chirica la guvern umilitDeși la Iași se dă Dumnezeul politicii, la București Mihai Chirica este luat la mișto, așa cum merită de fapt un circar (vă reamintim, Chirica a pretins ba că este urmașul lui Ștefan cel Mare și al Doinei Cornea, ba primar de ”oraș regal” și ”capitală istorică”, ba ”tatăl mafioților din PSD” ba ”Isus pe cruce”, ”social-democrat convins” iar mai nou ”liberal convins”). Ca să arate el babelor din Iași ce zmeu este, Chirica s-a dus la Guvern la o ședință pe tema autostrăzilor, numai că acolo a suferit o umilință de zile mari. Atât de cunoscut și de temut este primarul încât funcționarii Guvernului nu i-au învățat nici acum numele corect, așa că l-au prezentat drept ”Chirică”. Au pus în fața lui o hârtie mare pe care scria ”MIhai CHIRICĂ”, să vadă toată lumea respectul pe care îl are primarul Iașului la București.
          
Prostia maximă este că penibilul primar al Iașului s-a lăudat că e tratat ca ruda săracă și mai slabă cu duhul a stăpânului,  postând pe contul de Facebook al Primăriei Iași fotografia cu umilința înghițită la Guvern
       
 
Mai dureros pentru Iași este altceva
Dincolo de penibilul acestei situații - na, doar nu degeaba i se spune Peni Hill Chirica adevărata durere pentru Iași este că ”puternicul” primar al orașului nu a primit nici de la premierul Ludovic Orban nici de la ministrul Transporturilor, Lucian Bode, un angajament cât de mic, de măcar 1%, în privința demarării de mari proiecte în oraș sau județ. Sigur, au fost spuse torente de cuvinte frumoase, chiar promisiuni, dar nici un termen concret, nici o cifră, nimic palpabil. 
        
Pentru ca eșecul să fie total, alături de ”Chirică” a fost la Guvern și Costel Alexe - ministru al Mediului și șef al PNL Iași. Atât de puternici sunt amândoi încât Iașul a primit praful de pe tobă
 
chirica orban si alexe min
       
Pentru a păcăli opinia publică din Iași, Peni Hill și Costeluș de pluș au copt comunicate de presă sforăitoare. Imediat le-a sărit însă în cap activistul proautostradă Cătălin Urtoi. Acesta a explicat atât pe contul de Facebook al Primăriei cât și pe contul său că de fapt autostrăzile Moldovei sunt înțepenite și că Iașul ia o mare țeapă și de la Guvernul PNL după ce a fost păcălit de guvernele PSD. 
         
Reproducem mai jos toate aceste ”comunicări”
 
 
Cum se laudă Costel Alexe
”Iașului și Moldovei nu i-au lipsit politrucii și oportuniștii, ci politicienii de bună credință care să prioritizeze interesul public, al comunității, înaintea avantajelor personale sau de partid.
         
Am spus-o permanent și este principiul după care acționez: un parteneriat durabil şi onest este când politicienii de bună credinţă şi cetăţenii îşi dau mâna pentru dezvoltarea comunității, implementarea proiectelor de anvergură și modernizarea comunităților.
         
Timp de 30 de ani Moldova și Iașul au suferit din punct de vedere al alocărilor financiare, fiind astăzi singura regiune din Uniunea Europeană fără vreun kilometru de autostradă. Șicanele între baroni locali, interesele politice și financiare ale unor baroni PSD au generat o lipsă de consens și susținere reciprocă, iar PSD a desconsiderat permanent regiunea, folosind-o exclusiv ca un bazin electoral. PSD a desconsiderat constant Autostrada Iași-Târgu Mureș și marile proiecte de infrastructură din zonă!
         
Astăzi, deși liberalii au un Guvern minoritar, avem voință, avem determinare și suntem preocupați cu adevărat pentru reducerea decalajelor între regiuni, pentru un echilibru în privința alocărilor bugetare și deblocarea marilor proiecte de investiții.
          
Împreună cu Mihai Chirica, primarul Municipiului Iași și Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, am avut o serie de întâlniri de lucru cu Premierul Ludovic Orban, cu Lucian Bode, Ministrul Transporturilor și Ioan Marcel Boloș, Ministrul Fondurilor Europene pentru a debloca și activa finanțările pentru proiectele majore ale Iașului și Moldovei”.
 
autostrazi zero in moldova min
 
Mesajul triumfalist al lui Mihai Chirica 
”Primarul Municipiului #Iași, Mihai Chirica, și ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe, au avut marți, 26 mai 2020, o serie de întâlniri la nivel guvernamental. Cei doi lideri ieșeni au prezentat Prim-Ministrului Ludovic Orban cele mai importante proiecte ale Iașului și Regiunii de Nord-Est care necesită finanțare și implementare rapidă. 
         
Am avut discuții aplicatecu proiectele pe masăcu premierul Ludovic Orban, la Palatul Victoria. Ulterior, alături de Costel Alexe și Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, am stabilit un calendar de lucru și cu ministrul Fondurilor Europene, Ioan Marcel Boloș. La ultima întâlnire, proiectele mari de infrastructură ale Iașului și ale Regiunii de Nord-Est au fost analizate împreună cu Lucian Bode, ministrul Transporturilor”, a declarat Mihai Chirica, primarul Municipiului Iași.
         
„Din păcate, Iașul și Regiunea de Nord-Est au fost ocolite de mari investiții în ultimii 30 de ani, de parcă cei de la București au vrut să ne pedepseascăAcest comportament iresponsabil s-a accentuat după plecarea mea din PSD, pentru că am sancționat public derapajele conducerii acestui partid. Avem acum șansa unei relansări a Iașului drept promotor al dezvoltării economice regionale, printr-o colaborare strânsă cu premierul Ludovic Orban și miniștrii cabinetului său”, a mai spus Mihai Chirica.
           
Detalii și mai multe informații despre lista de proiecte de investiții discutate cu premierul Orban și miniștrii Fondurilor Europene și Transporturilor vor fi prezentate într-o conferință de presă, organizată la Iași la sfârșitul acestei săptămâni.
 
 
Replica lui Catalin Urtoi
”Hai să vă prezint eu situaţia celui mai important proiect al Iașului - A8, aşa cum mi-a fost prezentat din interiorul CNAIR şi MT, ieri 26.05.2020....
 
urtoi miting min
         
1. La sfârşitul lunii Februarie avea loc o întâlnire la Mirecurea Nirajului, întâlnire organizată de către subsemnatul, în calitate de consilier onorific al MT, la cererea primarului din localitate şi un grup de parlamentari UDMR.
           
Am informaţii clare că de la acea întâlnire, nici până azi, CNAIR nu a prezentat un proces verbal şi o rezoluţie în legătură cu problemele constatate.
           
La acea întâlnire Primarul localităţii a atras atenţia că în şapte ani de zile nimeni din cadrul CNAIR sau Ministerul Transporturilor nu trecuse prin acea localitate să verifice situaţia din teren.
           
Tot la acea întâlnire, persoana care răspundea de proiectul A8 din cadrul CNAIR a recunoscut că de la semnarea contractului cu firma spaniolă( August 2019) şi până la momentul începerii forajelor pe tronsonul Tg.Mureş - Tg.Neamţ (şase luni), nimeni nu a fost pe teren.
           
Toate plăţile facturilor s-au făcut în baza situaţiilor trimise de către prestator, a rapoartelor de progres şi a pozelor din teren, poze realizate de către prestator.
           
Au trecut mai bine de trei luni de la acea întâlnire, iar prin Miercurea Nirajului nu a mai ajuns nimeni de la CNAIR.
           
Cam acesta este interesul celor din CNAIR faţă de acest proiect.
           
Comentariile sunt de prisos.
 
 
2. La insistenţele mele, când încă mai eram în poziţia de Consilier Onorific am solicitat o întâlnire între Ministerul Transporturilor, CNAIR şi JASPERS, pentru a stabili un grafic de lucru în vederea iniţierii unei scrisori de intenţii pentru cererea de finanţare pe POIM 1, pentru pregătirea proiectului A8 (SF+Proiectare), sau pregătirea unei eventuale finanţări europene în perioada 2021-2027 a execuţiei acestui proiect.
         
Acea întâlnire a avut loc la data de 5 Martie 2020. Din păcate, de atunci şi până azi nu s-a mai avansat.
         
Acum câteva zile CNAIR a reuşit în sfârşit să prezinte la JASPERS o fişă de proiect, inclusiv un grafic, doar că una se vorbise în 5 Martie şi cu altceva au venit în faţa Comisiei. Rezultatul a fost returnarea fişei, adică urmeaza o altă perioadă de aşteptare.
          
Cam aşa se lucrează în CNAIR, iar apoi ca să se scoată dau vina pe JASPERS.
         
Şi această situaţie este de ani de zile.
 
 
3. Se vorbea acum câteva zile de implicarea Ministerului Transporturilor, Ministerului Mediului şi Ministerul Fondurilor Europene pentru avansarea proiectelor de autostrăzi din Moldova.
Se fac tot felul şedinţe on-line, la care sunt invitaţi aceşti ministri, directori, primari etc, dar totul este doar un circ ieftin, care nu se mai termină.
           
Hai să luăm concret proiectul A8 şi să vedem ce ar trebui să facă fiecare Minister, dacă vor cu adevărat să avanseze aceste proiecte.
           
În primul rând Ministerul Mediului ar trebui să accelereze reactualizarea şi completarea planurilor de management pentru siturile Natura 2000, acolo unde este cazul şi realizarea acestor planuri de management, acolo unde nu s-au făcut.
           
Pe 25 Ianuraie 2021, conform contract, ar trebui să avem finalizat SF-ul pe tronsonul Tg.Mureş-Tg.Neamţ, doar că acordul de mediu nu poate fi emis fără aceste planuri de management şi fără studiile din teren, gen urmărirea deplasării carnivorelor mari(urşi) şi alte animale sălbatice pe acest tronson de munte (perioada este de patru anotimpuri, minim 12 luni). Planul de management arată printre altele ce cuprinde acel sit din punct de vedere al biodiversităţii şi ce măsuri clare se vor lua în viitor pentru protejarea acestuia, după intervenţia omului odată cu deschiderea acestor șantiere. A se reţine că aceste situri Natura 2000 au fost stabilite de către România şi prezentate Comisiei Europene.
           
Fără acest acord de mediu nu vom putea accesa fonduri europene, dar nu se va putea emite nici autorizaţia de construcţie în cazul în care se va merge cu o altă modalitate de finanţare(bancă, privat sau buget).
 
 
4. Un alt aspect îl reprezintă finanţarea, fără de care nu poţi ridica pe SICAP caietul de sarcini pentru acest tronson (Tg.Mures - Tg.Neamt), după finalizarea SF-ului în 25 Ianuarie 2021.
Fără asigurarea finanţării nu poţi licita proiectarea şi execuţia.
           
Primul Ministru anunţa acum câteva săptămâni că în Ianuarie 2021 vor da drumul la licitaţia acestui tronson, adică se va iniţia caietul de sarcini, iar spre sfârşitul anului 2021 va fi licitat tronsonul Tg.Mureş - Tg.Neamţ pentru proiectare +execuţie.
           
În acest moment nici un expert din cadrul CNAIR nu poate garanta că începând cu Ianuarie 2021 se va putea trece la etapa pregătitoare licitaţiei şi realizarea ei până la sfârşitul anului 2021, în condiţiile stadiului actual al proiectului. Sunt şanse mici de recuperare până în 2021!
 
 
Concluzii:
În continuare se minte mult şi nu se munceşte cu simţ de răspundere şi implicare, în aşa fel încât să avem garanţia că în 2021- 2022 vom putea avea primul contract de proiectare+execuţie semnat pentru tronsonul Tg.Mureş-Tg.Neamţ/A8.
         
Cele trei ministere (MT, MM, MFE) care ar trebui să se implice şi să colaboreze, o fac doar declarativ în faţa presei şi cu gândul la voturi.
          
Să vă fie ruşine!”

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected