Joi, 26 Ianuarie 2023 23:17
Miniştrii Transporturilor din România şi Republica Moldova s-au întâlnit joi pentru a stabili cum pot uni rutier şi feroviar mai repede cele două zone. Cu această ocazie titularul din România a anunţat că "ne-am dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina)". Sorin Grindeanu nu a dat nici un detaliu despre cum s-ar putea face prelungirea dar pe piaţă se vorbeşte în ultimele luni că UE ar finanţa un asemenea proiect. Ideea finanţării europene a prins tot mai mult contur pe fondul războiului declanşat de Rusia şi al promisiunii de integrare accelerată a Barasabiei şi Ucrainei în spaţiul Vestic.
Preşedinta Moldovei, Maia Sandu, a cerut deja public oficialilor europene bani pentru o autostradă care să lege Iaşul de Chişinău şi apoi Odessa.
Până să ajungă la Chişinău A8 e înţepenită la Moţca
Dincolo de promisiunile politicienilor, fie ei vest europeni fie români şi moldoveni, realitatea arată că A8 are o mare problemă pe segmentul Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni. Aici s-a bătut pasul pe loc în ultimii 2 ani, nefiind făcute încă măcar toate forajele geo, darămite obţinut acordul de mediu necesar organizării licitaţiei.
Activistul Cătălin Urtoi a explicat de unde provine întârzierea: "(atenție, am spus Podul Iloaiei și nu Leţcani) în aceeași fază de licitație și cu această secțiune prin PNRR!
De ce spun asta? Deoarece pe secțiunea Motca-Podul Iloaiei avem de mai bine de opt luni un traseu clar acceptat de Jaspers! Consitrans a finalizat de câteva luni bune studiile geo și s-a oprit cu mediul, deoarece trebuie realizat conform contractului pe tot tronsonul Moţca-Ungheni.
De ce nu s-a vrut?!
Ambiții ieftine ale unora, când o anumită variantă a fost prezentată de asociația Împreună Pentru A8 în Februarie 2021!
Nu spun mai multe, dar unii care acum mă contestă și au trecut în tabăra USR știu foarte bine ce spun, mai ales că au și semnat un document la acea vreme. Acest document care cuprindea o analiză a fost văzut atât de dl Ghinea, cât și de dl Drulă la acea vreme, care inițial au și făcut declarații în presă că se poate, dar ulterior și-au schimbat poziția!
Asta e... Mergem înainte!
#HaiCaSePoate!"
Veste uriaşă pentru segmentul din munţi al A8
Cătălin Urtoi susţine însă că pentru segmentul montan al A8 (circa 158 de km care străbat Carpaţii) se vede luminiţa. "Ne apropiem de emiterea Acordului de Mediu pe secțiunea montană!
Fiindcă știu câteva lucruri din interior am curajul să spun așa:
- până la sfârșitul lui Februarie vom avea Acord de Mediu pe secțiunea montană.
- după emiterea acestui Acord de Mediu, sunt convins că ministrul va lua o decizie politică istorică în legătură cu această secțiune, decizie pe care nici un ministru nu a mai luat-o în ultimii 15 ani, de când se vorbește despre această autostradă!
Până atunci, important este să se finalizeze documentațiile de Mediu, iar eu am în acest sens o sarcină foarte clară, pe care mi-am asumat-o în fața Ministrului și față de echipa acestuia", a anunţat activistul Cătălin Urtoi!
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.