autostrada verdeÎn week-end activiştii pro-autostradă dădeau alarma: proiectul A8 riscă să piardă banii alocaţi prin PNRR (aproape un miliard de euro) deoarece şeful CNAIR amână de 2 luni o decizie banală luată deja în cazul autostrăzii Sibiu - Piteşti. Luni partidele de guvernământ au admis că A8 este în pericol dar, ca de obicei, au dat mesaje pur politice. PSD a sprijinit punctul de vedere al activiştilor acuzându-l pe directorul CNAIR că "blochează autostrada". În schimb PNL Iaşi, prin vocea şefului său de pluş, a transmis un "apel public la ministrul Grindeanu  să clarifice termenii de execuție pentru autostrada Ungheni – Iași – Tg. Mureș".
   
Ce spune activistul proautostradă nr 1
     
Catalin Urtoi spune răspicat că "Finanțarea PNRR pe A8 NU are voie să fie pierdutaDecizia finală este în curtea CNAIR
     
De peste două luni sunt plimbate documentele de la UIP A8 la Tehnic. De la Tehnic la DG CNAIR. De la DG CNAIR la Juridic CNAIR. De la Juridic CNAIR la Achiziții CNAIR.  
     
Am vorbit cu fiecare șef de birou, dar nimeni nu își asumă o decizie! De ce avem un director general CNAIR (PNL) plătit cu mii de euro?! Este manager. Să-și asume o decizie în legătură cu contractul semnat cu Acciona. 
     
De această decizie depinde deblocarea proiectului și predarea SF-ului, sau blocarea sa definitiv și riscul de a pierde finanțarea prin PNRR pe capetele de pe A8. 
     
Aceeași conducere CNAIR o lălăie de două săptămâni cu luarea unei decizii în legătură cu două ecoducte. 
     
Toate acestea duc la întârzierea proiectului! Știu că unora nu le convine ce spun, dar rezolvați aceste probleme și nimeni nu o să vă critice. 
     
Eu am obligația morală de a spune adevărul și de a nu ascunde gunoiul sub preș!", a spus Cătălin Urtoi.
 
autostrada urtoi
 
Şeful PNL Iaşi îl apără pe directorul ce blochează A8
     
Aflat într-o nouă plimbare prin Europa pe banii Parlamentului (se ducea la Rotterdam), şeful PNL Iaşi anunţă că dacă sunt probleme cu A8 nu e vina directorului care blochează proiecte ci e culpa ministrului Transporturilor. Precizare: şeful CNAIR, cel care blochează acum A8, e susţinut de PNL, în timp ce şeful MT este PSD-istul Sorin Grindeanu. 
     
"Ca orice ieșean de bună credință, sunt alarmat de afirmațiile ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care se consideră "moderat optimist" privind realizarea capetelor de pe tronsonul Târgu Mureş -Târgu Neamţ de pe A8.
Domnul Grindeanu nu este terapeut ca să evalueze stări, este acolo să se asigure că cel mai important proiect al regiunii de Nord-Est nu va pierde oportunitățile de finanțare. 
     
Fac apel public la ministrul Grindeanu să clarifice termenii de execuție pentru autostrada A8 Ungheni – Iași – Tg. Mureș și să respecte ceea ce acest guvern și-a asumat prin programul prezentat Parlamentului. Reamintesc că am transmis Ministerului Transporturilor o interpelare pe această temă la care aștept cu interes un răspuns asumat privind etapele și termenele clare ale acestui proiect.
     
Împreună cu colegii mei liberali, am făcut eforturi ca în Planul Național de Redresare și Reziliență să introducem spre finanțare capătul estic, care asigură legătura între Moţca, Târgu Neamţ şi Leghin, cu o lungime de 34 de kilometri, și capătul vestic al autostrăzii, cel care asigură legătura între Miercurea Nirajului şi Târgu Mureş, cu o lungime de 25 de kilometri.
     
Pe această cale, fac apel și la parlamentarii PSD Iași de a-și folosi instrumentele parlamentare și politice pentru a pune presiune pe colegul lor de partid, domnul Sorin Grindeanu, pentru a mișca lucrurile în privința autostrăzii A8. Furia ieșenilor și a moldovenilor față de un eventual eșec nu îi va ocoli, chiar dacă acum stau la cutie și sunt complet absenți din această dezbatere privind realizarea autostrăzii.
     
Vreau să amintesc că în ultimul an, la Iași, atât eu cât și colegii mei liberali din Parlament și din administrația publică locală și județeană, alături de asociații civice, am avut întâlniri cu decidenți responsabili de implementarea proiectului de autostradă A8, în care am primit asigurări că există un ritm susținut și nu trebuie să avem temeri pentru acest proiect. În ceea ce privește Iașul, întreaga administrație locală și județeană a demonstrat deschidere și mobilizare exemplară în cadrul procedurilor ce țin de atribuțiile lor, astfel că răspunderea pentru eventualele întârzieri din acest proiect nu poate să aparțină decât Ministerului Transporturilor și CNAIR, nevoite astăzi să clarifice starea de moderație a ministrului Grindeanu", transmite din avion comodul şef al PNL Iaşi, Alexandru Muraru.
PSD trage în PNL cu argumentele activiştilor
 
macovei poza
     
Deputatul PSD Silviu Macovei observă "cu neplăcută surprindere cum unii politicieni locali se agită și arată calendare înroșite legate de investiția autostrăzii A8.
 
Atacul este unul clar la adresa ministrului Sorin Grindeanu căruia i se reproșează lucruri care Deputatul PSD Silviu Macovei observă "cu neplăcută surprindere cum unii politicieni locali se agită și arată calendare înroșite legate de investiția autostrăzii A8.
 
Atacul este unul clar la adresa ministrului Sorin Grindeanu căruia i se reproșează lucruri care "s-ar putea intampla".
 
Le transmit acestor politicieni locali câteva aspecte menite să le reîmprospăteze memoria recentă: Sorin Grindeanu este singurul ministru care a fost apreciat public de toate asociațiile neguvernamentale care luptă pentru A8 pentru modul transparent și deschis cu care a abordat această investiție!
 
Cei care acum se plâng de întârzieri au fost membri în guvernele anterioare și nu au mișcat un deget pentru A8. Ba mai mult, unii au ieșit în conferințe de presă ca să ne convingă de inutilitatea unei autostrăzi pentru ieșeni.
 
Întârzieri au fost și vor fi pe toate proiectele de asemenea anvergură. Vina este complexă și multiplă, nu putem să imputăm ministrului! Ne amintim de problemele legate de foraje în segmentul montan? Ceea ce este important, este ca termenul asumat prin finanțarea PNRR să fie respectat, anume 2026. Întârzierile de pe parcurs se pot recupera!
 
Acum, să clarificăm un pic de unde provin aceste întârzieri: pe segmentul montan al A8, cel mai dificil, se așteaptă după autorizația de mediu. Blocajul din câte am înțeles, este la nivelul unui director CNAIR care prelungeste ciudat de mult autorizarea a 2 ecoducte pentr ursi!
 
Abia aici cred că trebuie să facem apel la intervenția ministrului Sorin Grindeanu care să accelereze aspectele legate de autorizația de mediu!
 
Oricum, nu cred că am fost vreodată mai aproape de a avea autostradă ca în mandatul lui Sorin Grindeanu", anunţă deputatul PSD Iaşi.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected