maricel popa mare”Șoseaua de centură a Iașului este pe lista investițiilor cu finanțare de la bugetul de stat. Sunt alocate 46,4 milioane lei credite bugetare și 187,7 milioane lei credite de angajament pentru continuarea lucrărilor”, a anunțat joi șeful Consiliului Județean Iași, Maricel Popa. El susține că lucrările ar trebui să înceapă în jur de 1 iunie 2019 iar finalizarea să fie la sfâritul anului 2020. 



Pașii imediați și un pumn în falca lui Chirica 
         Potrivit șefului CJ; documentația este acum în verificare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), după validare urmând să fie lansată procedura de licitație pentru proiectarea tehnică și execuția lucrărilor. De asemenea, studiul de fezabilitate va fi revizuit tot în cadrul acestei proceduri. Pasul final este desemnarea unui constructor care să înceapă lucrările în jur de 1 iunie 2019. 
         Deși extrem de bucuros că a reușit să atragă 50 milioane euro, Maricel Popa nu s-a putut abține să nu-i tragă un croșeu fostului său colaborator no1, Mihai Chirica. ”Din păcate, Primăria Iași refuză să colaboreze și nu își asumă niciuna dintre obligațiile care îi revin. Mihai Chirica, primarul Iașului și președintele PSD Iași la acea vreme, nu a întreprins niciun demers la Guvernul României pentru deblocarea situației și alocarea de fonduri”, a spus Popa.

Chirica n-a lățit drumurl principal?
         „Primăria Iași nu sprijină în niciun fel continuarea proiectului șoselei de centură. DRDP Iaşi a întreprins toate măsurile necesare pentru predarea către Municipiul Iaşi a sectoarelor de drum în traversarea oraşului. Ştiţi foarte bine că primarul Iaşului refuză acest demers. Partea proastă este însă că Primăria Iaşi, pe bd. Poitiers și pe strada 3 Fântâni, a eliberat autorizaţii de construire pentru obiective economice a căror distanţe de amplasament faţă de axa străzii nu permit execuţia lucrările de reabilitare şi a sistemului de colectare şi evacuare a apelor pluviale de pe stradă. De asemenea, nu vom putea construi drumul pe 6 benzi, așa cum era inițial prevăzut. Mă întreb pe cine iubește Mihai Chirica mai mult - ieșenii sau un grup de dezvoltatori imobiliari și agenți economici? Îi mulțumesc președintelui Maricel Popa pentru implicare și pentru faptul că vom reuși să finalizăm acest obiectiv de investiții în următorii ani”, a declarat Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași.

Mihai Chirica: „Guvernul PSDragnea nu vrea, nu poate și nu știe să facă șoseaua de centură a Iașului!”
         Replica lui Chirica a venit imediat. El a respins ”minciunile emise despre proiectul șoselei de centură a Iașului de către doi politruci PSD-iști nimeriți în funcții publice”, apoi a explicat cât de mult ar fi muncit el pentru șoseaua de centură: ”În ceea ce privește bd. Poitiers, municipalitatea nu a aprobat nicio construcție care să nu respecte aliniamentele stradale existente și nici nu a fost edificat vreun astfel de imobil. Ca atare, bd. Poitiers nu este nici mai lat, nici mai îngust, nici mai lung, nici mai scurt decât cel inclus în proiectul atât de amânat al Variantei de Ocolire a Municipiului Iaşi – Etapa I – Varianta Sud.
      În privința utilităților de pe strada Trei Fântâni, arteră inclusă în același proiect, municipalitatea nu a avut niciodată responsabilitatea și angajamentul de a le muta, așa cum susțin politrucii. Mutarea utilităților din zonă este un obiectiv inclus în proiectul general al Variantei de Ocolire și, astfel, lucrările și costurile aferente sunt în sarcina instituției responsabile, anume Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cu toate acestea, în condițiile în care ar exista certitudinea finanțării acestui obiectiv, municipalitatea va face tot ceea ce este posibil pentru a contribui la acest obiectiv, inclusiv financiar. Totuși, reprezentanții Consiliului Județean ar trebui să știe că orice magistrală de apă potabilă, cum este și cea de pe strada Trei Fântâni, le aparține și sunt responsabili de buna întreținere, ca și de eventuala mutare a acesteia.
       Blocajul – real, din păcate – despre care vorbesc cei doi politruci nu este la Primăria Municipiului Iași, ci la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, reprezentată în teritoriu de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, condusă de unul din cei doi politruci în cauză. De asemenea, câtă vreme compania este în subordinea Guvernului, blocajul pornește de la PSDragnea, reprezentat în teritoriu de cel de-al doilea politruc. Adevărul este foarte simplu: Guvernul PSDragnea nu vrea, nu poate și nu știe să facă șoseaua de centură care este atât de importantă pentru orașul nostru. Restul sunt minciuni sfruntate, fumigene ieftine menite să acopere incompetența, neputința și lipsa de voință ale guvernanților. La fel ca în cazul autostrăzii Iași – Târgu Mureș, Guvernul PSDragnea a șters Moldova de pe harta investițiilor, condamnând milioane de români la o sărăcie care se adâncește în fiecare zi în care acești incompetenți mitomani rămân în funcție”, a declarat primarul Iașului.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: Cei mai puternici ieseni

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected