silviu popovici pepsico

Silviu Popovici, cunoscut drept cel mai puternic român din grupul PepsiCo, prin prisma funcţiei de CEO al companiei pe Europa, conduce un business cu o valoare de 11 miliarde de dolari şi, odată cu apariţia noii crize sanitare, a avut datoria de a-şi proteja familia şi echipa în faţa riscurilor aduse de pandemie, încercând să se adapteze el însuşi la noua normalitate. Cum a făcut acest lucru şi ce lecţii a deprins din schimbările ultimului an şi jumătate?

Îmi amintesc de panica pe care am avut-o în primele 2-3 luni (de pandemie – n. red.). Nu ne-am părăsit casa, nici măcar când a fost permis. Am alergat 42 de kilometri în grădina mea, pe perioada lockdownului. Îmi pot imagina cât de greu a fost pentru familiile din apartamentele mici. A trebuit să învăţăm nu numai cum să lucrăm toată ziua prin Zoom, ci şi cum să socializăm virtual”, susţine executivul, numit în rolul de chief executive officer Europe al PepsiCo în urmă cu doi ani.

Despre sine, spune că, la fel ca în cazul multor persoane, această criză a avut un impact masiv asupra sa şi asupra familiei şi prietenilor. „Soţia şi fiul meu prezintă un risc ridicat şi am fost foarte îngrijoraţi şi atenţi să nu îi expunem la niciun risc de a contracta virusul. În plus, deşi am plecat din România acum 23 de ani, suntem norocoşi să avem încă mulţi prieteni şi rude aici. A nu putea să ne întâlnim cu ei de Paşte sau de Crăciun, de exemplu, a fost foarte greu”, descrie el provocările aduse de apariţia crizei sanitare. În opinia sa, drumul spre recuperare pentru societatea noastră va veni prin vaccinarea completă. „Prin miracolul ştiinţei ni s-a oferit o cale de a ieşi din pandemie. Prin urmare, îi încurajez pe toţi să îşi facă vaccinul imediat ce este disponibil.”

Din perspectiva businessului, se declară norocos şi, asta pentru că „oamenii trebuie să mănânce şi să bea”. Astfel, chiar dacă industria a fost afectată şi businessul cu clienţii din HoReCa „s-a diminuat semnificativ”, compania a rămas activă, a ţinut fabricile, depozitele şi birourile de vânzări deschise. Popovici spune că pandemia a adus la nivelul industriei în care activează o transformare extraordinară. „Am fost uimit să văd cât de impresionantă a fost reacţia la criză. Cât de repede s-a adaptat toată lumea la noua realitate: consumatorii au început să comande on-line, clienţii şi-au transformat modelul de afaceri peste noapte, pentru a face livrări, producătorii şi furnizorii au lucrat împreună, pentru a deschide linii de producţie şi noii angajaţi s-au alăturat companiilor fără a întâlni pe nimeni faţă în faţă.”

În ceea ce priveşte angajaţii PepsiCo, el notează că cei care puteau lucra de acasă au făcut-o, dar în continuare o mare parte din personal a lucrat în fabricile companiei, în depozite şi în magazinele din toată România. „A fost esenţial să îi protejăm şi asta a însemnat să aducem multe schimbări în modul nostru de lucru.”

 

citeste mai mult p businessmagazin.ro

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: Cei mai puternici ieseni

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected