foreza autostradaFostul ministru al Transporturilor Lucian Șova recunoaște, aparent din prostie, că aranjase cu PNL și USR să favorizeze autostrada Bacău - Brașov (A13) în defavoarea rutei Iași - Târgu Mureș (A8). PSD-istul Șova a recunoscut inclusiv că USR-istul Drulă acceptase favorizarea A13 în condițiile în care UE acceptase finanțarea acum doar a unei bucăți din A8. Dezvăluirea incredibilă a fostului ministru PSD a venit ca o reacție la un articol publicat de TopIasi.ro (Doi ”prăpădiți” care au mers cu trenul au salvat autostrada Iași - Târgu Mureș în timp ce ”domnii” cu sute de milioane salariu și avion la dispoziție au lăsat A8 în groapă - topiasi.ro) referitor la reprioritizarea A8 după eforturi admirabile ale activiștilor civici.  
 
Declarația uluitoare a PSD-istului băcăuan fost ministru al Transporturilor 
         
«A 13 a pierdut și ultima luptă! Adversarii și-au dorit mai mult victoria! După ce s-a pierdut în deplasare la Bruxelles meciul cu A8, așa cum am anunțat zilele trecute, aflăm din articolul al cărui link îl aveți atașat că s-a pierdut și acasă la București, același meci, deși inițial A13  îl câștigase, culmea, cu Drulă ministru la Transporturi și Câțu prim-ministru!. În ultimele zile A13, ca de altfel și în ultimul an, nu a avut parte de nici o susținere politică băcăuană (...) Realitatea arată că, de fapt, cei care s-au lăudat în poze cu sigla A13 nu le-a păsat nici în ceasul al 13.-lea, sic, și nu s-au trezit din beția numirii ”competenților de rit nou” în dregătorii locale și naționale. Le-a păsat doar de ochii lumii de acest proiect așa zis ”cardinal” pentru dezvoltarea Bacăului. Vă invit să vedeți cum din vorbe se joacă la ”ruleta rusească” viitorul nostru al Bacăului. Păcat», a declarat Lucian Șova la Radio Easy Bacău. 
 
Miracolul reînvierii A8
          
La începutul lunii decembrie presiunile PSD Bacău erau atât de mari încât ministerul Transporturilor a anunțat că potrivit unor ”Criterii de evaluare” autostrada Iași - Târgu Mureș trebuie amînată prioritară urmînd a fi cea dintre Bacău și Brașov. Nu mai conta faptul că mai toată Moldova rămânea izolată și nici că UE anunțase deja că dă bani doar pentru A8. Pur si simplu PSD Bacău ordonase iar guvernul PSD - PNL se executase, deși asta însemna să se cheltuie aproape 3,5 miliarde euro din banii românilor (se pare că A13 ar costa chiar și mai mult) în loc să se ia 5 miliarde de la UE și să se aloce de la buget doar 1,5 miliarde pentru A8. 
          
Anunțul MT a creat furie la Iași. Furie doar în rândul ieșenilor, pentru că politicienii locali, niște glume flaușate, s-au făcut mici, mici, mici, și au tăcut să nu-i ia la ochi puternicii șefi ai PSD Bacău
          
Activiștii civici însă nu puteau fi ”călăriți” și a urmat o minirevoluțieDoi activiști s-au dus la București și aproape două săptămâni au luat la puricat ministerele Transporturilor, Mediului și cel al Dezvoltării, plus Compania de Autostrăzi. Au mers din birou în birou și au aflat adevăruri adînc ascunse: ba că pentru A 13 nu s-a cerut nici măcar un aviz de mediu dar proiectul a fost declarat prioritar (o aberație care anulează din start orice șansă de finanțare din surse europene), ba că indicatorii de trafic au fost falsificați grosolan (PSD Bacău obligase CNAIR să pretindă că de la Iași spre Târgu Mureș merg doar 60 de mașini pe zi în timp ce de la Bacău spre Brașov e trafic fulminant. Bonus, că autostrada A8 ar fi de 3 ori mai scumpă decât A13). După ce a cules informațiile „bob cu bob”, activiștii au făcut un raport detaliat și l-au depus direct la cabinetul ministrului apoi și directorilor din CNAIR. După care au amenințat că fac datele publice, adică să vadă toată România cum se falsifică informații atât de importante. 
           
Concomitent, asociațiile ”Împreună pentru A8” și ”Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei” au mobilizat aproape 500 de cetățeni care au trimis, fiecare, mesaje războinice către Ministerul Transporturilor cerând explicații pentru tărăgănarea proiectului A8. De obicei la MT vin 1-2 petiții, foarte rar câte 4-5, dar niciodată câteva sute, așa că mișcarea de masă de la Iași a băgat spaima în funcționari. Să fii amenințat cu sute de procese pentru că folosești date false - cine și-ar risca pielea? Așa că, de voie, de nevoie, ministrul Transporturilor a luat în considerare cifrele culese de prin ministere de activiști, și-a întrebat apoi directorii din MT care e realitatea iar marți 21 decembrie a publicat noile punctaje ale autostrăzilor. Segmentul de autostradă Tg Neamț - Iași - Ungheni are de atunci 66,89 puncte, Tg Mureș - Tg Neamț are 64,12 puncte în timp ce Bacău - Brașov are doar 55,89 puncte. În traducere, vor fi finanțate prioritar cele două segmente ale autostrăzii Unirii. Iar dacă vor mai fi bani (deși ce e alocat acum României nu ajunge nici pentru A7 + A8) se va construi și A13. 
         
Așa a fost învinsă mafia PSD Bacău de o mână de activiști din Iași. Așa a fost salvată autostrada Iași - Târgu Mureș, aruncată la gunoi inclusiv de politicienii penibili ai Iașului

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected