valcov eliberatÎn ciuda asigurărilor date de PSD Iași cum că ”noi am deblocat autostrada încă din 2017” și că ”gata, autostrada se face”, realitatea este că în acest moment la Guvern nu se știe nici măcar pe unde ar trece A8, darămite de unde s-ar lua bani și când s-ar face autostrada care ar salva Moldova de la sărăcie. Relatări ale unor activiști civici prezenți vineri la o întâlnire cu premierul oficial - Viorica Vasilica Dăncilă -, cu premierul neoficial - Darius Vâlcov - și cu președintele Comisiei de Prognoză - Ion Ghizdeanu - arată ce haos este în mintea celor care, teoretic, se ocupă de construcția. 



Scena 1 - ”vă interesează despre Moldova?”
”Intră Darius Vâlcov (D.V.) în sala în care fusese deja primită delegația celor patru asociații civice (A.C.), care militează pentru construirea de autostrăzi în Moldova (vineri, 8 februarie):
D.V. - (se așază la masă) Va veni și doamna prim-ministru, dar haideți să începem.
A.C. - În regulă.
D.V. - Am înțeles că vă interesează despre Moldova?! Autostradă sau...?! Începeți dumneavoastră?
A.C. - (indignați de modul agresiv de abordare, răspundem ferm după câteva secunde) Ne intresează autostrăzile A8 și A7, pentru acestea suntem aici.
D.V. - Vorbim de cele două, da? De la ce asociații sunteți?
A.C. - Suntem aici reprezentanți ai asociațiilor ”Împreună pentru A8”, ”Moldova vrea autostradă”, ”Pro Infrastructură” și ”Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”.
D.V. - Deci două civice și două ”Rezist”.
A.C. - Nu e nimeni de la ”Rezist”. Doriți să trecem cu discuția în altă zonă decât cea pentru care suntem aici?
D.V. - Nu, nu. 

PSD Iasi poza grup minScena 2 - nu e nicăieri porțiunea Ungheni - Iași - Lețcani
(...) D.V.: Estimarea noastră este că în două săptămâni, în cea de a doua ședință de Guvern, se va aproba studiul de fundamentare al Autostrăzii Târgu-Neamț - Iași. Deci undeva, să spunem, spre finalul lunii februarie. Din acel moment, când studiul va fi aprobat, el intră în selecție de oferte, pentru că este vorba de parteneriat public-privat.
A.C. - De ce este parteneriat public-privat?
D.V. - Asta este decizia Guvernului și asta scrie în Studiul de fundamentare. Aveți studiul aici, puteți să-l luați.
A.C. - Este varianta care se regăsește și pe site? Noi l-am parcurs deja și am constatat că rămân ”în aer” tronsonul de la Cristești la Târgu-Neamț și cel de la Ungheni - Iași - Lețcani. 32 de kilometri nu se regăsesc în acest studiu. Întrebarea noastră este: ce se întâmplă cu cei 32 de kilometri? Rămân la Comisia Națională de Prognoză sau la CNAIR?
D.V. - Vorbiți de porțiunea dintre Târgu-Neamț și Pașcani?
A.C. - Da.
Ioan Ghizdeanu (șeful Comisiei de Prognoză, entitate care, potrivit Guvernului, se ocupă de construcția tronsonului Iași - Tg Neamț): Porțiunea Târgu Mureș - Târgu-Neamț?!
A.C. - Nu, nu. Târgu-Neamț - Pașcani.
([...] au loc discuții despre localizarea porțiunii de autostradă lipsă din studiu, nimeni nu știe să ofere vreun răspuns concret despre problema ridicată.)
D.V. - Deci mai lipsesc 17 kilometri de pe tronsonul Târgu-Neamț - Pașcani. Eu nu știam despre asta. 
(fragmente relatate de Andreea Barna)



Responsabilul porțiunii Ungheni - Târgu Neamț trimis de 3 ori, ca un valet, după hârtii de care nu avea habar
Iritat că e prins de activiștii pro autostradă cu temele nefăcute, premierul neoficial Vâlcov s-a răstit la șeful Comisiei de Prognoză: ”Ieși și caută documentele”.
         

Iar venerabilul Ghizdeanu a ieșit imediat pe ușă și s-a dus să caute ceva de care nu avea habar că există. 
          

”De trei ori l-a trimis Vâlcov să caute documentele pentru bucata Ungheni - Lețcani. I-a zis categoric «ai 10 minute să găsești documentele». Evident că nu le-a găsit dacă el habar nu avea că există așa ceva”, a povestit Adrian Covăsnianu de la ”Moldova vrea autostradă”. 
           

viorica dancila 3
Vasilica Viorica: ”pe la mine prin Teleorman...”
După aceste scene halucinante a intrat ”în pâine„ premierul oficial. Vasilica Viorica Dăncilă și-a arătat din start limitele reporoșându-le „provocatorilor” din Moldova că ”pe la mine prin Teleorman nu trece nici o autostradă”. Ăsta e nivelul, ditamai premierul compara un județ cu o întreagă regiune. Un județ aflat oricum la 80 km de București și de autostradă comparat cu o regiune de 4.000.000 locuitori”, a comentat președintele asociației ”Împreună pentru A8”, Ionel Apostol. 


Repetenții de la Guvern au ascuns discuția despre autostradă
Întâlnirea dintre activiștii pro autostradă și reprezentanții Guvernului a fost catalogată inițial ”discuție oficială” dar ulterior Guvernul a scuns orice informație. ”Nici măcar nu au pomenit ceva pe site-ul Guvernului, deși trec acolo toată agenda premierului”, a arătat Adrian Covăsnianu. 
        

Un  alt amănunt care arată cât se implică în realitate PSD în subiectul ”autostradă”. ”Întâlnirea cu premierul ne-a fost facilitată de deputatul USR de Neamț Iulian Bulai. Firesc era ca un reprezentant al PSD-ului să facă asta, în special unul al PSD Iași. Dar cum să facă așa ceva șeful PSD Iași din moment ce până acum nu ne-a primit nici măcar o dată la CJ Iași? Maricel Popa se ferește de noi ca de bombe”, a spus Cătălin Urtoi.  


Avem o casă de avocatură din Iași și una din București, dăm în judecată Guvernul”
Activiștii proautostradă s-au declarat convinși că reprezentanții coaliției guvernamentale sunt de rea credință așa că au decis să dea Guvernul în judecată. ”Am contactat deja două case de avocatură, una din Iași și una din București. Am pregătit deja acțiuni în instanță. Pentru că legea ne obligă la o procedură prealabilă, vom trimite zilele următoare o întâmpinare Guvernului, apoi așteptăm 30 de zile răspunsul Executivului. Abia după aia putem efectiv să-i dăm în judecată. Până atunci vedem și ce fac ei cu parteneriatul public-privat, pentru că le expiră termenul fixat tot de ei”, a spus Cătălin Urtoi.
       

El a adăugat că ”nouă ne este deja clar că politicienii din Iași nu au informații reale, direct de la sursă. Când vorbesc acești politicieni fac doar presupuneri”. Aluzia activistului civic i-a vizat direct pe șefii locali ai PSD și ALDE, Maricel Popa respectiv Varujan Vosganian.  

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: PE SURSE

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected