SCRISOARE DESCHISA ,

In atentia boardului UNICREDIT TIRIAC BANK

Stimati Domni,

Numele meu este Septimiu Sarateanu, sunt producator general al Stirilor PRO TV si pina ieri am fost clientul bancii dvs.Read MoreAm decis sa imi inchid toate conturile de la UNICREDIT TIRIAC BANK atit ca persoana fizica cit si ca administrator de firma privata pentru ca am simtit o imensa dezamagire provocata de maniera subiectivista si dispretuitoare a unor angajati ai nivelurilor superioare de management ( compartiment risc bancar ) in analizarea unor dosare de creditare.

Desi investiti mult in imagine si afirmati ca sunteti o banca europeana de top “ o banca cu care lucrezi usor, ai carei oameni livreaza solutii concrete si beneficii reale, cat mai aproape de clientii sai “ toate acestea sunt vorbe goale , bune de pus la lada de gunoi a marketingului modern , pentru ca nu sunt dublate de fapte si actiuni concrete . O banca are ca principal scop acela de a “ vinde bani” clientilor si de a-I ajuta sa prospere cu ajutorul banilor imprumutati. Cu ajutorul oamenilor pe care i-ati cistigat de-a lungul anilor v-ati format o imagine de “ Champions League “, dar acum datorita conditiilor economice si mai ales din cauza unor angajati pentru care si riscul de a trece strada este unul major veti incepe prin a va dinamita pozitia din piata.

Desigur a devenit o obisnuinta in mediul bancar ca “imprumutatii” sa migreze de la o banca la alta in cautarea “ofertei mai bune “ . Poate ca pierderea unui singur client e o furtuna intr-un pahar cu apa, dar va asigur ca prin natura pozitiei mele si a meseriei voi stii cum sa caracterizez activitatatea UNICREDIT TIRIAC BANK. Am acest drept pe care mi-l dau cei peste 10 ani de cind am fost clientul bancii dvs. si mai ales am dreptul dat de calitatea de contributor si platitor de comisioane bancare pe care le-ati incasat si pentru o imbunatatire a calitatii serviciilor fata de client. Daca investitiile s-au facut doar in folosul unui grup limitat si daca nu s-au facut si in folosul clientului direct , atunci ma despart fara nici un regret de calitatea de client UNICREDIT TIRIAC.

Va scriu toate aceste consideratii in urma unui sir lung de tergiversari si aminari ale unui dosar de creditare pentru achizitia unui imobil ce mi se pare ca a fost analizat cu dispret si batjocura , fara a tine seama de calitatea unui om cu capacitate financiara egala cu cea a presedintelui Romaniei sau a Primului Ministru si care v-a fost client al bancii timp de zece ani.

Am dat compartimentului de risc toate documentele solicitate la termenele solicitate, am oferit toate explicatiile solicitate dar se pare ca in fata domnilor imbracati impecabili, in costume de calitate , nu am fost decit o cifra, un simplu client ce nu merita nici macar respect si consideratie. Mai urma ca UNICREDIT si acest “profesionist sistem de analiza a riscului” sa-mi ceara realizarea arborelui genealogic pina la generatia a VIII-a, componenta moleculara a ADN-ului , notele de la bacalaureat si examenul de absolvire al parintilor mei , precum si numele primei fete cu care m-am sarutat la gradinita.

Consider ca acei functionari bancari dau dovada de o lipsa de respect fata de clientii bancii, sunt mai catolici decit Papa si nu pot interpreta normele si regulamentele bancare decit in baza legii , nu si in spiritul ei, dind dovada de o rigiditate si un imobilism tot mai des constatat la Unicredit

In ceea ce ma priveste as fi preferat sa fiu “analizat” de aparate si sisteme sofisticate si softuri specializate si nu de anumiti angajati, deveniti extrem de importanti in sistem ca urmare , nu a valorii lor instrinseci , ci mai degraba a calitatii lor de roboti “handsome” .

Sucursalele dvs , frumos mobilate sunt din ce in ce mai goale. Locurile libere la desk-uri au fost cindva ale oamenilor care va aduceau clienti si care stiau cum sa discute si cum sa se apropie de oamenii care trec , de nevoie, pragul bancii. Ati preferat sa renuntati la interfata prietenoasa , dar v-ati blindat departamentul de analiza a riscului cu tot felul de personaje care isi cauta gloria personala inventind hirtii si aprobari suplimentare, pentru a-l face pe om sa renunte la orice tentativa de a contracta un imprumut.

E mult mai simplu sa-l refuzi pe om cu zimbetul pe buze decit sa-ti bati joc de nervii si timpul lui si mai ales sa-i creezi si prejudicii in conditiile in care decizia nu e foarte greu de luat.

Am un singur mare regret ca oameni precum d-na Amalia Popa –retail banking sales, senior associate la Sucursala Ghencea nu poate fi multiplicata la scara larga in UNICREDIT TIRIAC Bank. Doresc sa stiti ca aceasta doamna este un exemplu de profesionalism, seriozitate si amabilitate si toate actiunile sale sunt in folosul institutiei pe care cu cinste si onoare o reprezinta. Din fericire doamna Amalia Popa, nu este “veriga slaba “ dintr-un lant bancar pe care acum il consider subiectivist, prafuit si neadaptat la cerintele pietei.

In ceea ce ma priveste nu-mi doresc decit sa apuc ziua cind “oamenii fara suflet si fara sentimente” din nivelurile superioare de management vor fi inlocuiti de masini mult mai inteligente .Va doresc sa depasiti ratingul “C” pentru soliditate financiara si “Aa3″ pentru depozite pe termen lung si datorii cu prioritate la plata , stabilite de Moody`s , si sa nu mai aveti parte de o noua posibila retrogradare, in urma unor probleme precum cele legate de creditele neperformante ale caror cauze trebuie cautate in interior , nu numai la clientii directii.

Daca profitabilitatea operatiunilor UniCredit a fost si continua sa fie afectata de cresterea sustinuta a creditelor neperformante , atunci poate ca si domnul Ion Tiriac , de al carui succes si reusita se leaga aceasta banca , ar fi bine sa afle cine ii analizeaza riscurile. Fiti convins ca in ceea ce ma priveste voi face toate demersurile pentru a-I comunica personal aceste lucruri.

Cu dezamagire

Septimiu Sarateanu, fost client al UNICREDIT TIRIAC BANK

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected