Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei, a recunoscut joi că până la acest moment Guvernul nu a alocat nici un leu pentru modernizarea aeroportului Iaşi, deşi liderii USL au făcut numeroase promisiuni în acest sens. Adomniţei susţine însă că nu dezarmează şi că face în continuare presiuni pentru a obţine de la Guvern cele 50 milioane euro necesare construirii unei prime piste de 2400 metri lungime, a zonei de balizaj, a drumurilor perimetrale şi a sistemului de canalizare. "Până acum toţi premierii şi miniştrii Transporturilor veneau la Iaşi relaxaţi pentru ccă nu exista nici un document oficial care să-i oblige la ceva faţă de acest judeţ. De o lună există însă o scrisoare extrem de bine argumentată în care solicităm sprijin pentru obiectivul nr. 1 al judeţului în acest moment. În plus am obţinut un OK verbal la întâlnirea de la Murighiol (loc unde s-au întâlnit recent liderii USL - n.n.), aşa că sunt optimist", a spus şeful judeţului.
Argumentele politice şi economice
Adomniţei susţine că a apelat şi la şi argumente politice pentru a scoate cele 50 milioane euro de la Guvern: "e incorect ca după ce a ajutat atât de mult trei aeroporturi din Ardeal, e vorba de Timişoara, Cluj şi Sibiu, Executivul să nu ajute acum şi un aeroport din Moldova, mai ales că aici e o bază importantă de voturi pentru USL".
Ca să fie şi mai convingător, şeful CJ Iaşi a plusat în faţa Guvernului: "dacă mă ajută să modernizăm aeroportul Iaşi promit că nu le voi mai solicita sprijinul pentru nici un alt obiectiv. Mă descurc eu cu modernizarea drumurilor, a spaţiilor medicale din judeţ, a posturilor de poliţie şi celelalte"
"Cu sau fără sprijinul Guvernului noi vom moderniza aeroportul Iaşului"
Cristian Adomniţei dă asigurări însă că fie şi în cea mai pesimistă variantă, adică cea în care din cauza slabelor încasări bugetare Guvernul va lăsa Iaşul să se descurce cum poate, aeroportul tot va fi modernizat. "Cu sau fără sprijinul Guvernului noi vom moderniza aeroportul Iaşului.Am terminat deja documentaţia şi de azi dăm drumul efectiv la licitaţie pentru realizarea pistei de 2400 metri lungime. Pentru început lucrarea va fi finanţată de resursele judeţului Iaşi dar sperăm ca în bugetul naţional pe 2013 să fie prinsă şi finanţarea aeroportului Iaşi", a declarat preşedintele CJ.
Finanţarea europeană poate fi prinsă doar pentru etapa a doua a modernizării
Şeful judeţului a recunoscut şi că mult invocata finanţare europeană pentru modernizarea aeroportului este realizabilă abia în etapa a doua, adică extinderea pistei la 3000 m lungime. "Comisia Europeană a fost de acord cu redistribuirea banilor de pe axele de transport aşa că vom încerca să obţinem o finanţare serioasă pentru aeroportul Iaşi. Dar acestă variantă de finanţare va fi valabilă doar pentru etapa a doua de modernizare", a spus Adomniţei.
Derogări de la UE
Cel mai probabil, şantierul pentru realizarea noii piste de la aeroport va începe în primăvara 2013 şi se va întinde după 1 ianuarie 2014. Dar de la această dată UE interzice ajutoarele de stat, ceea ce ar putea crea probleme la Iaşi. "Vom notifica Uniunea Europeană şi vom cere o derogare pentru că e vorba de o investiţie aflată în derulare. Sunt convins că vom primi această derogare mai ales că în situaţia noastră sunt şi alte oraşe nu doar din România ci din tot spaţiul est european", a spus directorul Aeroportului Iaşi, Marius Bodea.

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…