Luni, 08 August 2022 06:26
Pentru ca Iasul are cei slabi lideri PNL din istorie, sefii nationali ai partidului tocmai au lasat fara bani autostrazile care ar urma sa traverseze judetul. "Conform ultimelor modificari, POT (Programul Operational de Transport - Rutier) 2021 - 2027, a avut scazuta alocarea de la aprox 12 miliarde EUR la 9.68 miliarde EUR. Scazind proiectele prinse in Programul Investitional 2020-2030 si care au asigurata finantare prin POT avind indicatori economici aprobati sau lansate licitatii de executie (loturile 2 si 3 din Sibiu - Pitesti, plus Arad - Oradea care e pe final ca acolo Consitrans chiar lucreaza, nu ca pe Tg Neamt - Iasi - Ungheni unde stau blocati in AMC de mai bine de 1 an), aveti idee ce suma mai ramane? Va spun eu: mai sunt disponibili aproximativ 3 miliarde euro!
Uitati asadar de treaba aia politica precum ca "noi am asigurat finantare de 875 milioane eur pt Tg Neamt - Iasi - Ungheni" sau ca A13 are 2.5 miliarde ori A8 (Leghin - Miercurea Nirajului) are 1 miliard"
Ce proiecte are Iasul si care e suma minima necesara
Irinel Bucur explica apoi ce finantari minime sunt cnecesare in acest moment.
"Avem:
- Pascani - Suceava care necesita aproximativ 700 milioane EUR,
- Tg Neamt - Iasi care necesita aproximativ 1.2 miliarde EUR
- Iasi - Ungheni cu 1.3 miliarde eur.
Doar astea impreuna si nu ajung sumele!", anunta activistul proautostrada Irinel Bucur.
Boc si Bolojan pot lua bani, Alexe si Chirica string dosare penale
Activistul civic admite ca "avem si mecanismul de supracontractare, adica se vor contracta proiecte de valoare dubla alocarii prin POT, adica 9.68 * 2 = 19.36 miliarde EUR insa stim toti ca statul nu prea are de unde sa le finanteze pe toate daca vor merge bine si clar, va temporiza si ghiciti unde vor face asta? V-ati prins, acolo unde galagia si implicarea politica nu e maxima iar Boc, Bolojan merg saptamanal la capitala!
Acum intelegeti de ce striga Catalin Urtoi ca e musai ca toti sa tragem la aceeasi caruta si ca trebuie sa terminam proiectele si sa avem licitatiile lansate pana anul viitor in vara? Daca nu facem asta, la cum avanseaza alte proiecte (si sunt multe in lucru acum), vom ramane pe langa galeata cu bani si vom da din buze a paguba pana in 2028 cand vom spera sa prindem ceva din urmatorul exercitiu bugetar european".
Urtoi admite reducerea cu 3 miliarde euro
Activistul proautostrada Catalin Urtoi admite ca Iasul are o mare problema cu finantarea si semnaleaza ca politicienii locali sunt incapabili sa rezolve ceva.
"Joi a fost marea întâlnire de la Iași cu Ministrul Boloș. Din păcate nimeni nu l-a întrebat concret de ce s-a diminuat cifra cu 3 miliarde euro la Transporturi. Dacă aș fi fost în sală aș fi pus câteva întrebări tehnice pe acest subiect. S-a mers doar pe o discuție politică cu laude și contre. Nu-i nimic Irinel Bucur. Mâine la prima oră sunt la Minister și voi avea o discuție pe această temă cu dl Felix Ardelean, apoi voi merge la Consitrans.
Am să încerc să ajung și la Ministrul Marcel Boloș - MIPE. Vreau să văd exact care a fost gândirea, căci la Iași am avut interzis la această întâlnire și cu contribuția nefastă a unora din asociație.
După ce adun toate informațiile reale, voi avea o discuție și cu dl ministru, după care îți voi comunica rezultatul. Indiferent de rezultat este clar că cei de la Consitrans trebuie să grăbească întocmirea documentației, dar termenul final conform contract este 7 Iunie 2023. Practic putem constata ușor că și programul POT a prins Iașul fără proiecte în fază avansată. Acum ține de capacitatea noastră de a negocia și de soluțiile rapide ale celor de la Consitrans în relația cu Jaspers. Trebuie rezolvată cât mai repede metodologia pe sectorul Letcani-Ungheni și să nu pierdem luni de zile pe AMC 2."
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI