”Pe rolul Judecătoriei Iași se află o cerere de chemare în judecată formulată de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin DRDP Iași, intentionand, funcție de evoluția lucrurilor, sa îl acționăm in instanța personal pe primarul Mihai Chirică. Acesta de peste 5 ani incalcă cu bună știință Legea Drumurilor - in acest caz împiedicând preluarea Pasajului Socola de către municipalitatea ieșeană de la Ministerul Transporturilor, în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului (CLM) Iași nr. 291/15.09.2015”, anunță șeful DRDP Iași, Mugurel Laicu. În traducere, Guvernul dă în judecată Primăria Iași pentru că nu a preluat și apoi asfaltat un drum necesar oamenilor. De ce nu ar face atunci același lucru ONG-urile proautostradă care doar au amenințat Guvernul cu procesul pentru că Executivul blochează sistematic realizarea autostrăzii Iași - Târgu Mureș?
Se poate restricționa circulația mașinilor spre Bucium
”Pentru o bună informare a publicului însă, ținem să precizăm faptul că Pasajul Socola este în administrarea municipalității ieșene, DRDP Iași având efectiv în administrare doar drumurile naționale care străbat municipiul Iași DN 24 (între km 183+941 - 188+150 și km 191+035 – km 202+259) și DN 28 (între km 64+225 – km 68+580 și km 69+657 – km 82+804), cu excepția lucrărilor de artă (viaducte, poduri, podețe și ziduri de sprijin).
În tot acest timp, în baza unui agreement încheiat cu municipalitatea ieșeană la nivelul anilor 2005-2006, DRDP Iași a efectuat lucrări în regie doar la partea de suprastructură (suprafața asfaltică), nu și la cea de infrastructură, care este în sarcina municipalității. Problema de bază la pasajul Socola este legată în primul rând de infrastructura îmbătrânită a acestuia, în special la nivelul armăturii și la rosturile de dilatație, cu urmări directe asupra îmbrăcăminții asfaltice.
Un alt motiv al deteriorărilor îl constituie traficul greu și mai ales timpii mari de așteptare pe pasaj din cauza semaforizării defectuoase instituite în zonă, ceea ce are ca urmări crearea unei sarcini și a unor vibrații suplimentare pe structura de rezistență a obiectivului, față de parametrii calculați în regim de rulare.
În opinia specialiștilor noștri, soluția la această stare de fapt ar fi acceptarea de către municipalitatea ieșeană a preluării tronsoanelor de drum menționate, dar și includerea Pasajului Socola într-un proiect de reparații capitale.
Având in vedere ca Mihai Chirică,nu a reușit să atragă nici un euro din Finanțări europene, îi propunem sa prindă în bugetul pe 2019 și bani pentru intervenții rapide pe această lucrare de artă, astfel încât sa nu fim nevoiți sa restricționăm circulația in această zonă!”, mai anunță șeful DRDP Iași.
Primăria Iași nu a formulat până acum nici un răspuns față de chemarea în judecată de către CNAIR.

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…