Firma care tocmai a reparat pista de aterizare a Aeroportului Işai, făcând în doar o săptămână ce nu s-a reuşit în 4 ani, şi-a cerut insolvenţa. SC Construcţii Feroviare Moldova SA a depus la Tribunalul Iaşi o cerere prin care solicită protecţia insolvenţei, primul termen fiind programat pe 5 iulie. Astfel, firma ieşeană poate întârzia executarea silită din partea creditorilor la care a înregistrat datorii.

Societatea respectivă a fost privatizată în 2005, când 51% acțiuni au fost preluate de o firmă a omului de afaceri Maricel Popa. Mulți l-au compătimit la acel moment pe Popa deoarece SC CFM SA avea datorii către buget de peste 20 milioane euro. Neoficial, guvernarea liberală de atunci i-a promis afaceristului ieșean că va anula mare parte din datorie (era vorba de fapt de penalități) dacă CFM plătește datoriile curente. Popa a achitat câteva milioane euro în decurs de un an dar cum penalitățile n-au mai fost anulate a abandonat ideea de a acoperi tot debitul.

CFM-ul tocmai făcuse senzaţie la aeroport

Interesant e că firma în cauză tocmai a finalizat nemţeşte o lucrare extrem de dificilă şi mult întârziată la aeroport: a reabilitat pista în mai puţin de o săptămână, după 4 ani în care nimeni şi nimic nu a putut fac enimic la Aeroport. "Au fost înlocuite complet în jur de 650 de dale de beton, însumând 12.325 metri pătraţi. Firma care a executat lucrările s-a organizat perfect. Şantierul a fost deschis pe 4 iunie, la ora 8. S-a lucrat cu aproximativ 400 de oameni, în trei schimburi. Aşa s-a reuşit devansarea graficelor de execuţie, fiind posibilă reabilitarea altor 4.216 metri pătraţi. În total, avem peste 16.000 de metri pătraţi de pistă complet modernizaţi”, afirmă Gheorghe Corjăuţeanu, directorul Aeroportului Iaşi.

Am vrut să le demonstrăm tuturor că am avut dreptate atunci când afirmam că o pistă nouă poate fi realizată în mai puţin de o lună. Iată că în şase zile şi jumătate am reuşit să modernizăm o treime din pistă. Cele mai multe dale nu au mai fost înlocuite din 1964. Exista chiar pericolul ca Autoritatea Aeronautică să suspende activitatea la Iaşi dacă până în septembrie nu erau executate lucrările”, a declarat încântat şi acţionarul majoritar al CFM, Maricel Popa. El nu a uitat să reamintească de alte lucrări pentru care a câştigat licitaţiile da rnu a mai primit comanda.

Cu societăţile pe care le deţin am participat la 17 licitaţii organizate de CJ. Am câştigat 14 dintre acestea, oferind preţul cel mai scăzut, dar cu toate acestea nu ne-a fost încredinţat nici un contract. Nu mă întrebaţi de ce. Mă declar satisfăcut de lucrarea de la Aeroport şi pentru faptul că am colaborat cu firme ieşene şi nu cu cele străine. Este cazul parteneriatului cu Com Beton, de la care am achiziţionat materiale”, a mai spus Maricel Popa.

Comments  

 
0 #2 anonim 2013-03-04 12:20
ti se pare ''foarte tare'' ! nu au fost dom ' Maricel , au fost cei de la CFM si s-a lucrat in 2 schimburi
Sunt toti niste HOTI
Report to administrator
 
 
0 #1 rambo 2012-06-13 23:51
Foarte tare! Se pare ca baietii lui domn' Maricel e mai tari decat Martin Rose Gmbh! Bravo lor!
Report to administrator
 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected