metru autostradaPremierul Orban tocmai a evitat abil într-o conferință de presă să recunoască că nu vom avea fonduri europene pentru construcția autostrăzii Tg. Mureș-IașiSituația este foarte gravă și ar trebui, în primul rând, ca guvernul să o prezinte cu onestitate cetățenilor și, în al doilea rând, să se lupte cu cerul și pământul la Bruxelles ca să obținem un buget mai mare pentru dezvoltarea de infrastructură rutieră. Cred că ne-am săturat cu toții de guverne care pun ruj pe porc și ne promit că se va face și va fi bine”, a anunțat miercuri după amiază deputatul USR Cătălin Drulă
         
Imediat declarația sa a fost preluată de mai toată presa locală și națională, peste tot anunându-se că PNL, la fel ca și PSD, abandonează MoldovaÎn mod normal șeful PNL Iași trebuia să sară ars și să pretindă că de fapt el se zbate și muncește iar autostrada A8 nu e condamnată la uitare, dar Costel Alexe nu a dat nici un semnal. Nici unul. Poate pentru că este extrem de ocupat să-i facă iar ”pârtie” de la PSD la PNL primarului ZERO al Iașului? Surse politice din ambele partide susține că șeful PNL Iași încearcă iar racolarea lui MIhai Chirica deși acesta a devenit atât de caraghios în ochii ieșenilor încât i se spune public primarul Peni Hill. 
       
Singurul liberal care a sărit să salveze situația este deputatul Marius Bodea: ”m-am săturat să aud tot felul de alarmiști care țipă că nu sunt bani și nu se face nimic, dar ei înșiși stau pe margineVă asigur că se muncește serios, extrem de serios pentru a se recupera terenul pierdut în ultimii ani în cazul autostrăzii Ungheni - Iași - Târgu Mureș. Căutăm diverse soluții de finanțare a acestui proiect iar fondurile europene rămân în continuare o prioritate”, a spus Bodea.   
 
Comunicat de presa al asociației "Moldova Vrea Autostrada" despre recentele informații vis-a-vis de autostrada A8!
În data de 22 ianuarie, orele 13:00, Sala Transilvania, Palatul Victoria, a avut loc o o consultare cu Prim-Ministrul României, Dl. Ludovic Orban, Viceprim-Ministru, Dna. Raluca Turcan și Ministrul Fondurilor Europene, Dl. Marcel Boloș cu următoarele teme de discuție:
 
· Priorități de intervenție pentru sprijinirea mediului de afaceri în perioada de programare 2021-2027
· Perspectiva dezvoltării infrastructurii de transport în perioada de programare 2021-2027
 
In cadrul intalnirii, din partea Asociatiei MOLDOVA VREA AUTOSTRADA a avut loc o interpelare cu urmatorul continut.
       
”Având in vedere proportia insemnata a finantarii comunitare care urmeaza a se aloca catre proiecte ecologice in exercitiul financiar 2021-2027, care dintre urmatoarele masuri sunt luate in considerare pentru asigurarea finantarii coridoarelor principale de transport rutier din Romania?
1. Solicitarea si negocierea la Bruxelles a unei derogari privind finantarea din partea CE care privesc abordarile ecologice, cu alocarea de sume suficiente pentru cofinantarea executiei intregii retele de autostrazi de pe coridorul principal TEN-T CORE, avand in vedere recomandarea Comisiei Europene ca retelele principale de transport TEN-T CORE sa se finalizeze pana in 2030?
2. Identificarea de solutii tehnice pentru realizarea autostrazilor in cadrul unei retele ecologice de transport (de exemplu integrarea in retele multimodale de transport regionale, asigurare statii de incarcare autovehixule electrice/benzi de incarcare wireless/retele de incarcare aeriene pentru camioane, etc )
3. Propunerea de programe pilot cu finantare directa de la Bruxelles pentru finalizarea conectarii la retelele principale de transport a celor mai defavorizate regiuni (Regiunea de Nord-EST).
4. Alte masuri? (precum asigurarea finantarii din imprumuturi)”
 
Dl deputat Catalin Drula, prezent la conferinta de presa dupa intalnire, transmite in spatiul public urmatorul mesaj.
 
       ----------------------------------
 
Moldova se ridică 640x400
 
Cătălin Drulă
AUTOSTRADA TG. MUREȘ-IAȘI - FĂRĂ FONDURI EUROPENE ÎN PROIECTUL DE PROGRAM OPERAȚIONAL 2021-2027
 
Premierul Orban tocmai a evitat abil într-o conferință de presă să recunoască că nu vom avea fonduri europene pentru construcția autostrăzii Tg. Mureș-Iași.
Un reporter a întrebat corect (citez aproximativ) “având în vedere scăderea fondurilor europene pentru infrastructură rutieră în noul buget al UE, precum și alocarea unei mari părți către finalizarea proiectelor deja în curs, care sunt proiectele noi pentru care mai rămân bani?”.
Ludovic Orban a evitat să răspundă și a recitat un punctaj despre Masterplan-în-sus, Masterplan-în-jus.
Răspund eu, bazat pe datele oficiale și pe documentele guvernului (foto atașat) la care am avut acces acum câteva zile:
- autostrada Ploiești-Bacău și
- modernizarea căii ferate Arad-Timișoara.
         ATÂT.
 
Alte proiecte, cum ar fi autostrada Tg. Mureș-Iași nu au finanțare și nu sunt prevăzute în proiectul de Program Operațional.
Situația este foarte gravă și ar trebui, în primul rând, ca guvernul să o prezinte cu onestitate cetățenilor și, în al doilea rând, să se lupte cu cerul și pământul la Bruxelles ca să obținem un buget mai mare pentru dezvoltarea de infrastructură rutieră.
Cred că ne-am săturat cu toții de guverne care pun ruj pe porc și ne promit că se va face și va fi bine.

Hai să discutăm onest despre infrastructură și hai sa ne luptăm, nu în conferințe și pe la declarații, ci acolo unde pe bune contează:
1) În obținerea de finanțare pentru autostrăzi și aici fondurile europene sunt absolut esențiale. Dacă alocările și limitările rămân ca în propunerea de astăzi de pe masa UE pentru România e o nenorocire.
2) În reformarea instituțiilor care se ocupă de dezvoltarea autostrăzilor. Deja au trecut luni de zile de când avem acest guvern și nu se clintește nimic la CNAIR, CFR, CNAB. Dacă tot așa ca în ultimii 10 ani sperăm să facem infrastructură, ne mințim singuri.
 
        ---------------------------

autostrada 1024x512 min
 
Asociația Moldova vrea Autostradă considera fata de cele de mai sus:
1. Autostrada A7 este pe un coridor favorabil pentru finanare din fonduri UE.
2. Pentru Autostrada A8 este impetuos necesara realizarea de urgenta a studiilor de fezabilitate (si decontarea lor din POIM 1) pentru asigurarea gradului de maturitate necesar obtinerii si asigurarii unei finantari a executiei lucrarilor:
fie de la Bruxelles (prin derogari de la prevederile actuale, fie prin program pilot, (cazuri in care este necesar un consens politic intre toate fortele relevante care pot purta negocieri, pentru ca procedurile sunt acum in etapa de negociere cu Europa));
fie prin imprumuturi guvernamentale (BEI/BM/altele) si/sau instituirea unui program guvernamental dedicat pentru constructia de autostrazi.
3. Este necesara corelarea policitii naționale de transport cu noua abordare la nivel comunitar privind reducerea gazelor cu efect de sera.
4. Este necesara profesionalizarea CNAIR si conlucrare instituțională extinsa în vederea eficientizării procedurilor birocratice.
 
Altă bombă, tot de la USR: votăm căderea Guvernului PNL dacă nu se alocă bani pentru A8
Deputatul Iulian Bulai, vicepreşedinte USR, afirmă că va vota moţiunea de cenzură împotriva Guvernului PNL dacă "nu se mişcă lucrurile, să avem fonduri europene nerambursabile pentru Autostrada A8 în următorul exerciţiu financiar al UE".
         
"Stimate domnule Orban, aţi ignorat Moldova ca ministru al Transporturilor, înţeleg că veţi face la fel acum. (...) Lipsa infrastructurii în Moldova ne duce la disperare. Ne izolează de România şi de Europa şi face sute de victime rutiere în zona noastră. Ignorarea Moldovei din partea blatului PSD-PNL de nealocare bugetară (şi fonduri europene nerambursabile) pentru infrastructura din Moldova trebuie să înceteze acum. Nu mai ignoraţi Moldova. Nu ne luaţi de fraieri. Nu aţi dat bani Moldovei şi asta se ştieDacă prin pârghiile pe care le aveţi acum problema nu se rezolvă cât mai repede, votez cu conştiinţa împăcată la următoare moţiune de cenzură. Şi mai conving şi alţi parlamentari moldoveni să o facă", a scris Bulai miercuri pe pagina lui de facebook.
 

Șeful PNL Iași tace suspect 
Într-o asemenea situație politică firesc era ca șeful PNL Iași să iasă urgent cu un mesaj de liniștire a spiritelor, chiar de negare a ”omorârii” proiectului autostrăzii Unirii. În loc de asta Costel Alexe postează pe Facebook poze de la o vizită a sa la ALRO Slatina. 
       
În subteranele politice se vorbește însă intens că prioritatea lui Alexe nu este soarta autostrăzii ci aducerea în PNL a primarului ex-PSD Mihai Chirica. Da, cel ajuns noul Bulă la nivel național - ex: ”dacă se dublează alocațiile copiilor Chirica își mai ia o vilă” - este mai important pentru șeful PNL Iași decât autostrada A8. Repetăm ce am mai scris, de multă vreme se vorbește atât în PSD cât și în PNL că ”grija„ specuială pe care Alexe i-o arată lui Chirica vine de la o înregistrare compromițătoare pentru șeful PNL Iași făcută de un rechin imobiliar apropiat de primarul în funcție. 
 

Candidatul PNL la Primărie e singurul care răspunde și dă asigurări că autostrada nu e omorâtă
”M-am săturat să aud diverse persoane că nu se face autostrada A8. M-am săturat și am ales să-i ignor complet pe toți cei care asta spun. Că se numesc Drulă, că se numesc Popescu sau Ionescu. După atâta vreme în care lucrurile au stagnat sau, chiar mai mult, au fost încurcate rău de PSD-iști acum se merge pe o direcție bună. Avem clar un termen pentru finalizarea studiilor de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Neamț - Târgu Mureș și avem decizia de a face SF-uri pe fonduri europene și pe tronsonul Târgu Neamț - Ungheni. Că fac unii calcule, că au aflat ei pe surse «că stați că-i la limită, că nu se va face pentru că nu se vor aloca» pe mine discuțiile astea mă lasă receÎn momentul ăsta trebuie să adunăm cât mai mulți oameni care sunt încrezători că se va face autostrada și astfel vom mișca lucrurileNu trebuie să ne blocăm cu bocitoare care apar periodic, mai ales când lucrurile se mișcăp în direcția bună. 
          
Marea nebunie acum nu e dacă se va face ci, atenție, cu ce bani se va face, că de ce să se facă cu bani din stânga în loc să se facă cu bani din dreaptaDe două luni se face o muncă titanică, avem și aportul reprezentanților asociațiilor civice care sunt o surpriză extraordinar de frumoasă. Și când în sfârșit am descâlcit ce înnodaseră PSD-iștii apare câte un Drulă care ne spune că-i rău. Repet, autostrada este pe un drum bun”, a spus Marius Bodea. 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected