12 wizzair tifetz
 
Puternica Mafie PSD Bacău încasează încă o lovitură de proporţii. Wizz Air, unicul operator aerian care mai activa în Bacău, a decis de marţi 10 ianuarie să îşi închidă baza din acest oraş şi să se concentreze pe zborurile operate de la Iaşi şi Suceava. În schimb la Iaşi Wizz tocmai a mărit numărul de aeronave alocate permanent acestui aeroport şi a anunţat deschiderea de noi curse externe. "Practic, Aeroportul din Bacău rămâne în aer”, recunoaşte franc Ziarul de Bacău. 
 
 

Bacăul se revendica acum 10-15 ani nr 1 pe Moldova
     
Sprijinit intens de mafia PSD, Aeroportul Bacău a pornit vijelios acum 15 ani anunţând că bate palma cu Blue Air pentru construirea "celui mai puternic aeroport al Moldovei". În scurt timp Bacău avea trafic de 300.000 de pasageri pe an în timp ce Iaşul nu depăşea 100.000 iar Suceava transporta doar câţiva parlamentari. 
   
Investiţii masive la Iaşi în construirea unei noi piste de decolare aterizare plus aducerea mai multor companii aviatice, nu doar a uneia singure, a inversat însă raportul de putere. Aşa se face că în ultimii ani Iaşul a crescut constant în timp ce Bacăul a tot pierdut teren. 
 
vatra plus seful Wizz
 
 
 
Logica economică cerea falimentul
     
La finalul anului 2022 Iaşul depăşea 1,5 milioane pasageri, mai mult decât strânseseră la un loc Suceava şi Bacăul. 
     
Şi tot la Iaşi se anunţă deschiderea de noi zboruri şi venirea a cel puţin încă 2 companii aeriene (sunt deja 5 astfel de operatori). 
     
Cum şi Suceava a crescut susţinut - aproape 800.000 de pasageri în 2022 - cineva trebuia să abandoneze lupta. Iar victima a fost Bacăul, Wizz Air lăsând acest aeroport fără nici o bază aeriană permanentă. Ungurii de la Wizz vor mai opera câteva curse de la Bacău, dar nici un avion al companiei nu va mai sta peste noapte acolo şi nici nu vor mai fi angajaţi permanenţi la Bacău. 
 
wizz air e1536242768642
 
 
 
Prima mare lovitură dată de Iaşi - Autostrada 
     
Tot la presiunea mafiei PSD, Bacăul revendicase în urmă cu câţiva ani întâietatea la construirea unei autostrăzi către Vest. Traseul Iaşi - Târgu Mureş a fost încuiat în sertar şi a fost forţat în schimb traseul Bacău - Braşov "pentru că e mai ieftin". 
     
În realitate Bacău - Braşov nu putea primi nici un euro de la UE, costul de circa 2,5 miliarde euro urmând să fie suportat exclusiv din bugetul ţării, ceea ce e o utopie. În schimb traseul Iaşi - Târgu Mureş, deşi mai scump, a primit deja aproape 1 miliard euro de la UE şi se mai aşteaptă alte multe miliarde. 
     
Oricum, pentru că era făcut doar la ordin politic dar fără realizarea unei documentaţii normale, proiectul Bacău - Braşov "a căzut în bot" cum se zice popular, adică n-a putut depăşi stadiul de studiu de fezabilitate. Acum se reia tot circuitul de documente. 
      
În schimb proiectul Iaşi - Târgu Mureş, forţat frenetic de activiştii proautostradă, a fost impus pe agenda politicienilor iar PSD pare să fi făcut o prioritate din această autostradă
     
Rămâne în amintire însă trădarea primarului de Iaşi, "diamantul" PNL Mihai Chirica declarând nonşalant că "mai bine se face Bacău - Braşov". 
 
 
A 3-a mare prăbuşire a Bacăului: apa
   
O altă mare afacere publică susţinută de PSD Bacău până la implozie este regia locală de apă. Căpuşată şi politizată la disperare, Compania Regională de Apă Bacău nu a reuşit să facă investiţii de anvergură aşa că reţeaua de apă este învechită şi cedează mereu. An de an Bacăul se transformă în Sahara, apa fiind oprită cu săptămânile
     
CRAB nu mai poate accesa fonduri europene care să ducă la modernizarea reţelei, soluţia cea mai simplă fiind un parteneriat cu ApaVital IaşiNumai că orgoliile politice ale Bacăului au blocat până acum transferul de know-how şi bonitate financiară de la Iaşi spre Bacău. Rămâne de văzut cât vor mai suferi de sete băcăuanii dinj vina orgoliilor de doi lei ale politicienilor locali. 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: Cei mai puternici ieseni

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected