Luni, 12 Septembrie 2022 23:21
"Iaşi, destinaţia anului" - bătaia de joc a Primăriei
"Brânză bună în burduf de câine", aşa poate fi descrisă popular strategia Primărie de a promova Iaşul.
Poate ştiţi, poate nu, oraşul nostru a fost proclamat "destinaţia turistică a anului 2022" în urma unui concurs naţional. Premiul, onorific, a fost ridicat de primarul Mihai Chirica deşi munca şi tot conceptul aparţine unor privaţi care pur şi simplu îşi iubesc oraşul (felicitări mari Dorei Morhan şi echipei mobilizate de ea).
Ce credeţi că a făcut Chirica după ce a luat premiul? Strategii de atragere a turiştilor? Pachete ofertante? A comandat un imn al oraşului sau măcar o campanie serioasă de branding? Mai ales că tocmai lansase "un nou brand al oraşului"?
Aşa cum îl ştiţi deja toţi, a spus şi promis multe dar nu a făcut nimic. Treanca-fleanca, multe zâmbete, o tonă de poze şi gata, asta e toată strategia "destinaţiei anului".
Ia să fi fost declarat PALAS-ul "destinaţia anului" în România. Lumina Dascălu oraşul ca Las Vegas-ul, comanda 3 imnuri, nu unul, abuza de "noul brand al Iaşului" de ştiau şi cei din Reşiţa de el. Curgeau avioanele şi autocarele spre Iaşi, făcea IULIUS autostradă spre PALAS.
Dar Chirica nu e Dascălu, iar funcţionarii Primăriei nu sunt creativii din grupul IULIUS.
Pe fond asta e diferenţa esenţială: privat vs bugetar, iniţiativă vs lene. Iaşul a crescut extraordinar în ultimii ani dar a făcut-o aproape exclusiv pe seama mediului privat. Instituţiile statului sunt pline de diplome dar sunt ZERO la capitolul iniţiative serioase şi eficiente.
Vă mai miraţi că puturoşii din Primăria Iaşi s-au dus zilele trecute la un târg de turism din Grecia cu simboluri vechi ale Iaşului?
Ca să închei tot cu înţelepciunea populară: "peştele de la cap se împute", dar Iaşul pute rău şi la coadă.
Aurel DOBAŞU
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
OPINII