urtoi min
 
De vreo 5 ani este evident că Iaşul a decăzut abrupt din punct de vedere politicFără lideri puternici stil Fenechiu, Adomniţei sau Nichita, traşi pe dreapta de DNA, Iaşul a devenit irelevant la masa puterii. Tronul de "şef al Moldovei" a fost revendicat, pe rând, ba de Neamţ (prin PSD-istul "Ciorăpel" Arsene), ba de Bacău (prin PSD-istul Dragoş Benea), ba de Suceava (prin liberalul Gheorghe Flutur), în timp ce Iaşul, prin "pigmeii" Alexe, Chirica, Popa ori Chichirău, a avut doar rol de clovn la curtea regelui. 
      
Pe acest vid de putere locală s-a ridicat, firesc d.p.d.v. sociologic, societatea civilă, iar cele mai puternice voci au fost cele ale activiştilor proautostradă. Ignoraţi sau ridiculizaţi public de către "marii" politicieni locali, activiştii au făcut, pas cu pas, tot mai mult agenda publică şi au ajuns să fie ieşenii cei mai luaţi în seamă la adevărata masă a puterii, cea de la Bucureşti. Numai în ultima lună activiştii proautostradă s-au văzut şi au negociat cu mai mulţi miniştri decât au bifat, la un loc, primarul Iaşului, şeful CJ Iaşi şi prefectul judeţului
     
Iar dacă mutarea puterii dinspre liderii de carton ai politicii spre liderii mişcării proautostradă era evidentă la Iaşi, mai nou sare în ochi la nivelul întregii Moldove. 
     
În plină guvernare PSD-PNL liderii moldoveni au acestor partide au rămas cu buzele umflate fix pe tema celor mai mari proiecte. Au promis PSD-istul băcăuan Dragoş Benea şi liberalul sucevean Gheorghe FLutur că rup norii cu autostrăzile A13 şi A7 astfel încât să treacă pe la ei prin curte măcar o autostradă dar realitatea arată complet invers. "Marii" baroni politici ai momentului nu pot face nimic, A13 este blocată cel puţin până la finalul lui 2023 şi la fel e şi sectorul Paşcani - Suceava, ce să mai vorbim de continuarea din Suceava spre Siret. 
     
"Mă leg cu lanţuri pentru A7", spunea Flutur. "A13 este principalul proiect al Moldovei şi al PSD Bacău", spunea celălalt baron momentan al Moldovei, Dragoş Benea. 
       
Realitatea arată că proiectele baronilor Moldovei sunt moarte, cel puţin pe următorii 2 ani. În schimb proiectele pentru care s-au bătut, iar asta pe bune nu declarativ, o sumedenie de activişti civici, în special cei din Iaşi, prin tot mai mult contur
       
Ministrul Transporturilor e un PSD-ist care acum 2 ani semna propagandistic şi se lăuda apoi că va face totul pentru a construi A13 (Bacău - Braşov). Acum proiectul e mort, pentru că a fost forţat d.p.d.v. politic dar în documentaţii e praf şi pulbere. Drept urmare ministrul Transporturilor a anunţat joi după-amiază că proiectele Moldovei sunt A7 (dar de la PLoieşti numai până la Paşcani, nu şi spre Suceava) şi A8 (Iaşi - Târgu Mureş). Pentru a evita blocajele care au făcut praf promisiunile lui Benea şi FLutur, acelaşi ministru a Transporturilor a  anunţat că va aplica reţeta poloneză, adică la fiecare contractant care nu face o lucrare pe A7 şi A8 e dată afară firma serioasă şi imediat lucrarea e preluată de firma de pe locul 2. Totul pentru a se grăbi proiectele şi a se lua mai repede banii de la UE. 
      
Pentru cine are ochi să vadă şi minte să judece e limpede că acolo unde nu a existat o presiune de masă (nu au fost activişti care să muncească pe bune pentru proiect) ci a fost doar un "moft" al unui politician, fie el şi "baron" al Moldovei, proiectul e pe moarte (cazul A 13 şi sectorul Paşcani - Suceava - Siret din A7). 
     
E încă o dovadă că nu am greşit atunci când am spus că titlul de cel mai puternic ieşean al anului 2021 trebuie să meargă către grupul de activişti (Urtoi, Apostol, Bucur, Dobrincu, Cohal, Ţurcănaşu, Radu, Alexe, Manea, Covăsnianu) deşi la Iaşi defilează titanul Iulian Dascălu (afacerist care în plină pandemie a investit singur mai mulţi bani în Iaşi decât au făcut-o Primăria şi Consiliul Judeţean împreună) - detalii aici Omul anului la Iași - topiasi.ro

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: OPINII

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected