autostrada protest METROAutostrada Iaşi - Târgu Mureş riscă să fie blocată pentru 10 ani din cauza unor funcţionari indolenţi din Compania de Autostrăzi. În 2018 Compania de Autostrăzi (CNAIR) a acceptat oferta spaniolilor de la Acciona de a realiza un studiu de fezabilitate subfinanţatSpaniolii trebuiau să facă studii geologice pe 4600 m liniari pe traseul Târgu Mureş - Târgu Neamţ, iar ei au bifat aproape dublu, circa 9000 m liniariNumai că nu au reuşit să intre şi să sape şi în zona munţilor acolo unde nu există drumuri iar terenurile sunt doar proprietate privată. Acum, la împlinirea termenului prevăzut prin contract, spaniolii spun, evident, că au respectat contractul. De cealaltă parte CNAIR ezită să recepţioneze un SF ce nu conţine forări în zona de munte
     
Dacă CNAIR nu va recepţiona studiul aşa cum e, trebuie refăcute toate procedurile - licitaţie nouă, contestaţii, 3 ani de execuţii - iar asta înseamnă blocarea A8 cu până la 10 ani. Mai grav, s-ar pierde miliardele de euro alocate deja de UE prin PNRR pentru autostrada Iaşi - Târgu Mureş.  
          
Un activist cere ministrului Transporturilor să accepte un compromis pentru a salva A8
Activistul proautostradă Irinel Bucur a oferit o soluţie pentru ieşirea din acest blocaj. El a trimis la CNAIR un  document, adresat de fapt ministrului Transporturilor, în care arată că lucrările ce mai trebuie efectuate în munţi înseamnă doar 0,13% din valoarea autostrăzii. Membrul asociaţiei "Împreună pentru A8"  cere ministrului să fie recepţionat studiul de fezabilitate aşa cum este acum iar restul forărilor să fie fectuate în etapa următoare.
 
 
 
Spaniolii mănâncă jar pe traseul A7
     
Interesant e că aceeaşi firmă Acciona care trebuia să foreze pe traseul A8 are o viteză nebună în lucrările contractate pentru tronsonul Bacău - Paşcani al autostrăzii A7 (PLoieşti - Paşcani). "O veste bună pentru ultimul tronson prin PNRR de pe A7, Bacău-Pașcani. Proiectantul spaniol a reușit să ia un avans consistent pe acest tronson și în câteva săptămâni am putea asista la lansarea licitației de execuție. Cei de la Consitrans vin și ei din urmă cu tronsonul Focșani-Bacău", a anunţat un alt activist proautostradă, Cătălin Urtoi, devenit de 2 luni şi consilier personal al ministrului Transporturilor.  
     
O altă veste bună dinspre A7 este că Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a emis pe 4 aprilie acordul de mediu necesar construcției tronsonului Bacău - Pașcani. A7 beneficiază şi ea de finanţare europeană prin PNRR.
 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected