Unirii...64,12 pct.
- Poziția 19 Brasov-Bacau/A13 - Autostrada Carpatia... 55,89 pct.
       
Punctaje mai mari, deci teoretic se vor construi mai repede, există la autostrăyile Piteşti - Sibiu, PLoieşti - Comarnic- Braşov, inelul de centură al Bucureştiului şi segmentul Bucureşti - Alexandria. 
autostrazi hg 30 decembrie 2021
 
Activiştii se bucură, dar reţinut. Politicienii încă stau ascunşi ca şobolanii 
     
Publicarea HG-ului a fost aplaudată de activiştii proautostradă dar totuşi destul de reţinut. "S-a încheiat o etapă importantă din punct de vedere tehnic, etapă la care așa după cum știți, un aport semnificativ l-au avut și asociațiile Împreună Pentru A8 și Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei. Începând din acest moment, lucrurile sunt clare  și trebuie să ne apucăm serios de treabă, adică respectarea documentelor oficiale și a LEGII, iar până în 2030  să circulam pe A7 de la Suceava la București  și pe A8 de la Ungheni-Iași la Tg.Mureș. Din acest moment clasa politică, indiferent de culoare, trebuie să respecte aceste documente cu titlu de LEGE!", a spus activistul Cătălin Urtoi. 
     
Un alt activist direct implicat în apariţia acestui HG, Irinel Bucur, a observat că "daca toate costurile erau estimate corect, asa cum au fost estimate pt A8, atunci A8 era prima dupa Sibiu-Pitesti! Am facut acest exercitiu!"
     
În fine, ONG-istul Ionel Apostol a o bservat altă ciudăţenie: "Facand o paralela intre planul initial propus de  minister si planul votat astazi de guvern, vom observa ca in mare masura, in urma interventiei  societatii civile din Moldova, punctajele au fost modificate substantial. Insa nu pot sa nu observ ca, cel mai important indicator - indicatorul tehnico economic-a fost ignorat complet de noua conducere a MT."
     
Interesant este că nici un politician ieşean nu a reacţionat deşi e clar că Iaşul a obţinut o mare, o imensă victorie în războiul autostrăzilor.  

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected