chiica si alexe nasiiMarți a avut loc la Guvern o ședință despre viitoarele autostrăzi ale Moldovei. Cu acest prilej penibilul primar al Iașului a anunțat senin că el susține proiectul Bacău - Brașov. Aflat la 10 metri distanță, celălalt simbol al PNL Iași, Costel Alexe, a stat impasibil, acceptând tacit aruncarea la gunoi a proiectului de autostradă Iași - Târgu Mureș. O zi mai târziu cei doi păcălici care reprezintă Iașul la București au pretins că de fapt ei vor ” debloca și activa finanțările pentru proiectele majore ale Iașului și Moldovei”.
 
 
Discursul uluitor pro Bacău al lui Mihai Chirica
”Cele 3 autostrăzi ale Moldovei (Iași - Tâgu Mure, Bacău - Brașov și Siret - Ploiești - n.n.) necesită investiții de 12 miliarde euro ceea ce e un volum mare. E hazardant deci să spui că ne angajăm și în 5 ani le facem pe toate. Din analiza pe tronsoane reiese foarte clar că câteva obiective sunt mai aproape de a fi realizate, cum ar fi străpungerea Carpaților mai degrabă spre Brașov decât spre Târgu Mureș, conexiunea mai rapidă dinspre SIret - Pașcani spre Bacău și legătura foarte ușor de realizat Ungheni - Iași și mai departe către Bacău și de acolo spre Brașov”, a spus MIhai Chirica la ședința de la Guvern. 
 
alexe si chirica la statuie min 1
 
Alexe a tăcut acceptând tacit aruncarea Iașului la gunoi
Prezent și el la acea ședință în calitate de ministru al Mediului, Costel Alexe (șeful PNL Iași) nu a contrazis deloc declarațiile lui Chirica acceptând astfel aruncarea la coș a intereselor Iașului. 
         
Propagandistic, Alexe susține însă că el și Chirica sunt ”politicieni nu politruci” și că tot ei  vor ”debloca și activa finanțările pentru proiectele majore ale Iașului și Moldovei”. 
         
Reamintim, de 7 luni de când PNL e la guvernare cei doi asociați Chirica și Alexe nu au adus la Iași nici o investiție publică sau privată de măcar 1.000.000 de leiNimic. În comparație cu ei până și PSD-iștii par salvarea Iașului și știm bine ce ”fericire” au adus la Iași guvernele Dragnea. 
 
catalin urtoi mijloc
 
Activistul nr 1 pro autostradă al Iașului: primarul șpăgar Chirica ne-a vândut
Activistul proautostradă Cătălin Urtoi a reacționat furibund: ”
         
Mihai Chirica împreună cu PNL-ul ne-a vândut interesele şi aşteptările unui oraş întreg, baronilor PSD şi PNL de la Bacău, Braşov şi Bucureşti.
           
Prin declaraţia de la Ministerul Transporturilor, primarul spăgar al Iaşului a distrus o muncă de peste patru ani a asociaţiilor civice din Moldova.
           
Treziţi-vă ieşeni şi hai să înlăturăm această mafie care numai la binele nostru nu se gândeşte!
           
Sunt foarte trist şi îmi dau seama, că de fapt lupta noastră, a oamenilor de rând este  distrusă de nişte politruci, incompetenţi şi nişte corupţi pentru care noi nu mai contăm.
 
P.S. O bilă neagra şi pentru actualul Consilier Onorific al MT care nu a fost prezent la această întâlnire, deşi reprezintă asociaţiile civice din IaşiEu muream cu Chirica de gât acolo, după așa o declaraţie! Ca ieşean m-am simţit trădat de două ori!” 
 

 
UPDATE: Adrian Covăsnianu, vicepreşedinte Asociaţia Moldova Vrea Austostradă 
Este singura si ultima postare vis-a-vis de cel mai recent atac dur, gratuit si virulent din partea fostului consilier onorific. Pentru corecta informare a societatii civile si ca drept la replică fac urmatoarele precizari:

1. Sunt consilier onorific de nici 2 saptamani si deja am o "bila neagra". Sunt foarte monitorizat! Posibil deranjez sau interesez (pe cineva)!
 
2. Saptamana trecuta eram in birou si discutam cu dna director a CNAIR cand a sosit documentul cu privire la intalnirea de marti cu primarii. Am aflat de initiativa "la cald" si dna director s-a consultat cu mine vis-a-vis de ce autoritati locale sa invite la intalnire. Am recomandat sa fie prezenti la întâlnire inclusiv primari de municipii care au in asteptare sau au blocate proiectele de infrastructura rutiera. Si am recomandat sa fie prezent primarul municipiului Adjud pentru ca autostrada A7 impreună cu nodul de la Adjudul Vechi are o descarcare ineficienta si implica modificari ale Planului Urbanistic General al municipiului Adjud. Am sugerat ca si primarul de Barlad sa fie prezent pentru ca inca exista contradictii intre punctul de vedere al CNAIR si antreprenorul general si demararea lucrarilor la VO Barlad intarzie de luni de zile. Prezența primarilor de la Adjud si Barlad a fost posibila (si) ca urmare a recomandarilor mele. Informatia prezentata mai sus poate fi probata! Cu alte cuvinte am ajutat inclusiv la agenda evenimentului de marti.
 
3. Autostrada A13 este pe POIM. Era si in timpul mandatului domnului Urtoi. Dovada aici : http://mfe.gov.ro/wp-content/u...8958498e15ea984d3de1a68e8c.pdf. Nu am vazut prezentata aceasta informatie. De vazut pagina 3 in document.
 
4. Prezenta mea la Minister in ziua de marti nu a fost posibila din motive personale pe care nu doresc a le explica aici. Nu imi sta in caracter sa detaliez lucruri personale. Nu fac politica si nici nu doresc a (dez)amagi potentialul electorat!
 
5. Functia de consilier este ONORIFICA, NEREMUNERATA si VOLUNTARA. Actiunile se fac constant si nu oricand dar trebuie stiut ca au un cost (deplasari, cazari, mancare etc) deloc neglijabil.
 
6. Declaratia domnului Chirica nu doresc a o comenta insa pot evoca urmatoarele :
 
a. Autostrada A8 este pe coridor principal TEN-T Core ;
b. Autostrada A8 este un deziderat european cu orizont de implementare anul 2030.
c. Autostrada A8 are un calendar predictibil si exista inclusiv o Unitate de Implementare a Proiectului cu care ma consult periodic. Asta zic eu ca e o "bila alba".
d. decizia de a se construi autostrada X sau Y nu este la "mana" autoritatilor locale sau a unui consilier onorific.
e. Autostrada A8 este in POIM cu faza de proiectare.
f. Etapa de fundamentare (fezabilitate si proiectare) este una CRUCIALA pentru implementarea eficienta a proiectului. Fara un studiu de fezabilitate si proiect tehnic argumentat, fundamentat și avizat de toate institutiile publice din România, lucrarile de executie nu pot incepe la autostrada A8. Dupa ce avem proiectarea finalizata si avizata, lucrarile de executie au un orizont de implementare credibil.
 
Inchei punctul de vedere spunand ca voi oferi informatii corecte si verificabile din surse publice si credibile in timpul mandatului meu onorific.
 
Nu voi încerca sa ma ascund, sa deturnez atentia publica si sa "construiesc" in scop electoral. Nu asta este miza unui consilier onorific! Trebuie știut ca mandatul meu de consilier onorific monitorizeaza toate proiectele de infrastructura rutiera a Moldovei adica A7, A8, A13 si Ax Tisita-Albita inclusiv variantele de ocolire. Nu ezit sa ascund si recunosc ca pentru A8 ma implic emotional si tehnic cel mai mult fiind cel mai dorit si necesar proiect al Moldovei.
 
Rolul meu este de a oferi solutii, a sesiza sincopele si blocajele de la CNAIR, a monitoriza activ actiunile Cnair si a informa periodic Ministerul Transporturilor precum si societatea civila. In contextul in care sunt consilier onorific din Moldova ma asteptam la mai multa solidaritate, sustinere si chiar colaborare pe un subiect de interes regional!

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected