dragneaLiviu Dragnea a ordonat Ministerului Transporturilor să ABANDONEZE realizarea autostrăzii Ungheni - Iași - Târgu Neamt prin fonduri europene și să caute bani la UE doar pentru tronsonul Târgu Neamţ - Târgu Mureş. La ordinul lui Dragnea, tronsonul Ungheni - Iaşi - Târgu Neamţ a fost luat pur și simplu de la Compania de Autostrăzi şi dat Comisiei Naționale de Analiză și Progonoză condusă de pușcăriabilul Darius Vâlcov. Această comisie ar urma, cică să caute investitori privați care să finanțeze realizarea autostrăzii de la Ungheni la Târgu Neamț, ceea ce, evident, e o utopie. Dezvăluirea a fost făcută sâmbătă de reprezentanții ONG-urilor care cer pornirea autostrăzii A8. 


         "Am avut ieri (vineri - n.r.) o discuţie cu ministrul Transporturilor. Ni s-a spus că tronsonul Târgu Neamţ - Târgu Mureş va fi făcut cu fonduri europene, iar tronsonul Iaşi - Târgu Neamţ prin parteneriat public-privat. Ni s-a spus că decizia este una politică, luată de Liviu Dragnea", a declarat Dorin Dobrincu de la „Moldova Vrea Autostradă”.
          Un alt ONG-ist prezent la discuțiile cu ministrul Transporturilor a spus că, de fapt, Comisia Naţională de Analiză şi Prognoză nu are nici fondurile şi nici atribuţiile necesare pentru a se ocupa de acest aspect. "Este stupefiant că o regiune cu patru milioane de locuitori este ignorată. E un act de rea-credinţă a lui Liviu Dragnea faţă de zona Moldovei. Vor ajunge să dea vina pe străini, care nu vor veni să investească. E o formă mascată de a îngropa A8!", a spus vicepreşedintele asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”, Dan Radu.
          De asemenea, Cătălin Urtoi de la "Împreună pentru A8" a menţionat că tronsonul Ungheni - Iaşi nici măcar nu mai este luat în calcul la o potenţială realizare a autostrăzii respective. "Porţiunea Ungheni - Iaşi nu se mai pune în discuţie. Se doreşte şi îngroparea tronsonului Iaşi - Târgu Neamţ. Totul e la comanda politică a lui Liviu Dragnea, a acestui infractor, pentru mine e un infractor", a spus Cătălin Urtoi.
      
PSD: Un ieșean se ocupă de 6 luni de A8
         Pe de altă parte, Ionel Apostol susţine că l-a rugat pe ministrul Dan Şova să desemneze o persoană cu care asociaţiile civice să ţină legătura în teritoriu, referitor la realizarea autostrăzii şi a aflat că la Iaşi există deja o persoană desemnată în acest sens din martie, la recomandarea preşedintelui Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa. Persoana desemnată se numeşte Bogdan Bălănişcu și este consilier la Ministerul Transporturilor din martie 2018. Apostol spune însă că ONG-uri pro autostradă nu au auzit de el, atât de slabă a fost activitatea lui Balanișcu. 
         Reprezentanţii celor două asociaţii civice au mai spus că nu înţeleg de ce tronsonul Iaşi - Târgu Neamţ a fost trecut în parteneriat public-privat, în condiţiile în care chiar comisarul european Corina Creţu şi ministrul Transporturilor au recunoscut că există fonduri europene ce nu sunt accesate, pentru astfel de proiecte.
        Mai mult, reprezentanţii celor două asociaţii vor să aibă o întrevedere cu preşedintele României, Klaus Iohannis, pentru a-i expune toate aceste probleme, pe care le-au sesizat, într-un raport, dar şi cu soluţii.
        Concluziile celor patru membri ai asociaţiilor civice a fost că Liviu Dragnea nu doreşte înfăptuirea Autostrăzii A8, că politicienii din Moldova sunt slabi şi nu au influenţă la nivel central, dar şi că Lucian Şova le-a părut un ministru "resemnat".

Maricel Popa vede însă 2 miliarde de la UE pentru tronsonul mutat de Dragnea la Vâlcov
        În ciuda celor relatate de ministrul Transporturilor și apoi de ONG-iști, șeful PSD Iași pretinde că autostrada nu e ruptă și că ar exista finanțare europeană pentru pornirea șantierului. ”În exerciţiul financiar 2014-2020 avem (la nivel naţional, n.r.) 6 miliarde de euro pentru infrastructura mare. Atât avem. Nu poate Comisia Europeană să ne dea 9 miliarde (pentru A8, n.r.), pentru că sunt culoarele de la Sibiu care abia au început, trebuie să le dea lor. Traficul este foarte mare acolo, pe ruta Piteşti-Sibiu. Dar două miliarde pot fi alocate tronsonului Ungheni-Iaşi-Tg. Neamţ. Eu mă lupt pentru asta, să înceapă tronsonul ăsta. După aceea, mergem mai departe, dar să începem aici. Asta e obiectivul“, a spus Maricel Popa.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected