Duminica, 09 Mai 2021 10:19
Azi este anunțată cu mare tam-tam, mai ales de către clasa politică locală implicată în actul de guvernare, respectiv PNL - USR PLUS O MARE VICTORIE în "evoluția" autostrăzii UNIRII - A8, tronsonul Tg.Neamt - Iași - Ungheni.
Este vorba despre ORDINUL DE ÎNCEPERE a Studiilor de Fezabilitate și Proiectare pentru tronsonul Motca - Iași - Ungheni.
Pentru cine nu este familiarizat cu astfel de proceduri, în momentul în care vezi cum toți se laudă ai putea spune că această autostradă a intrat într-o etapă ireversibilă de execuție.
De fapt prin astfel de situații am mai trecut în 2011 - 2012, în 2019 cu PPP, dar realitatea este cu totul alta.
Acest ordin de începere este defapt o predare a amplasamentului în termeni civilisti și o stabilire a etapelor și subetapelor de lucru, a procedurilor, în vederea derulării faptice a contractului semnat cu mai bine de o lună de zile în urmă.
De fapt este o simplă procedură de lucru din care clasa politică a făcut o mare VICTORIE... de etapă!
Este doar o mișcare abilă de PR prin care ieșenii sunt păcăliți de actuala clasă politică și se încearcă devierea de la adevărata promisiune electorală pe care în acest moment nu sunt în stare să o pună în aplicare:
Finanțarea unui prăpădit de tronson de autostradă prin PNRR, respectiv Tg.Frumos - Lețcani, adică 38 km de autostradă în județul Iași.
Fiecare cetățean al Iașului și nu numai stie ce înseamnă acel sector de drum.
Este cel mai aglomerat din regiunea Moldovei, cu cele mai multe accidente mortale, cu nervi întinși la maxim, cu mașinile salvării blocate în trafic, practic un blocaj permanent care creează mari probleme economice și sociale.
Deși acest tronson de autostradă nu este un moft, ci o necesitate pentru populația județului și a orașului Iași, iată că "ambițiile" personale ale unora (la momentul oportun voi explica despre ce este vorba) au făcut ca pe masa Comisiei de la Bruxelles, Ministerul Transporturilor să nu pună și acest proiect.
Deși în acest moment este un proiect avansat în comparație cu alte proiecte care apar în acel draft PNRR (vezi metroul din Cluj) totuși pentru Iași NU SE POATE!
Avem cea mai slabă clasă politică locală!
Mai sunt câteva zile până la finalizarea definitivă a listei PNRR și sunt curios ce partid politic local și ce politician va face ceva concret pentru acest proiect.
Marea realizare ar fi ca cineva sa-și asume finanțarea prin PNRR și realizarea acestui sector până în 2026!
Comisia Europeană ar trebui să afle că această investiție este așteptată de un județ cu peste UN MILION de locuitori, al doilea județ al României și că rezolvă multe probleme de trafic, mediu, economice și sociale!
Dacă nu o vor face Primul Ministru, Parlamentarii europeni și naționali din Iași, Ministrul Transporturilor, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, atunci noi, oamenii de rând vom pleca la Bruxelles și vom arăta care sunt defapt adevăratele probleme ale noastre și proiectele de care avem nevoie.
P. S. Avem nevoie de ajutorul Diasporei din Bruxelles!
sursa: Catalin Urtoi Facebook
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.