Sambata, 15 Februarie 2025 07:56

O parte din presa națională e cuprinsă brusc de entuziasm relatând cum se comportă noul președinte:
- ”Bolojan doarme la Palatul Cotroceni pentru a nu mai cheltui banii pe o casă de protocol și pază suplimentară”
- ”Bolojon a mers cu un avion TAROM, și-a cărat singur bagajul, fără SPP-iști, și a urcat în Oradea într-o mașină obișnuită, nu o limuzină”.
- ”De 10 ani nu am mai văzut așa ceva, fără palton trântit pe capotă, fără ifose”
Evident, astfel de relatări pot fi dictate de diverse interese - politice, de afaceri sau de altă natură - dar e clar că nu puteau fi făcute dacă Ilie Bolojan nu se comporta rezonabil. Faptul că stilul său auster contrastează cu mofturile scumpe ale politicienilor standard ajută și mai mult această campanie de imagine.
Ce se vede însă la București nu se vede la Iași. Formal societatea locală se laudă că avem la Iași ”cea mai bună școală de presă”, dar nimeni, cu excepția TopIasi, nu a văzut până acum Bolojanul local.
De trei ani merge activistul proautostradă Cătălin Urtoi cu trenul, trăiește cu ”2 lei” la București, a refuzat să se înscrie în vreun partid deși a avut oferte cu duiumul, muncește ca un nebun pentru autostrăzile Iașului, dar presa locală e oarbă și surdă.
Repet, doar TopIasi a scris despre eforturile acestui om iar traficul generat de articolele pe această temă sar și de 100.000 de useri unici (nivel foarte mare pentru presa din afara Bucureștiului). Dar presa locală nici măcar din considerente de trafic nu vrea să vadă că sunt și oameni care muncesc pe 2 lei pentru comunitate dar livrează rezultate de 2.000.000. Citim însă sau vedem articole elogioase despre 5 stadioane ”inaugurate” doar în mintea obtuză a primarului, despre ”șosele de centură fără număr” fluturate de tristul șef de județ dar neîncepute niciodată în realitate, despre parcuri industriale doar visate de Tablă Alexe. Aeroportul a fost inaugurat de 3 ori, (da, în halul ăsta de disperare este Tablă), iar după un an am văzut că traficul a scăzut față de 2023 nu a crescut de 3 ori cum promitea ucenicul lui Fenechiu.
Cătălin Urtoi a livrat însă fenomenal. Puțini știu dar omul ăsta și fostul șef al PSD Iași, Maricel Popa, au reușit să recupereze măcar un an din întârzierea proiectului A8 rezolvând cu o viteză incredibilă vagoanele de documente necesare construirii Autostrăzii Unirii. Că acum ministrul PSD al Transporturilor aruncă la gunoi efortul lui Urtoi și Popa blocând de o lună sectorul Lețcani - Ungheni e altă poveste.
Urtoi a mers peste tot, în ungurime, în Neamț, la București, a dormit prin trenuri ori în mașini pe coclauri, a mâncat alături de Popa pâine cu salam la birturi comunale, a trăit cu banii de acasă ori cu salarii derizorii de la CNIR (acum i-au tăiat până și indemnizația de membru în CA și Iașul, în loc să-l ajute, îl lasă să se chinuie) dar asta nu s-a văzut în presa ieșeană.
”Jurnaliștii” de Bahlui au de 3 ani ”la botul calului” un Bolojan moldovean dar îl ignoră sau, mai rău, îl înjură și-l acuză de tot felul de tâmpenii inventate. Presă slabă, la ani lumină de pretențiile unei comunități cu pretențiile Iașului.
Aurel Dobașu
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
OPINII