Vineri, 10 Iulie 2020 06:00
Nr 1 în România cu 4 milioane de ”clienți”
TraLaLa, cel mai mare canal de YouTube din Romania, tocmai a inregistrat zilele acestea o performanta foarte importanta: a depasit numarul de 4 milioane de abonati! Potrivit Social Blade, TraLaLa este canalul nr 1 din Romania, pozitie pe care si-o mentine de peste doi ani, cantecele educative si desenele animate dublate atent in limba romana surclasand artisti precum Delia, Smiley sau Inna, personaje cu un marketing mult mai puternic.
”Am petrecut împreună miliarde de ore de cântat și dansat, am învățat atât de multe lucruri bune unii de la alții, am crescut și am creionat proiecte minunate împreună! Lucru pentru care noi, echipa TraLaLa, MULȚUMIM!”, e mesajul adrersat de echipa Tralala către utilizatorii din România.
Creat la Iași, a cucerit România și acum diaspora
Canalul de YouTube TraLaLa a fost lansat în octombrie 2012 de soții Cristina și Alexandru Badan din Iași și este administrat de către firma MoraTV. Dacă la început îndrăgitul canal de YouTube a fost creat din pura pasiune a fondatorilor, în timp TraLaLa a devenit un reper de marca în domeniul conținutului audio și video pentru copii. Melodiilor simple și ritmate de la începuturi li s-au alăturat producții video de înaltă calitate și chiar desene animate cu caracter educativ. Sunt foarte putine gradinitele din Romania in care sa nu fi rasunat un cantec de la TraLaLa, materialele educative audio-video fiind integrate in invatamantul prescolar si in ciclul primar de la noi din tara.
”TraLaLa reprezinta si o radiografie foarte fidela a diasporei romanesti, fiind un instrument prin care parintii plecati la munca in Anglia, Italia sau Spania isi invata si distreaza copiii in limba materna. Peste 7% din vizualizari vin din UK, peste 6.8% din Germania, 3.3 % din Italia si 2.2% din Spania”, spune Vali Pintilescu, Development Manager Tralala.
10 canale Youtube alimentate de la Iași
De la bun început Mora TV și-a propus crearea de conținut pentru copii care să aibă un puternic conținut educativ, acesta fiind, cel mai probabil, și cheia succesului acestui business. ”Știm că astăzi cantecelele TraLaLa sunt urmarite în egală măsură de cei mici dar și de părinții și bunicii acestora care găsesc în melodiile și clipurile video de pe TraLaLa conținut de încredere care reușește să inducă zâmbetul și buna dispoziție în familie. Pentru că a fost cerere am dezvoltat inclusiv aplicatii de mobil disponibile in Android si IOS”, a adăugat Development Managerul companiei.
Experienta acumulata cu TraLaLa a permis crearea unui intreg ecosistem de 10 canale YouTube, toate cu continut destinat prescolarilor din toată lumea .
31.000.000 de clienți în limba engleză, alte milioane în spaniolă, rusă, franceză, italiană, germană
Ca un veritabil operator mondial, compania ieșeană a dezvoltat produse in limba engleza, spaniola, rusa, portugheza, franceza, italiana, germana. Cel mai mare succes îl are, evident, canalul de limbă engleză - LooLoo Kids depășin 31 de milioane de abonati. Se ridică însă și versiunile spaniola, rusa, portugheza.
Tot ca un semnal al globalizării afacerii plecate de la Iași, din 2019 animatiile muzicale LooLoo Kids sunt prezente si pe Netflix, fiind primul show de animatie conceput in Romania si distribuit in mai multe limbi pe aceasta platforma de streaming. TraLaLa este și el pe platformele de streaming audio care incep sa atraga fani in Romania, Spotify adunand cele mai multe download-uri.
Peste 100 de colaboratori din toată lumea
In Iasi echipa TraLaLa aduna zece angajati, insa peste 100 de colaboratori din toata lumea contribuie la fiecare animatie sau cantecel lansat.
”In acest moment se lucreaza la Magic Fairy Tales Collection, o abordare moderna a povestilor clasice, in care firul epic este adaptat sistemului de valori ale secolului XXI, fara violenta, fara sange si fara atmosfera sumbra. Totul intr-o animatie 3D exceptionala! Principala dorinta din spatele acestui proiect de suflet este cea de a oferi celor mici si parintilor suportul educativ de care au nevoie intr-o maniera atraumatica. In acelasi timp cautam surse de co-finantare pentru Dino Play & Learn, un produs media, interactiv care imbina animatia si cantecele cu jocurile educative pentru a usura invatarea limbii engleze de catre cei mici”, a mai precizat Vali Pintilescu, Development Manager Tralala.
Pe Youtube afacerea a bifat deja miliarde
Canalul de YouTube LooLoo Kids (cintece in limba engleza) a depasit 5 miliarde de vizualizari la nivel global. Ca urmare, LooLoo Kids a primit „butonul de diamant“ de la YouTube, acesta fiind primul acordat de gigantul american în România, precum si la nivelul întregii regiuni a Europei Centrale si de Est.
Canalul TraLaLa are peste 2 miliarde de vizualizari (muzica preponderent în limba româna) primind si el ”butonul de diamant”.