Miercuri, 28 Aprilie 2021 10:05
Activistul proautostradă Cătălin Urtoi face dezvăluiri șocante care explică ”de ce lipsește din lista PNRR, cel mai aglomerat și cel mai important tronson de pe autostrada A8, adică Lețcani - Tg.Frumos, un tronson pe care se moare în accidentele frecvente de circulație, tronson propus de către asociația Împreună Pentru A8”
”1. Deoarece a trebuit un an de zile ca să se organizeze o licitație pentru evaluarea și nominalizarea unui proiectant (februarie 2020 - Martie 2021)
2. Deoarece proiectantul declarat câștigător își permite și în acest moment să întârzie începerea lucrărilor, cu acordul CNAIR, instituție care prelungește emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Motivul: firma câștigătoare nu avea încă constituită garanția acum câteva zile.
3. Deoarece câștigătorul licitației își permite să facă ce vrea cu cei din CNAIR, iar în perioada evaluării ofertelor, pe motiv că alții oricum nu sunt, proiectantul încerca să paseze problema garanției sale către CNAIR, Minister, sau politicieni, care să intervină pe lângă instituții ale statului. S-a profitat de faptul că presiunea politică și civică este maximă pentru acest tronson.
4. Deoarece legislația achizițiilor publice este una care avantajează corupția și mimarea unor licitații, chipurile transparente.
5. Deoarece ordinul politic din ultimii 14 ani a fost împotriva dezvoltării acestei regiuni.
6. Deoarece încă de la primele discuții din luna Ianuarie cu asociația noastră, un Secretar de stat l-a luat pe NU în brațe, în legătură cu acest tronson și iată unde s-a ajuns.
Concluzia:
Am asistat în ultimele luni la tot felul de jocuri politice și decizii care din păcate nu m-au convins că autostrada A8 este pe drumul cel bun. Nici acum nu sunt convins de acest lucru.
Participăm la ședințele organizate de către CNAIR, dar defapt totul este un circ, prin care ulterior să ni se scoată ochii că "uite ce transparenți suntem noi", dar defapt ritmul este tot cel stabilit de ei.
Am mers pe teren și am constatat că nu sunt utilaje pentru studii geo conform contract, iar de câteva luni asistăm la ședințele organizate de către CNAIR, unde se repetă aceeași promisiune: săptămâna viitoare vom avea patru, sau zece utilaje.
Iar săptămâna care urmează se finalizează exact în același ritm și cu același număr de utilaje existent anterior.
Aceste promisiuni le fac toți proiectanții, adică cei trei care se rotesc pe toate proiectele din Moldova.
Ce urmează?
- Deocamdată așteptăm soluția Comisiei Europene în legătură cu PNRR.
- Așteptăm o schimbare de abordare a licitațiilor în cadrul CNAIR și modificarea legislației achizițiilor publice
- Așteptăm o implicare politică serioasă și nu doar informări pe Facebook primite de la CNAIR, informări pe care unii politicieni le preiau cu coppy-past și le scriu încurcând proiectele.
- Așteptăm finalizarea SF-urilor și finanțarea clară a autostrăzii A8, cu asumarea actualului Guvern pe tronsoane și cu sursa clară de finanțare pentru toată lungimea de 330 km a autostrăzii (PNRR, POT, BEI, BUGET)
- Așteptăm după patru luni de guvernare o schimbare serioasă în CNAIR si MT, chiar dacă măsurile pot fi dure. Deocamdată este doar un joc de glezne și mult PR.
După această postare, probabil voi fi întrebat dacă mai am încredere în Ministrul Cătălin Drulă. DA, încă mai am încredere! În următoarele șase luni sunt convins că lucrurile se vor lămuri.
Autostrada A8 este un proiect prea important ca să renunțăm. Dacă anul acesta nu se stabilesc foarte clar sursele de finanțare pentru toată autostrada și nu se monitorizează strict evoluția SF-urilor, a proiectării și ulterior a licitațiilor de execuție, această autostradă nu va putea fi finalizată integral până în 2030!”, mai spune Cătălin Urtoi.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI