
„Regiunea Moldovei va avea, în câțiva ani, o rețea importantă de șosele de mare viteză: autostrăzi și drumuri expres. O analiză pe acest subiect arată că proiectele înaintează cu fiecare zi. „Regiunea Moldovei va avea, în câțiva ani, o rețea importantă de șosele de mare viteză: autostrăzi și drumuri expres. O analiză pe acest subiect arată că proiectele înaintează cu fiecare zi.
Autostrada Moldovei (A7) este cea mai avansată. Pe 12 dintre cele 13 tronsoane ale porțiunii Ploiești – Pașcani există constructori desemnați, contracte semnate, iar pe unele au început deja lucrările. Autostrada Moldovei (A7) este cea mai avansată. Pe 12 dintre cele 13 tronsoane ale porțiunii Ploiești – Pașcani există constructori desemnați, contracte semnate, iar pe unele au început deja lucrările.
Concret, situația se prezintă astfel: Concret, situația se prezintă astfel:
1) Pe două loturi dintre Ploiești și Buzău investiția este în derulare. La al treilea, există o contestație1) Pe două loturi dintre Ploiești și Buzău investiția este în derulare. La al treilea, există o contestație
2) Pe trei dintre cele patru segmente ale secțiunii Buzău – Focșani se lucrează2) Pe trei dintre cele patru segmente ale secțiunii Buzău – Focșani se lucrează
3) Focșani – Bacău, toate cele trei porțiuni sunt în pregătire3) Focșani – Bacău, toate cele trei porțiuni sunt în pregătire
4) Pentru Bacău – Pașcani, cele trei contracte au fost semnate săptămâna trecută4) Pentru Bacău – Pașcani, cele trei contracte au fost semnate săptămâna trecută
Astfel, din cei 319 kilometri Ploiești – Pașcani, pe 305 km lucrările sunt fie în toi, fie vor demara zilele viitoare. La aceștia se adaugă cei 16,27 km (centura Bacăului) deschiși traficului din 2021. Etapizat, pe A7 vor fi finalizate tronsoanele de autostradă începând din 2024, astfel încât în 2026 să se poată circula pe toată distanța ei. Este o investiție de 26 de miliarde de lei (5,2 miliarde de euro) cu bani asigurați prin PNRR. Astfel, din cei 319 kilometri Ploiești – Pașcani, pe 305 km lucrările sunt fie în toi, fie vor demara zilele viitoare. La aceștia se adaugă cei 16,27 km (centura Bacăului) deschiși traficului din 2021. Etapizat, pe A7 vor fi finalizate tronsoanele de autostradă începând din 2024, astfel încât în 2026 să se poată circula pe toată distanța ei. Este o investiție de 26 de miliarde de lei (5,2 miliarde de euro) cu bani asigurați prin PNRR.
Drumul de mare viteză va fi continuat pe relația Pașcani – Suceava – Milișăuți – Siret (încă 120 kilometri) care acum se află în etapa realizării studiului de fezabilitate. Drumul de mare viteză va fi continuat pe relația Pașcani – Suceava – Milișăuți – Siret (încă 120 kilometri) care acum se află în etapa realizării studiului de fezabilitate.
Pentru A8, autostrada Ungheni – Iași – Tg. Mureș, 50 de kilometri în două segmente (Moțca - Vânători Neamț și Miercurea Nirajului - Tg. Mureș) vor fi realizați cu finanțare prin PNRR. Acestea sunt acum în faza licitațiilor pentru proiectare și execuție. Pentru porțiunile Ungheni - Iași – Moțca și Vânători Neamț - Miercurea Nirajului, studiul de fezabilitate este în desfășurare. Pentru A8, autostrada Ungheni – Iași – Tg. Mureș, 50 de kilometri în două segmente (Moțca - Vânători Neamț și Miercurea Nirajului - Tg. Mureș) vor fi realizați cu finanțare prin PNRR. Acestea sunt acum în faza licitațiilor pentru proiectare și execuție. Pentru porțiunile Ungheni - Iași – Moțca și Vânători Neamț - Miercurea Nirajului, studiul de fezabilitate este în desfășurare.
Recent, a fost finalizată investiția în șoseaua ocolitoare a orașului Tecuci. Un ritm bun de lucru este înregistrat și în cazul centurii Bârladului. Recent, a fost finalizată investiția în șoseaua ocolitoare a orașului Tecuci. Un ritm bun de lucru este înregistrat și în cazul centurii Bârladului.
În execuție se află și drumul expres Galați – Brăila, la fel ca și podul peste Dunăre din dreptul orașului Brăila care va face legătura directă cu Dobrogea. În execuție se află și drumul expres Galați – Brăila, la fel ca și podul peste Dunăre din dreptul orașului Brăila care va face legătura directă cu Dobrogea.
La nivel de studiu de fezabilitate sunt drumurile expres Tișița – Albița, Bacău – Piatra Neamț și Focșani – Brăila. La nivel de studiu de fezabilitate sunt drumurile expres Tișița – Albița, Bacău – Piatra Neamț și Focșani – Brăila.
Acestea sunt cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră, aflate în diferite stadii de implementare. Din păcate, din cauza unei administrații incompetente și corupte, pe această listă nu se află și șoseaua ocolitoare a Iașului. Primarul și președintele Consiliului Județean Iași, ambii PNL, sunt incapabili să atragă finanțarea necesară” - senatorul Maricel Popa, președintele PSD Iași. Acestea sunt cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră, aflate în diferite stadii de implementare. Din păcate, din cauza unei administrații incompetente și corupte, pe această listă nu se află și șoseaua ocolitoare a Iașului. Primarul și președintele Consiliului Județean Iași, ambii PNL, sunt incapabili să atragă finanțarea necesară” - senatorul Maricel Popa, președintele PSD Iași.

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…