Luni, 22 Iulie 2019 07:32

În 20 de ani de presă am constatat că mai toți cei care au ajuns în funcții publice la Iași s-au lăsat prinși de beția puterii și au sperat să rămână în istorie drept mici faraoni. Pentru asta unii au făcut chestii pentru care bunul simț îi ceartă mereu, dar chiar și așa au rămas în istorie cu totul și cu totul altceva decât au dorit.
1. Constantin Simirad a fost primar 11 ani și s-a visat mereu ctitor. S-a vrut un nou Vasile Pogor dar a sfârșit prin a fi un Funar de Bahlui, adică un primar care, în numele unui naționalism de grotă, a ținut orașul pe loc de spaimă ”să nu ni-l fure străinii”. Din cauza lui Simirad Iașul a pierdut enorm din punct de vedere economic. De parcă nu ar fi fost suficient managementul catastrofal la cârma municipiului, Simirad a prins 4 ani și la șefia județului. Blestemul a venit, evident, pe mâna PSD.
2. Gheorghe Nichita a fost primar aproape 12 ani. S-a vrut și el mare ctitor dar.... părea că va rămâne cunoscut în primul rând pentru că a tăiat teii. În realitate i-a tăiat Mihai Chirica dar puternicul Nichita și-a asumat răspunederea și în cârca lui s-a pus inițial porecla TaiTei. A venit însă scandalul amantei căreia Nichita îi număra scârțâiturile la pat, și așa s-a consacrat național - ”Gigi, amorezul înșelat de amantă”. Nici panarama cu DNA nu a șters această etichetă din mentalul colectiv.
3. Mihai Chirica. Primarul încă în funcție al Iașului s-a prezentat singur ba urmașul lui Ștefan cel Mare, ba ”Isus pe cruce”, ba ”Moise”, ”ba urmașul Doinei Cornea”, ba ”tatăl mafioților”, ba ”șeicul Dubaiului Estului”. În realitate e un clovn mai catastrofă pentru Iași decât a fost Simirad. Și, foarte probabil, va rămâne în istorie drept tatăl „celor mai bogați copii de bugetar din România”. Bebelușul care a spart 1,1 milioane să cumpere o clădire pe care să o dărâme este deja subiect național de bancuri.
4. Cristian Adomniței. A fost ministrul Educației și a căpătat atunci o poreclă de care se credea că nu va putea scăpa - ”ministrul steluță”. A venit însă la șefia Consiliului Județean și a reușit ceva până atunci imposibil - a modernizat Aeroportul în doar 2 ani (sigur, a găsit bani în conturi pentru că Simirad n-a făcut nici o investiție, a avut majoritate de voturi în CJ pentru că era o alianță PNL-PSD foarte puternică, a avut noroc și că Fenechiu a ajuns ministru al Transporturilor și l-a ajutat cu multe). Mentalul colectiv, adică ”istoria” cum spun politicienii, a reținut însă că ”Adomniței a făcut Aeroportul și Iașul a progresat enorm”. Scandalul ulterior cu DNA nu i-a știrbit absolut deloc această aură.
5. Maricel Popa. A fost 3 ani secretar de stat la 2 ministere - Energie și apoi Economie, a girat afaceri grele acolo (ex: Oltchim), dar memoria publică nu l-a reținut cu nimic de la Guvern. A ajuns apoi șef al Consiliului Județean iar de doi ani e și șef la PSD Iași. Poziții din care a încercat foarte multe, dornic să rămână neapărat în istorie. După multe încercări pare că s-a decis să ”lovească decisiv” asfaltând drumuri prin județ. Însă oricâte drumuri ar moderniza opinia publică pare să-l rețină drept ”sclavul lui Dragnea” pentru că niciodată nu a apărat interesele Iașului când PSD a aruncat la coș marile proiecte locale sau regionale. Mai nou PSD își bate joc a n-șpea oară de autostradă iar Maricel Popa e nicăieri. Bonus, ”băetul” pus de el la vârful Aeroportului pare să demoleze tot ce a fost construit performant în perioada cât județul era condus de Adomniței. Sub gestiunea PSD Aeroportul Iași a pierdut 10 curse externe și nu a adus nici una în loc. Maricel Popa se vrea a fi ctitor dar riscă să rămână în istorie atât ca „sluga șefilor PSD” cât și ca ”demolatorul Aeroportului”.
Aurel DOBAȘU
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
OPINII