Viceprimarul Marius Dangă, responsabil din partea municipalităţii pentru activitatea RATP, se dovedeşte de la zi la zi din ce în ce mai departe de realitate. După ce a invocat posibilitatea construirii unor linii de cale ferată pentru transportul spre oraş al locuitorilor din jurul Iaşului, acum Dangă este preocupat de ecartamentele liniilor de tramvai. Ca dovadă a postat pe blogul personal un text lung şi plictisitor din care se cităm următorul fragment:
“Iată mai jos, pentru trei dintre producătorii de top şi doar pentru vânzările din Europa de după anul 2000, demonstraţia faptului că acelaşi tip de produs este fabricat, fără nici un fel de probleme, atât pentru 1000 mm, cât şi pentru 1435 mm. Producători sunt, desigur, mulţi alţii. Numărul de oraşe care au achiziţionat un anumit produs diferă în funcţie de diverse criterii. De exemplu, faptul că veţi observa că tramvaiele Variobahn pe 1000 mm au fost achiziţionate de un număr mai mic de oraşe nu înseamnă nicidecum că nu ar fi fiabile pe ecartament metric.
Bombardier: Flexity Outlook C (Cityrunner)
900 mm: Linz
1000 mm: Alicante, Augsburg, Basel, Geneva, Innsbruck, Łódź
1435 mm: Berlin, Blackpool, Bruxelles, Graz, Marsilia
Stadler: Variobahn
1000 mm: Bochum, Mainz
1435 mm: Bergen, Graz, Londra, München, Nürnberg, Potsdam
Siemens: Combino
1000 mm: Amsterdam, Augsburg, Berna, Basel, Erfurt, Freiburg, Nordhausen, Ulm
1435 mm: Almada, Budapesta, Potsdam, Poznań”.
Foarte interesant. Între timp, mai bine de jumătate dintre compostoarele din MAZ-uri nu merg, călătorii fiind obligaţi să facă naveta prin autobuze pentru a nu fi căsăpiţi de controlori, deşi vina nu e a lor. Bagi biletul şi ioc! Nu se întâmplă nimic. Fenomenul este atât de răspândit încât ieşenii au găsit şi soluţia (asta înseamnă să cunoşti problemele din transport, nea Dangă, nu să cercetezi acte de la RATP): pun două bilete unul sub altul şi astfel şansele de compostare cresc. Or fi importante proiectele şi strategiile, dar în primul rând ideea este că se poate face mai mult cu ce avem.
Scuzele prezentate de Dangă referitor la activitatea RATP nu încălzesc cu nimic dacă nu se vede o schimbare cât de mică.
P.S. Sunt multe alte aspecte defectuoase în activitatea RATP, dar domnu’Dangă nu le vede de vreme ce zăreşte autobuze şi tramvaie din maşina cu aer condiţionat. (I.C.)

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…