metru autostradaAsociațiile pro-autostradă  vor stabili joi cine va fi consilierul ministerial special care va supraveghea urgentarea procedurilor pentru construcția autostrăzii Ungheni - Iași - Târgu Mureș. Nominalizarea din partea asociaţiei Împreună Pentru A8, este Cătălin Urtoi iar din partea asociației Moldova vrea Autostradă a fost nominalizat Adrian Covăsnianu. ”Joi vom alege cine va fi primul consilier ministerial. Pentru ca această activitate să fie în interesul cetăţenilor şi cât mai transparentă faţă de comunitate şi decidentul politic s-a PROPUS:
1. Persoana respectivă să fie desemnată ca şi Consilier Onorific, adică să nu fie remunerată pentru această activitate;
2. Să aibă un mandat de şase luni, în aşa fel încât în perioada de un an de zile cât durează activitatea acestui Guvern, cele două asociaţii să fie reprezentate prin rotaţie”, a anunțat vicepreședintele ”Împreună pentru A8”, Cătălin Urtoi.
 
ONG-urile au anunțat și impus deja ministerului graficul autostrăzii
          Asociațiile proautostradă au convenit deja cu ministrul Transporturilor Lucian Bode un calendar care urgentează procedurile de începere a lucrărilor la A8. Iată graficul.
 
1. HG pentru renuntare la PPP si transfer tronson 67 km, Soci/DN - Letcani la MT, respectiv CNAIR; 
 
2. Finalizare caiete sarcini SF + Proiectare; 
 
3. Licitatii si semnarea contractelor pe SF + Proiectare pentru toata autostrada A8 în 2020; 
 
4. Bugetarea cu 15% a contributiei românesti la fondurile europene(85%) pentru SF si Proiectare prin POIM 1, în Legea Bugetului pe 2020; 
 
5. Finalizarea SF+Proiectare în perioada iulie 2020 (Tg.Neamt - Tg.Mures), pâna la finele anului 2021( Tg.Neamt - Letcani, Letcani - Vânatori, Vânatori - Ungheni); 
 
6. Introducerea A8 în POIM 2 ( 2021 - 2027) în timpul negocierilor din 2020, dintre Comisia Europeana si Guvernul României; 
 
7. Eliberare avize mediu pentru tot traseul A8, autorizatii de constructie, expropieri, valoare reala A8 etc; 
 
8. Cerere catre Comisia Europeana pentru finantare executie A8 ( 2020 - 2021). 
 
”Acestea sunt etapele si conditiile obligatorii minime pentru a avea un parcurs optimist, dar realist în vederea începerii lucrarilor la autostrada Unirii/A8 în perioada 2022 - 2023. În aceste conditii finantarea poate fi asigurata din Fonduri Europene, Bugetul National, Banci (ex. BEI) si Fonduri Private de Investitii (acestea pot înlocui cu succes acel PPP de la Comisia Nationala de Statistica si Prognoza); Acesta sunt procedurile si parcursul obligatoriu pentru a finaliza în perioada 2028 - 2030 A8! Împreuna pentru A8!”, a mai spus Urtoi. 
 
 
Ministerul zice că a găsit bani
Joi 28noiembrie ONG-urile pro-autostradă s-au întâlnit cu nopul ministru al Transporturilor iar apoi au anunțat că ”s-a descoperit roata”. ”Am descoperit cu toții că sunt bani pentru autostrada Ungheni - Iași - Târgu MureșAu fost bani dintotdeauna, dar pus și simplu PSD nu a vrut să facă autostradaNe-au mințit îngrozitor”, au spus reprezentanții ONG-urilor.
         
Nu știm încă precis de câți bani e nevoie dar e foarte important că ei există deja ca alocare de la UEE posibil să fie nevoie de 150 milioane euro pentru revizuirea studiilor de fezabilitate și a proiectului tehnicRealizarea acestora ar putea dura 12 sau chiar 18 luni, dar începerea lor ne permite să putem depune cererea de finanțare pentru construcția efectivă a autostrăzii din bugetul UE pe exercițiul financiar 2021-2027. Acesta este ceasul al 12-lea în care mai putem prinde banii, aici ne-a adus dezinteresul și minciuna PSD”, a spus atunci deputatul ieșean Marius Bodea. 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected