Ref. : Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public al municipiului Iasi in domeniul privat al municipiului Iasi a suprafetei de 111.754, 64 mp.
Prin Dispozitia Primarului Municipiului Iasi nr. 342 din 09.04.2012 ati fost convocat la sedinta extraordinara a Consiliului Local Iasi in vederea adoptarii unei Hotarari de trecere a terenului sus mentionat din domeniul public in domeniul privat al Municipiului Iasi.
Fata de acesta initiativa a Primarului si fata de toate motivele invocate in Proiectul de hotarare si in documentele anexe acestuia, doresc sa va aduc la cunostinta urmatoarele aspecte :
1. Contractul de asociere in participatiune incheiat intre municipalitate si investitor este nul in virtutea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Ca atare, oportunitatea/legalitatea acestei hotarari nu poate fi justificata. Astfel, prin Decizia 976/2010 a Curtii de apel Oradea au fost anulate HCL 576/2004 privind trecerea terenului in discutie din domeniu public in privat si HCL 3/2005 si HCL 4/2005 ambele privind aprobarea asocierii si a contractului de asociere dintre Municipiul Iasi si SC IULIUS GROUP SRL. Odata anulat actul ce reprezinta insasi exprimarea vointei autoritatii de a contracta cu societatea IULIUS GRUP, conditia de validitate esentiala a Contractului de asociere (consimtamantulu uneia dintre parti) a fost inlaturata. Consecinta este nulitatea Contractului de Asociere in participatiune.
2. Emiterea de catre Consiliul Local Iasi a unei noi hotarari de trecerere a terenului din patrimonial public in cel privat (i. e. act administrativ identic in continut cu HCL 3/2005, care fost anulat de catre o instanta judecatoreasca) este nelegala iar aceasta hotarare ar fi nula de drept. Astfel, din dispozitiile art.14 alin.(5) din Legea 554/2004 a contenciosului administrativ, care prevad ca: “ In ipoteza in care se emite un alt act administrativ cu acelasi continut, ca si cel suspendat de instanta, acesta este nul de drept … ”, rezulta ca si in cazul unui act administrativ declarat nul printr-o hotarare definitiva si irevocabila a unei instante de contencios administrativ ( Decizia 976/2010) se aplica acelasi rationament . Semnificatia juridica este urmatoarea: In cazul in care o instanta ar fi investita cu o actiune in anularea hotararii de consiliu local de astazi, aceasta nu ar mai trebui sa cerceteze motivele de nelegalitate ale acestei hotarari de consiliu local, ci, data fiind Decizia CA Oradea, urmeaza doar sa constate nulitatea actului administrativ.
3. Dezafectarea mijloacelor corporale aflate pe teren (care, in conformitate cu sustinerile specialistului nu a fost avuta in vedere de instanta de la Oradea ) nu poate justifica o cauza legitima pentru trecerea bunului din domeniul public in cel privat deoarece hotararea de consiliu local prin care au fost dezafectate mijloacele corporale este nul ca o consecinta a anularii actelor administrative care au stat la baza emiterii acestuia .
4. Nu exista niciun temei juridic pentru eventuale despagubri pe care municipalitatea le-ar datora investitorului in eventualitatea neadoptarii hotararii de Consiliu. Astfel, investitorul a cunoscut la momentul incheierii Contractului de Asociere in participatiune regimul juridic al bunului, a stiut tot timpul de existenta litigiului in urma caruia s-a pronuntat Decizia 976/2010 a Curtii de Apel Oradea, ba mai mult a avut in cadrul acestui litigiu si calitatea de intervenient, deci a participat in mod activ in acest litigiu. Riscul Contractului de Asociere in Participatiune este exclusiv in sarcina investitorului. De altfel el si-a asumat si riscul continuarii edificarii constructiilor stiind ca poate fi si in postura actuala si anume a anularii HCL 576/2004, HCL 3/2005 si HCL 4/2005 .
5. Finantarea proiectului imobiliar de catre institutii bancare este in afara oricarui raport juridic cu municipalitatea. Nu exista niciun temei juridic pentru care admnistratia locala sa fie raspunzatoare pentru prejudiciile aduse acestor institutii. Bancare. De altfel, precizam ca era necesar ca acestea sa se informeze asupra litigiilor privind terenul si asocierea cu Municipiul Iasi, iar acest fapt era foarte simplu de infaptuit deoarece informatiile despre acest litigiu au fost publice, adica la indemana oricarei persoane interesate . Cu toate acestea, daca au stiut de existenta litigiului, este riscul exclusiv al acestora privind continuarea finantarii unui proiect a caror acte puteau fi desfiintate printr-o hotarare judecatoreasca, asa cum s-a si intamplat – Decizia 976/2010 .
6. Nelegalitatea vadita a hotararii pe care urmeaza sa o adoptam astazi va atrage raspunderea fiecarui consilier local in parte, in conformitate cu prevederile Legii administratiei publice locale
Astfel, conform art.128 din Legea 215/2001 a administratiei publice locale:
Consilierii locali sau judeteni, dupa caz, primarii, viceprimarii, primarul general al municipiului Bucuresti, primarii si viceprimarii subdiviziunilor administrativ-teritoriale, presedintii si vicepresedintii consiliilor judetene, secretarii unitatilor administrativ-teritoriale si personalul din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judetean, raspund, dupa caz, contraventional, administrativ, civil sau penal pentru faptele savarsite in exercitarea atributiilor ce le revin, în conditiile legii.
Art.55 si 56 din Legea 393/2004 privind statutul alesilor locali:
Art.55. Alesii locali raspund, în conditiile legii, administrativ, civil sau penal, dupa caz, pentru faptele savârsite în exercitarea atributiilor ce le revin.
Art.56 (1) Consilierii raspund în nume propriu, pentru activitatea desfasurata în exercitarea mandatului, precum si solidar, pentru activitatea consiliului din care fac parte si pentru hotarârile pe care le-au votat.
(2) În procesul-verbal al sedintei consiliului va fi consemnat rezultatul votului, iar, la cererea consilierului, se va mentiona în mod expres votul acestuia.
In atare conditii, consider ca votul ce urmeaza sa-l exprimati trebuie sa fie bazat pe cunoasterea situatiei de fapt si pe constiinta fiecarui consilier de a nu incalca legea sub aspectul celor sus mentionate .
In atentia fiecărui membru al Consiliului Local Iaşi
Ref. : Proiect de hotarare privind trecerea din domeniul public al municipiului Iasi in domeniul privat al municipiului Iasi a suprafetei de 111.754, 64 mp.
Prin Dispozitia Primarului Municipiului Iasi nr. 342 din 09.04.2012 ati fost convocat la sedinta extraordinara a Consiliului Local Iasi in vederea adoptarii unei Hotarari de trecere a terenului sus mentionat din domeniul public in domeniul privat al Municipiului Iasi.
Fata de acesta initiativa a Primarului si fata de toate motivele invocate in Proiectul de hotarare si in documentele anexe acestuia, doresc sa va aduc la cunostinta urmatoarele aspecte :
1. Contractul de asociere in participatiune incheiat intre municipalitate si investitor este nul in virtutea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Ca atare, oportunitatea/legalitatea acestei hotarari nu poate fi justificata. Astfel, prin Decizia 976/2010 a Curtii de apel Oradea au fost anulate HCL 576/2004 privind trecerea terenului in discutie din domeniu public in privat si HCL 3/2005 si HCL 4/2005 ambele privind aprobarea asocierii si a contractului de asociere dintre Municipiul Iasi si SC IULIUS GROUP SRL. Odata anulat actul ce reprezinta insasi exprimarea vointei autoritatii de a contracta cu societatea IULIUS GRUP, conditia de validitate esentiala a Contractului de asociere (consimtamantulu uneia dintre parti) a fost inlaturata. Consecinta este nulitatea Contractului de Asociere in participatiune.
2. Emiterea de catre Consiliul Local Iasi a unei noi hotarari de trecerere a terenului din patrimonial public in cel privat (i. e. act administrativ identic in continut cu HCL 3/2005, care fost anulat de catre o instanta judecatoreasca) este nelegala iar aceasta hotarare ar fi nula de drept. Astfel, din dispozitiile art.14 alin.(5) din Legea 554/2004 a contenciosului administrativ, care prevad ca: “ In ipoteza in care se emite un alt act administrativ cu acelasi continut, ca si cel suspendat de instanta, acesta este nul de drept … ”, rezulta ca si in cazul unui act administrativ declarat nul printr-o hotarare definitiva si irevocabila a unei instante de contencios administrativ ( Decizia 976/2010) se aplica acelasi rationament . Semnificatia juridica este urmatoarea: In cazul in care o instanta ar fi investita cu o actiune in anularea hotararii de consiliu local de astazi, aceasta nu ar mai trebui sa cerceteze motivele de nelegalitate ale acestei hotarari de consiliu local, ci, data fiind Decizia CA Oradea, urmeaza doar sa constate nulitatea actului administrativ.
3. Dezafectarea mijloacelor corporale aflate pe teren (care, in conformitate cu sustinerile specialistului nu a fost avuta in vedere de instanta de la Oradea ) nu poate justifica o cauza legitima pentru trecerea bunului din domeniul public in cel privat deoarece hotararea de consiliu local prin care au fost dezafectate mijloacele corporale este nul ca o consecinta a anularii actelor administrative care au stat la baza emiterii acestuia .
4. Nu exista niciun temei juridic pentru eventuale despagubri pe care municipalitatea le-ar datora investitorului in eventualitatea neadoptarii hotararii de Consiliu. Astfel, investitorul a cunoscut la momentul incheierii Contractului de Asociere in participatiune regimul juridic al bunului, a stiut tot timpul de existenta litigiului in urma caruia s-a pronuntat Decizia 976/2010 a Curtii de Apel Oradea, ba mai mult a avut in cadrul acestui litigiu si calitatea de intervenient, deci a participat in mod activ in acest litigiu. Riscul Contractului de Asociere in Participatiune este exclusiv in sarcina investitorului. De altfel el si-a asumat si riscul continuarii edificarii constructiilor stiind ca poate fi si in postura actuala si anume a anularii HCL 576/2004, HCL 3/2005 si HCL 4/2005 .
5. Finantarea proiectului imobiliar de catre institutii bancare este in afara oricarui raport juridic cu municipalitatea. Nu exista niciun temei juridic pentru care admnistratia locala sa fie raspunzatoare pentru prejudiciile aduse acestor institutii. Bancare. De altfel, precizam ca era necesar ca acestea sa se informeze asupra litigiilor privind terenul si asocierea cu Municipiul Iasi, iar acest fapt era foarte simplu de infaptuit deoarece informatiile despre acest litigiu au fost publice, adica la indemana oricarei persoane interesate . Cu toate acestea, daca au stiut de existenta litigiului, este riscul exclusiv al acestora privind continuarea finantarii unui proiect a caror acte puteau fi desfiintate printr-o hotarare judecatoreasca, asa cum s-a si intamplat – Decizia 976/2010 .
6. Nelegalitatea vadita a hotararii pe care urmeaza sa o adoptam astazi va atrage raspunderea fiecarui consilier local in parte, in conformitate cu prevederile Legii administratiei publice locale
Astfel, conform art.128 din Legea 215/2001 a administratiei publice locale:
Consilierii locali sau judeteni, dupa caz, primarii, viceprimarii, primarul general al municipiului Bucuresti, primarii si viceprimarii subdiviziunilor administrativ-teritoriale, presedintii si vicepresedintii consiliilor judetene, secretarii unitatilor administrativ-teritoriale si personalul din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judetean, raspund, dupa caz, contraventional, administrativ, civil sau penal pentru faptele savarsite in exercitarea atributiilor ce le revin, în conditiile legii.
Art.55 si 56 din Legea 393/2004 privind statutul alesilor locali:
Art.55. Alesii locali raspund, în conditiile legii, administrativ, civil sau penal, dupa caz, pentru faptele savârsite în exercitarea atributiilor ce le revin.
Art.56 (1) Consilierii raspund în nume propriu, pentru activitatea desfasurata în exercitarea mandatului, precum si solidar, pentru activitatea consiliului din care fac parte si pentru hotarârile pe care le-au votat.
(2) În procesul-verbal al sedintei consiliului va fi consemnat rezultatul votului, iar, la cererea consilierului, se va mentiona în mod expres votul acestuia.
In atare conditii, consider ca votul ce urmeaza sa-l exprimati trebuie sa fie bazat pe cunoasterea situatiei de fapt si pe constiinta fiecarui consilier de a nu incalca legea sub aspectul celor sus mentionate .

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…