O mare dezmagăre deja din partea viceprimarului PNL Marius Dangă, responsabil din partea municipalităţii pentru activitatea RATP. La (prea) puţin timp după intrarea în pâine, Dangă a vorbit despre ce este de făcut în acest domeniu, unul extrem de important pentru ieşeni, dar cu foarte multe deficienţe. Din păcate, Dangă a făcut nişte declaraţii de prost gust, referindu-se la soluţii cu puţine şanse de reuşită sau care se vor întinde pe o perioadă lungă (privatizarea unor părţi din trasee), bomboana pe colivă fiind intenţia construirii unei căi ferate pentru transport public pe la Podu Iloaie (bineînţeles că aşa ceva se va realiza în anii 2050).
Asta în loc să se preocupe de ceea ce se întîmplă efectiv pe trasee. De planuri SF şi vorbe din statisticile şi bugetele RATP-ului, cifre moarte, ieşenii sunt sătui. Dacă ar fi fost un liberal adevărat, Dangă ar fi trebuit să coboare din birou în stradă timp de o lună şi să vadă cum se circulă şi ce trebuie decis pentru îmbunătăţirea transportului în comun cu ce există.
Astfel, ar fi observat că:
- există trasee pe care numărul călătorilor este destul de mic, contrar cu ceea ce se întâmplă pe altele, ceea ce ar presupune reconfigurarea numărului de autobuze;
- că de fiecare dată când ajung la capăt, şoferii stau în medie 10 minute. Înmulţiţi numărul de curse într-o tură şi veţi vedea minimum o oră de pauză, timp în care ieşenii stau ca proştii în staţii;
- pe traseul 41, deşi RATP clamează că numărul acestor autobuze este majoritar, dispecerii trimit de foarte multe ori pe traseu, consecutiv, 41 barat.
Dacă nu există autobuze suficiente, cine are prioritate: municipiul Iaşi sau comuna Ciurea?
- pe acelaşi traseu, ţiganii nu compostează bilete decât foarte rar, au bagaje uriaşe, inclusiv cazane de sute de litri, iar controalele sunt foarte rare.
- în staţii se rămâne câte 20 de minute, pentru ca apoi să vină 2-3 autobuze de pe acelaşi traseu, la interval de cinci minute.
Toate acestea nu sunt excepţii, cum încearcă să acrediteze cei de la RATP. Este o regulă, impresia fiind că transportul în comun din Iaşi se face la repezeală, după principiul “În final, cu răbdare, vă ducem, totuşi, acasă”. Acasă ajungi, e adevărat, iar după aia, mergi la Socola. Asta ar fi trebuit să facă Dangă. Din păcate pentru ieşeni, Dangă este şofer şi este foarte probabil să nu fi urcat într-un autobuz de foarte mulţi ani. Un demagog. (Magda Albu)

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…