manuale scolare

Pagini încărcate cu prea mult text, cerințe peste nivelul de vârstă al elevilor, care le provoacă frustrare și îngreunează învățarea, dar și lecturi care transmit pesimism și resemnare. Acestea sunt rezultatele unui studiu care a analizat 40 de manuale școlare din România. Un studiu realizat la Universitatea de Vest din Timișoara analizează peste 40 de manuale de limba și literatura română pentru gimnaziu și arată că multe dintre ele transmit mesaje pesimiste, cu teme de traumă, fatalism și neputință. De ce textele din manualele școlare par lipsite de speranță și cum îi afectează asta pe copii?

Autoarele cercetării – Mădălina Chitez și Roxana Rogobete – spun că aceste texte nu doar că nu încurajează gândirea critică, dar pot afecta motivația și dezvoltarea personală a elevilor. De ce sunt textele din manualele școlare atât de pesimiste? De ce nu știu studenții să argumenteze? De ce textele lor argumentative nu par să se lege? Aceste observații din mediul universitar au motivat un grup de cercetători în lingvistică de la Universitatea de Vest din Timișoara să-și pună întrebări legate de calitatea manualelor școlare preuniversitare. Sunt ele corect alcătuite? Promovează sau nu gândirea critică pe care toți ne-o dorim pentru copiii noștri? Sunt sarcinile de lucru cum trebuie?

 

Cercetătoarele care au analizat și studiat manualele școlare, explică cum anume acestea pot duce la o pregătire deficitară a elevilor, cum le pot afecta nu doar performanța lor școlară, ci și motivația sau dezvoltarea personală, perpetuând o mentalitate fatalistă.

mai mult pe totuldespremame.ro

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: EVENIMENT

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected