La meciul de vineri de la Cluj fotbaliştii CSM Iaşi au avut pe tricouri sigla Cotnari. Întrebat de Ziarul de Iaşi câţi bani dă producătorul de vin pentru acel spaţiu de publicitate, preşedintele executiv al CSM Iaşi, Adrian Ambrosie, a fost evaziv, mulţumindu-se să spună că “se poate ajunge şi la 120 000 de euro până la finele sezonului”. ZdI invocă însă surse conform cărora "clubul nu va încasa niciun cent de pe urma contractului". Ziarul explică apoi ce tun dă firma de vinuri pe seama echipei: "Societatea Cotnari a promis doar că va da 12 000 de euro la fiecare meci câştigat în acest sezon, banii urmând a fi direcţionaţi direct jucătorilor şi staff-ului, ca prime de joc. Drept urmare, Cotnari îşi va face reclamă gratuită pe tricourile unei echipe de play-off, dacă Iaşul nu va câştiga în faza a doua a campionatului!"
Suma maximă pe care o poate plăti Cotnari e un mizilic faţă de avantajele oferite
CSM Iaşi a pierdut primul meci din play-off, aşa că au mai rămas 9 jocuri de disputat. Să presupunem că Iaşul ar câştiga toate aceste partide (cel mai probabil nu va obţine nici 4 victorii, dar, de dragul mastematicii, presupunem că vor fi 9 succese). Ar însemna că SC Cotnari va plăti 108.000 euro, sumă mult sub nivelul practicat de celelalte cluburi de top din România pentru publicitatea de pe pieptul jucătorilor.
Iar cum echipa este sub tutela Primăriei e limpede că de acolo a venit cadoul de sute de mii de euro primit de SC Cotnari.
Acum un an şi ceva Primăria încerca să fugărească din oraş brandul nr 1 al Iaşului
La începutul lunii octombrie 2016, deci fix înaintea campaniei electorale pentru alegerile parlamentare, Primăria umilea copios firma SC Cotnari aruncând pur şi simplu pe jos bannerele stradale ale companiei care deţine brandul economic nr 1 al Iaşului.
Uluit de impertinenţa lui MIhai Chirica, şeful SC Cotnari răspundea la fel de dur. Reproducem mai jos mesajul lui Constantin Deleanu de pe 1 octombrie 2016.
«SCRISOARE DESCHISA ADRESATA PRIMARULUI MUNICIPIULUI IASI:
„Compania Cotnari se simte ofensata pentru ca in data de 1 octombrie, Primarul Municipiului Iasi a hotarat ca bannerele noastre sa fie date jos din tot orasul si aruncate.
Va intrebam Domnule Primar al Municipiului Iasi, de ce nu ne-ati aruncat si anul trecut bannerele de la Cotnari inainte de alegerile locale, cand tot Dvs. erati Primar?
Suntem siguri ca niciun alt primar din Romania nu ar alunga Cotnariul din orasul sau. Prin urmare, ne vom indrepta in viitor spre Timisoara, unde cu siguranta vom gasi o conducere a Primariei interesata de colaborarea cu Cotnariul. Probabil in aceasta situatie vom renunta si la colaborarea cu CSMS Iasi.
Afirmatia Dvs. precum ca „onoarea Iasiului nu o dati pe vin”, si din acest motiv ati destituit conducerea RATP-ului Iasi nu este justificata. Amintesc faptul ca vinul de Cotnari a fost de nenumarate ori Campion Mondial la concursurile la care a participat, pe cand Municipiul Iasi, al carui primar sunteti, nu a reusit sa ajunga nici macar in finala pentru alegerile Capitalei Europene a Culturii.
Acestea fiind spuse, consideram ca nu era deloc afectata ONOAREA orasului Iasi, prin asocierea cu vinul de Cotnari.
In final, ii anuntam pe ieseni ca din cauza situatiei aparute, Compania Cotnari nu participa anul acesta la evenimentele organizate cu prilejul Sarbatorilor Iasiului".
COTNARI S.A.
Presedinte Directorat
Chirica a răspuns şi el dur
Deloc impresionat de ameninţările lui Deleanu, primarul a ripostat fără menajamente. Iată comunicatul integral:
„Am citit cu mâhnire «scrisoarea deschisă» pe care Președintele Directoratului Cotnari SA mi-a adresat-o astăzi prin intermediul mass-media. Cum afirmațiile Domniei Sale ating atingere nu doar imaginii mele, ci și a administrației locale și chiar a comunității ieșene, doresc să fac o serie de precizări.
În cursul serii de vineri, 30 septembrie, spre sâmbătă, 1 octombrie, câțiva angajați ai Companiei de Transport Public (RATP), fără a verfica dacă acest demers este fundamentat din punct de vedere legal, au montat în oraș o serie de bannere publicitare ale companiei Cotnari SA. Acest lucru s-a făcut fără ca amplasarea materialelor respective să fie avizată de Biroul de Reglementare a Publicității Exterioare din cadrul Primăriei, iar, apoi, de către conducerea municipalității, ci doar în baza unei înțelegeri dintre anumiți angajați ai Companiei de Transport Public și, respectiv, ai companiei Cotnari. Menționez că, în urma acestei abateri, care poate fi generată doar de neglijență, persoanele responsabile din cadrul Companiei de Transport Public au fost destituite.
Subliniez că nu numele companiei care a apelat la această formă de publicitate mi s-a părut inacceptabil, ci doar faptul că procedura de amplasare a bannerelor a fost pur și simplu ilegală. Un element supărător suplimentar a fost acela că unul dintre bannerele companiei a fost montat chiar în fața Palatului Culturii, afectând integritatea estetică a monumentului-simbol al orașului nostru.
Orice companie serioasă, de la Cotnari la Microsoft, poate apela la mijloacele de publicitate exterioară, dar numai cu respectarea legii! Apoi, după redeschiderea pentru public a Palatului Culturii, și alte companii și-au făcut publicitate în vecinătatea acestuia, însă numai cu respectarea legii și fără să afecteze imaginea monumentului-simbol al Iașului.
În altă ordine de idei, în «scrisoarea deschisă», dl Deleanu face trimitere la o discuție privată pe care am purtat-o cu Domnia Sa și în care nu i-am cerut nimic altceva decât ca orice acțiune pe care Cotnari SA o întreprinde în beneficiul comunității sau al ei proprii să respecte prevederile legale. Îi mulțumesc și pe această cale dlui Deleanu și întregii companii Cotnari SA pentru contribuțiile la economia județului Iași, dar, în același timp, îi transmit public că, din punctul meu de vedere, parteneriatul dintre mine, ca primar al Iașului, Primăria Municipiului Iași și Cotnari SA nu poate fi clădit decât pe legalitate și respect reciproc!
De altfel, tocmai în virtutea acestui respect pe care îl am față de unul dintre brandurile județului nostru, am acceptat ca Raliul Iașului să poarte numele «Cotnari» («Cotnari Rally»), cu toate că suportul financiar major a fost al Primăriei Munciipiului Iași. Din același motiv, în iarna anului trecut, în cadrul unui eveniment organizat de Star of Hope, am acceptat ca, într-o prezentare făcută pentru Ambasadorul Suediei, brandul numărul 1 al Iașului să fie considerat tot Cotnari.
Acestea fiind spuse, aș vrea să mă adresez direct Președintelui Directoratului Cotnari SA. Dle Deleanu, pot înțelege orgoliul, pot înțelege cumva și anumite practici anterioare mandatului meu, dar cred că și Dumneavoastră înțelegeți că respectarea legii este o necesitate absolută! De aceea, iau «scrisoarea» Dumneavoastră drept o reacție nervoasă, de moment, care nu poate compromite relația dintre două instituții atât de importante, ca Primăria și compania Cotnari, și care nu trebuie să afecteze nici imaginea unor podgorii existente încă din vremea lui Ștefan cel Mare și care au cunoscut un nou început după privatizare.
În ceea ce privește afirmațiile legate de CSMS Iași și de Sărbătorile Iașului, nu vreau să le consider drept o formă de amenințare sau chiar șantaj. Vă reamintesc că atât clubul, cât și Sărbătorile nu sunt ale mele, ci ale orașului nostru, și sunt convis că și Dumneavoastră, ca și mine, respectați cu adevărat valorile Iașului. Tocmai pentru că sunt sigur că acest respect ne unește, vă adresez invitația de a participa, și în acest an, la Seara Valorilor din cadrul celei de-a XXV-a ediții a Sărbătorilor Iașului"!
Mihai CHIRICA
Primarul Municipiului Iași
După jumătate de an s-au pupat
În aprilie 2017 Constantin Deleanu apărea din senin pe lista invitaților personali ai primarului la tribuna VIP de la stadion. "Ne-am întâlnit, am discutat şi am convenit că e mai bine pentru Iaşi să colaborăm", a spus ulterior Deleanu.
COTNARI tot nu a fost însă prezent la acţiunile de imagine ale lui Chirica, nu aşa cum şi-ar fi dorit probabil primarul. Era limpede însă că relaţiile se îmbunătăţiseră radical.
Videochat-ul lui Chirica gafează incredibil pe seama brandului nr 1 al Iaşului
Dacă tot s-a împăcat cu primarul ZERO (spunem ZERO pentru că n-a atras nici un leu de la Guvern şi nici un euro de la UE pentru marile proiecte ale Iașului promise și răspromise de Chirica în campaniile electorale din vara și toamna lui 2016), Deleanu s-a dus la videochat-ul lui TaiTei (Iași TV Life). L-a luat acolo și pe fiul cel mic (Victor Deleanu este şeful Casei de Vinuri Cotnari), dar a trebuit să suporte un şuvoi de gafe colosale.
"Moderatoarea" Iaşi TV Life a început anunţând că "azi avem invitat pe unul din cei mai mari operatori de pe piaţa de vinuri". Să-l ai în platou pe nr. 1 oficial pe ţară şi pe cel mai important brand economic al Iaşului iar tu să nu subliniezi asta înseamnă amatorism total din partea videochat-ului lui Chirica. Numai că era doar începutul.
"Moderatoarea" l-a apelat pe principalul invitat cu "domnule Deleanul". "Deleanul" o dată, de două ori, de 10 ori.
Momentul culminant al amatorismului videochat-ului amintit a fost atins când moderatoarea a tradus după mintea ei mott-oul combinatului de vinuri:"domnule Deleanul, puţin că tot ce-i bun şi bun că tot ăăăă şi bun că tot este rar, aşa-i vinul de Cotnari".
Uluit şi evident jenat că un logo atât de puternic promovat este stâlcit în asemenea hal, Constantin Deleanu a precizat imediat care este varianta corectă: "într-adevăr, «puţin ca tot ce-i bun şi bun ca tot ce-i rar, aşa e vinul de Cotnar». Aşa o ştiu toţi consumatorii şi sunt de ordinul milioanelor aceşti consumatori".
Credeaţi că s-a terminat aici bâlciul? Înseamnă că nu ştiţi care e nivelul de la videochat-ul lui Chirica. "Moderatoarea" a lansat imediat un alt "porumbel": "astăzi afacerea dvs a fost preluată în majoritate de fiii dvs". O documentare banală ar fi arătat că firma în care sunt împlicaţii băieţii lui Deleanu - Casa de Vinuri Cotnari - este total separată de firma tatălui - combintul de vinuri. Iarăşi jenat de asemenea gafă, "Deleanul" senior a precizat care e realitatea: "de fapt afacerea fiilor este o activitate paralelă companiei Cotnari"
Ce credeţi că a înţeles reprezentanta Iasi TV Life din această explicaţie ? Evident că nimic, motiv pentru a continuat să insiste cu preluarea combinatului de către fiii directorului: "domnule Victor Deleanul, din 2014 aţi preluat o parte din frâiele companiei Cotnari".
Şocat că "moderatoarea" nu s-a documentat dar nici nu a înţeles explicaţiile primite de la "Deleanul" senior, "Deleanul" junior a spus răspicat: "La noi încă de la început au fost gândite ca două firme separate. Eu nu am nici o implicare în compania Cotnari aşa cum părinţii mei nu au nici o implicare în activitatea Casei de vinuri Cotnari. Sunt de la început două firme separate, cu crame separate, cu acţionariat complet separat". Mai diplomat, Constantin Deleanu a făcut precizări de fineţe: "Cotnari a rămas pe vinurile tradiționale, cunoscute de consumatori. Firma copiilor, Casa de vinuri Cotnari, merge pe vinuri moderniste, care le concurează pe cele de import"

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…