![]()
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a susținut o conferință de presă la finalul întâlnirii cu Comitetul Interministerial de Coordonare a Planului Național de Redresare și Reziliență. Acesta a declarat că guvernarea anterioară a refuzat să își asume politic că sunt proiecte care nu pot fi îndeplinite și aștepta ca cineva de la Comisia Europeană să atragă atenția asupra acestui fapt. Oficialul a continuat arătând că Comisia Europeană doar constată întârzierile și demonstrează că proiectele nu pot fi realizate la termen.
“În acest moment suntem într-o situație în care cam 6,3 miliarde de euro proiecte sunt, din perspectiva analizelor tehnice și nu numai, proiecte care nu mai pot fi îndeplinite până la data de august 2026, sau care nu îndeplinesc aceste procente. Vedem că suntem într-o diferență de la 7,8 la între totalul împrumuturilor – 15 miliarde minus 6,3, înseamnă 8,7 miliarde care ar rămâne în PNRR, la care se adaugă un pachet de măsuri legate de reziliență.”
Ministrul a subliniat că s-a făcut o reevaluare a situației și că România nu va pierde niciun euro din componenta nerambursabilă din PNRR. Totuși, contractele care nu funcționează au fost oprite. “E vorba de proiectele care au avut probleme de achiziții, v-am dat exemplul și data trecută, sunt segmente de autostradă care au fost scoase din progres fizic, corectez, este din cauza problemelor de achiziție publică. E vorba de reducerea ambițiilor de la un număr mai mare de metri pătrați, de kilometri, pentru că nu au fost demarate proiectele la timp. După cum vă spuneam, indicații cu privire la ce stadii sunt, pentru că discuțiile sunt din luna august 2024. Nu este pentru nimeni o surpriză că sunt aceste întârzieri. Evident că este datoria mea ca în momentul în care negocierile intră în zona de finalizare, să publicăm această listă. Dacă nu e progres deloc, nu se poate termina ceva până în august 2026. Ce facem acum? Căutăm surse alternative de finanțare pentru proiecte gen segmentele prioritare din A7 și A8 care nu mai sunt prinse din PNRR. Vestea bună este că au rămas segmente pe care le finanțăm acum integral, cu tot cu componenta națională, pentru că putem împinge finalizarea lor.”
Autostrada A7 Ploiesti – Siret va trebui să străbată traseul Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pașcani – Suceava – Siret. Autostrada A8, supranumită Autostrada Unirii, va trebui să străbată traseul Targu Mureș – Ditrau – Poiana Largului – Târgu Neamț – Pașcani – Târgu Frumos – Iași – Ungheni.

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…