Duminica, 29 Decembrie 2019 10:19

La scurt timp dupa ce șeful PSD Iași pretindea ca i-a spus lui Comisia Europeană să arunce la gunoi autostrada Iași Târgu Mureș și să se focuseze pe traseul Bacău - Brașov (
vezi aici) acum specialistul PSD Iași în drumuri face o afirmație la fel de șocantă. ”
Dacă iarasi ne servește cineva cacealmaua Ungheni -Iasi-Tg Neamt-Tg Mureș, e clar că nu o putem noi Ieșenii accepta! Am mari îndoieli ca cineva din arcul guvernamental ia in serios tronsonul Tg Neamt -Tg Mureș! Eu
sper sa convingeți pe actualul ministru de necesitatea segmentului de Autostrada Ungheni-Iasi-Soci ( autostrada unirii ) ca de autostrada Moldovei se lupta alții! Din câte văd eu se pare ca
Iasul a rămas să se lupte singur!
Piatra Neamt se îndreaptă spre Bacau prin drum expres și de acolo spre autostrada, Vaslui e clar ca prefera și ei Bacau -Brașov, văd ca cei de la Suceava vor deja Autostradă spre Dej-Cluj -Oradea unde cu siguranța vor fi atrași și botosanenii! In acest context,văd ca doar noi și poate parțial nemțenii ( ăștia joaca la doua capete) au mai rămas pe Ungheni -Iasi -Tg Mureș! Sa dea Dumnezeu sa mă înșel și sa reușim sa implementam acest proiect,deși
mi se pare fff greu! (...) REPET a nu știu câta oară,
haideți sa ne concentram sa rezolvam / demaram lucrările pe tronsonul Ungheni -Iasi -Pascani ( Soci -Miroslovesti) care ne rezolva problemele județului nostru respectiv Varianta Ocolitoare Iasi (inelul mare , șoseaua de nord și cea de sud , prin bretele de legatură)
apoi rezolvam aglomerația de la PD Iloaie, Tg Frumos și intram / jonctionam in drumul expres Ploiești -Pascani -Siret ( Autostrada Moldovei )
Cei de la Bacau vorbesc de proiectul de autostrada Ungheni -Iasi -Bacau -Brașov , nu doar de Bacau -Brașov !
Nu știu de ce nu ne vedem noi doar de interesul nostru ??? Care e acela? Sa fie brăzdat județul Iasi de AUTOSTRADĂ!
Spre Tg Mureș o sa fie f greu și vor fi motive de amânări peste amânări”, a scris vicepreședintele PSD Iași Ovidiu Laicu.
Și unii activiști proautostradă au reacții talibane
Președintele Asociației ”Împreună pentru A8”, Ionel Apostol, a căzut în cealaltă extremă și somează Guvernul să pornească până la 31 decembrie autostrada Iași - Târgu Mureș prin anularea parteneriatului public-privat.
”Autostrada A8 rămâne o himeră ascunsă in hatisurile birocratiei de la Ministerul Transporturilor si CNAIR.
Ce șanse la dezvoltare poate avea regiunea Moldova, câtă vreme, cu toate insistentele noastre una se discuta si altceva se face?
Prima promisiune facuta asociatiilor civice ImpA8 si MVA de catre noul ministru al transporturilor, Bode, este pe punctul sa se evapore.Este vorba despre revenirea urgentă, prin hotarare de guvern ,a segmentului din autostrada A8 ,Unghie-Iasi-Tg Neamt, de la Institutul de prognoză la Ministerul Transporturilor. Cum vine asta ? Incercam sa alocam câțiva firfirei in bugetul pe 2020 pentru SF, dar nu stim exact daca segmentul mentionat se va face prin fonduri europene sau PPP !?
Toate aceste balbaieli ma fac sa cred că, nu avem inca ministru la transporturi ,ori ,mai grav ,interesul pentru Moldova ramane zero.”
Imediat cei doi ONG-iști cooptați recent drept consilieri onorifici ai ministrului Transporturilor au explicat că sunt probleme juridice care nu permit desființarea în 24 de ore a PPP-ului
Adrian Covasnianu: ”Decizia de asumare a renunțării la PPP se va lua. E o chestiune de timp pana când si materializa. Discuțiile oficiale cu MT, Cnair și CNSP pe care Catalin Urtoi le-a purtat (parțial și alături de mine) ne arata ca se va lua aceasta decizie. Am comunicat acest aspect public în cadrul conferinței de presa de la Palas Iași de înainte de Craciun. Conferința de presă se regăsește pe pagina de fb a asociației IptA8. Rolul unui consilier este de a prezenta (după ce are discuții oficiale cu toate instituțiile implicate, trece prin filtrul propriu, analizează multicriterial) situația către Ministerul Transporturilor. Decizia politica și implicit asumata este de renunțare la PPP. Referitor la interesul actualului Ministru al Transporturilor pot sintetiza scurt: s-au alocat resurse bugetare corespunzătoare etapei de proiectare in care ne aflam. Orice alte sume suplimentare pe anul 2020 ar fi fost inutile dintr-un motiv simplu și lesne de înțeles: nu avem obiect/motiv pentru a aloca bani suplimentari în vederea execuției. Am afirmat în repetate rânduri ca fără parcurgerea corecta și normala a etapei de proiectare (fezabilitate) proiectul A8 risca sa nu se "maturizeze". Cu un proiect matur exista "ingredientele" pentru a continua (din 2021-2022) următoarea etapa vizibila în teren :proiectarea (inclusiv descărcările arheologice) și execuția efectiva. Încercăm, din pozițiile neremunerate pe care le avem, sa intelegem toată "imaginea" pentru a nu se omite vreun aspect care ar putea sa incetineasca proiectul A8 pe viitor.
Șantierul autostrăzii ar putea fi deschis abia în 2024?
Ieșeanul Radu Lazăr: Covasnianu Adrian in discutiile oficiale cu ministrul transporturilor s a precizat foarte clar ca se va renunta la ppp pana la data de 31 decembrie 2019 prin hotărâre de guvern
Covasnianu: Radu Lazăr, fiind o procedura în curs lucrurile trebuie făcute corespunzător. Sunt detalii juridice și administrative care trebuie corelate. Crede-ma ca inclusiv cei de la CNSP doresc sa se renunțe la PPP pe A8. Acum sunt mai "luminați". :)
Radu Lazăr: Covasnianu Adrian, dupa parerea dumneavoastră, cam cand ar trebui sa nceapa lucrarile la autostrada?
Covasnianu Adrian Pai in principiu in anul 2022 ar putea sa fie gata studiile de fezabilitate iar ulterior sa fie scoase la licitație lucrările de proiectare și execuție. Fără o fundamentare corecta nu pot fi lansate lucrările ulterioare. Estimez ca spre finalul anului 2022-începutul anului 2023 pot fi lansate licitatiile pe Sicap. Către finalul anului 2023 avand caiete de sarcini transparente, corespunzătoare și neinterpretabile cred ca se pot semna contractele. Ulterior în 2024 se pot lansa ordinele de începere a lucrărilor în speranța că amplasamentele se pot preda și implicit sunt libere de sarcini.
Urtoi: ”dacă vin chinezii acum la PPP, putem anula pur și simplu? nu”
In discuție a intervenit apoi cunoscutul activist Catalin Urtoi care a explicat de ce nu poater fi anulat peste noapte parteneriatul public privat pentru porțiunea Ungheni - Iași - Târgu Neamț: ”fac și eu o aroganță: dacă chinezii vin la negocieri și oferă o sumă de 600 milioane euro și trei ani execuție?! Renunțăm?! În principiu este tendința de a se renunța, dar după o fundamentare logică și profesionistă. O astfel de decizie nu se poate lua ca la Piața după ce de câteva luni sunt pornite negocierile. Trebuie văzut cadrul legal prin care se poate renunța pentru ca nimeni să nu sufere. Cineva, nu mai dau nume ne-a adus în această situație, iar părerea mea este că lucrurile trebuie făcute cu cap pentru a nu complica și mai tare această investiție. În conferința de presă de acum o săptămână și în raportul către Ministrul Transporturilor au fost enunțate aceste detalii. Cine are interes și nu tratează superficial aceste lucruri are toate informațiile corecte de la mine și de la colegul Adrian Covasnianu. Au trecut prea mulți ani fără sa se facă nimic în Moldova pentru ca acum să gândim simplist și subiectiv.
Pentru mine este noaptea minţii când văd astfel de comentarii. Mergem înainte! Sărbători fericite!”, a scris Urtoi pe Facebook.
Activiștii amenință totuși Guvernul
O parte din activiștii pro autopstradă nu s-au lăsat convinși de argumentele lui Urtoin și COvăsnianu așa că au lansat amenințări la adresa guvernanților
Alexandru Georgescu: ”PNL nu vrea sa supere PSD!”
Elena Bacosca: ”Mare dreptate!!!! De ce PNL coabitează cu Psd?! Ne iau de idioți? Mai fac o alianță????”
Elena Bacosca: ”Am admirat campania pentru europarlamentare a Asociației pentru dna Gregoriana Tudoran, de aceea țin foarte mult la ținuta politic-morală a reprezentanților care susțin in Guvern proiectul. Cei care încearcă să ne păcălească să știe ca vor lua foc! Moldova nu îi mai suportă pe mincinoși!”
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI
Comments
1. Eu nu mai sunt vicepresedinte PSD din luna mai 2019 , deci nu forțați lucrurile !
2. Nu mai sunt salariat CNAIR !
3. Cunosc f bine acest subiect ca om ce mi-am petrecut ultimii 8 ani in cadrul CNAIR și mi-am permis sa fac unele observații ca Ieșenii fie in cunoștință de cauză in ce privește AUTOSTRADA Ungheni -Iași Tg Neamt -Tg Mureș, având convingerea ca știu mai multe decât unii care abia acum învață unde sunt toaletele prim MT și CNAIR !
4. Apreciez ca dl președinte Maricel Popa a prezentat in mod profesionist cu sume exacte alocate de la bugetul de stat,asumat prin OG !!!! ( unicat in istoria României ) pentru acest obiectiv. Cinste lui !
5. Nu am spus niciodată ca autostrada Iasi -Tg Mureș nu ar fi utila așa cum dvs lăsați sa se înțeleagă in mod eronat prin titlul pus articolului!
6. Ce sume sunt prevăzute in actualul buget pentru aceasta autostradă spre comparație cu cele alocate de PSD și pentru ce etape ?
7 Ce demersuri sau făcut pentru a primi aviz de la mediu Podul de la Ungheni, care e blocat de peste 6 ani la acest minister ???
8. Ce demersuri au fost făcute ca tronsonul Tg Neamt -Iasi sa fie trecut de la PPP-la CNAIR așa cum se băteau cu pumnii in piept cei ce acuzau PSD?
9 Pana una alta,aceasta autostrada e in același stadiu lăsat de PSD. Nici nu se putea altfel,dar manipularea a fost mare și acum nu au cum sa ascundă decât tot prin încercări disperate de ducere in eroare a opiniei publice! Se minte prin omisiune!
10. Dvs va dati seama ca nimeni,dar absolut nimeni nu își permite sa scoată la licitație aceasta lucrare ( pr Th și execuție) fără a avea revizuit SF-ul și fără ca traseul sa fie liber de sarcini ,adică exproprieri făcute in totalitate și avize luate de la toate institutiile’!
11Sunteti curios cam cât ar dura aceste lucruri pentru tronsonul Tg Neamt -Tg Mureș? Cel puțin 4-5 ani !!! Dacă se va face altfel se vor plăti claimuri / revendicări la constructori de miliarde de euro fără ca aceștia sa între la lucru!
12 Se risca cineva sa facă așa ceva??? Pe dvs nu va doare gura sa vorbiți și mâna sa scrieți,dar ss văd cine are curaj ss facă așa ceva???
13 Susțin incontinuare ca in acest moment pentru Ieșeni, important e tronsonul Ungheni-Iasi -Pascani care trebuie trecut la CNAIR și finanțat urgent,aici nu sunt probleme mari,doar alocările bugetare sa fie făcute.
14 Altfel ni se va spune ca Ungheni -Pascani e la PPP și sa mai așteptăm ca încă nu sunt mature proiectele iar pe Tg Neamt-Tg Mureș ca sunt bani și se lucrează la SF ( revizuire ce e licitata și contractata de PSD ,acum sunt prinși bani ca sa o plătească deoarece in 2020 au termen sa o predea ( parțial )
15 Cam asta e adevarul dle Dobasu și nu titlul dvs de articol menit sa manipuleze și sa panicheze populația!