masina viitorului continental
Ingineri de la centrul de cercetare din Iaşi al gigantului Continental dezvoltă arhitecturi de vehicule bazate pe servere cu unități zonale de control (ZCU). Unitatea zonală de control integrează sursa de alimentare pentru componente și suportă separarea hardware-ului și software-ului permiţând o distribuire inteligentă a sarcinilor între server și componentele electronice dintr-un anumit spațiu din mașină
       
Continental susţine că a primit mai multe comenzi de la producătorii de mașini europeni și asiatici pentru această tehnologie.
       
„Cu computerele cu o performanță ridicată, suntem pionieri în nivelul de control superior al arhitecturilor de vehicule bazate pe server. Cu unitățile zonale de control, oferim și o soluție de nivel intermediar. Abordarea noastră de dezvoltare modulară bazată pe o platformă ne permite să începem producția de serie în puțin peste un an de la primirea unei comenzi. Acesta este modul în care aducem vehiculul definit prin software mai repede pe drum”, spune Jean-François Tarabbia, șeful departamentului Arhitecture and Networking din cadrul Continental.
       
Specialiști din Iaşi şi Timişoara colaborează, în echipe internaționale, pentru dezvoltarea acestui produs. În România se dezvoltă funcții complexe precum actualizarea software „over the air” având în vedere și cele mai recente cerințe în materie de securitate cibernetică. În plus, alte funcții principale vizează funcționarea iluminatului, accesul în vehicul ș.a. 
Continental Iasi lanorator nou
 
Portofoliu scalabil pentru noua arhitectură E/E
     
 
Pe măsură ce mașina devine tot mai definită de software și face parte din Internet of Things (IoT), arhitectura complexă E/E (electric - electronic) cu numeroasele sale sisteme încorporate se dovedește a fi nepotrivită. Soluția constă într-o arhitectură simplificată cu doar trei niveluri, în care senzorii și actuatorii individuali funcționează la „bază”. 
     
Deasupra acestuia se află nivelul mediu de control local și software și gestionarea datelor. Acest nivel al ZCU are o caracteristică specială: fluxurile de date din diferite arii de activitate se îmbină aici și sunt transmise într-o manieră coordonată către nivelul de control superior format din câteva computere cu o performanță ridicată. La rândul lor, unitățile zonale de control acționează ca intermediari pentru a asigura executarea comenzilor de la nivelul serverului.
     
Mai mult, ZCU poate furniza energie unităților de control electronice periferice și poate oferi protecție electrică de până la 40 de amperi. Unitatea zonală de control oferă, de asemenea, o soluție pentru viitoarele sisteme electrice de 48 de volți. Desigur, acestea acceptă cerințele de siguranță funcțională, precum și regulile așa-numitelor Elemente de Siguranță în afara Contextului (SEooC - Safety Elements out of Context) pentru reutilizarea componentelor (software) în alte vehicule.
continental iasi
 
Platformă pentru vehiculul orientat spre servicii și condus de software 
     
 
„O unitate de control zonală este ca un cal de lucru și o poartă personalizată în vehicul. Această nouă arhitectură simplifică considerabil cablajul și astfel economisește greutatea. Împărțirea clară a sarcinilor, separarea hardware-ului și a software-ului și standardizarea interfețelor fac mult mai ușor de gestionat complexitatea tot mai mare și domeniul de aplicare virtual al software-ului din vehicul”, explică Dragoș Bohotineanu, șeful grupului de produse ZCU în departamentul Architecture and Networking din cadrul Continental.
     
Ca noduri de date locale, aceste unități simplifică gestionarea informațiilor și furnizarea de servicii. ZCU acceptă, de asemenea, instalarea în siguranță a noilor actualizări care ajung la vehicul „pe calea aerului” (over the air). Acest lucru este asigurat de elemente speciale de securitate cibernetică. Structura modulară a platformei oferă libertatea de a adapta ZCU în mod optim la cerințele specifice unei aplicații.
     
Întrucât software-ul de aplicație poate fi utilizat în continuare pe modelele noi de vehicule, efortul de validare este redus și dezvoltarea este accelerată - acest lucru ar putea crește viteza de lansare a produsului. „Cu platforma noastră pentru unități zonale de control, ne sprijinim clienții în stăpânirea și minimizarea complexității”, spune Bohotineanu. Potențialul de a face arhitectura E/E mai eficientă pentru vehiculelor definite de software va crește și mai mult relevanța acestei soluții de produs în viitor.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: STIINTA & TEHNICA

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected