palas de sus parcPrecum poveştile în care Făt Frumos creştea într-o zi cât alţii într-un an, reprezentanţii IULIUS prezintă crizele drept stimulent extraordinar de creştere pentru grupul ieşean. "Am făcut PALAS Iaşi în criza din 2009-2012Am construit apoi în criza COVID cea mai mare clădire de birouri din ţară - PALAS Campus şi am început două proiecte unicat - Family Market Miroslava şi Socola. Iar în timpul crizei războiului din Ucraina am anunţat construcţia celui mai mare proiect de regenerare urbană, cel din Cluj, unde investiţia va fi doar în prima etapă de minim 500 milioane euro. Şi tot în criza COVID, iar apoi în cea ucraineană, am anunţat extinderea IULIUS Mall Suceava care va fi cel mai mare centru comercial ultramodern din nordul ţării", a spus CFO-ul (directorul financiar - n.n.) al IULIUS, Marius Perşenea. 
     
"Am învăţat că atunci când apare o lebădă neagră mondială există totuşi o realitate care ne arată că viaţa continuă iar speranţa şi gândirea pozitivă ne fac să mergem mai departe. Fiecare din aceste crize ne întăreşte, ne face mai stabili în piaţă. Per total ne este bine acum", a spus oficialul IULIUS la un eveniment organizat de Ziarul Financiar la Iaşi. 
 
marius Persenea eveniment ZF
 
945 milioane euro investite în timpul a 3 crize mondiale
      
Potrivit reprezentanţilor săiIULIUS a investit 265 milioane euro în prima criză (2009-2012), atunci când a construit PALAS Iaşi
      
În a doua criză, cea generată de COVID, grupul ieşean a pariat 120 milioane euro pe PALAS Campus plus 17 milioane euro pe cele două mini mall-uri de la Miroslava şi Socola, afiliate brandului Family Martket.
     
Pentru extinderea şi modernizarea IULIUS Mall Suceava nu au fost făcute publice date clare dar mai toate aparenţele arată că achiziţia terenului şi construcţia a 24.000 mp de spaţii comerciale noi plus o zonă de parc şi una office ar costa 40 milioane euro
     
Cea mai mare investiţie ar fi însă în PALAS-ul de la Cluj. Acolo IULIUS a estimat un necesar de "cel puţin 500 milioane euro" iar asta "în prima fază a proiectului", urmând să existe o extindere în faza a doua. 
     
Deci dacă ar fi să ne luăm după cifrele comunicate de IULIUS ar rezulta investiţii de 945 milioane euro
 
dascalu 1
 
IULIUS revendică investiţii totale de 1,7 miliarde euro
     
Grupul ieşean are însă şi alte investiţii uriaşe, dar făcute în perioade de linişte şi pace. 
     
Pentru primul mall din provincie - Iulius Mall Iaşi - au fost investite, per total, 28 milioane euro, sumă care pare foarte mică acum dar era colosală în anul 2000, anul inaugurării. Apoi, cheltuirea a 115 milioane euro pentru construirea şi ulterior extinderea mall-ului din Timişoara în perioada 2005-2015. În 2018 tot la Timişoara au fost pompate alte 220 milioane euro pentru transformarea Iulius-ului de acolo în cel mai mare PALAS. Iar în 2007 s-au băgat la Cluj circa 60 milioane euro iar în 2008 tot cam 60 de milioane au fost investite în Suceava pentru alte 2 Iulius Mall-uri. Ulterior la CLuj s-au mai investit circa 40 miluioane euro pentru construirea a 3 clădiri de birouri cu 28.000 mp închiriabili şi a unui parc pe marginea unui lac. 
      
Per total IULIUS revendica în comunicările sale publice investirea a 1,2 miliarde euro înainte de anunţarea PALAS-ului de la Cluj. Deci dacă adăugăm cele 500 milioane euro planificate pentru acest proiect s-ar ajunge la un total de 1,7 miliarde euro. 
     
Repetăm: 1,7 miliarde euro investite de un grup cu rădăcinile în Iaşi
palas campus min
 
Alt semnal de forţă: IULIUS cere oficial construcţia de autostrăzi spre Iaşi
     
Axat până acum doar pe proiectele proprii şi extrem de reţinut în a se poziţiona public faţă de proiectele publice ale Moldovei, IULIUS a renunţat brusc la prudenţă şi cere răspicat construirea de autostrăzi în Moldova. "Dacă ar fi să spun care sunt primele 3 probleme ale Iaşului şi ale Moldovei aş spune că pe locurile 1, 2 şi 3 sunt infrastructura, infrastructura şi infrastructura", a afirmat directorul financiar al IULIUS. Marius Perşenea a precizat că faţă de alte oraşe din Moldova Iaşul are totuşi şi atuuri foarte mari care i-au permis să se dezvolte economic în ultimii ani. 
     
Precizăm că este prima dată când un oficial al IULIUS se poziţionează public atât de categoric în favoarea construirii de autostrăzi înspre Iaşi. Proprietarul IULIUS, Iulian Dascălu, a fost invitat de activiştii proautostradă să li se alăture în diversele acţiuni de susţinere a construirii rutelor Iaşi - Târgu Mureş (A8) şi PLoieşti - Paşcani (A7) dar până acum regele mall-urilor a evitat să-şi pună autorităţile în cap.  

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected