cezar caluschi in camasaApollo AI Technologies, un start-up fondat în 2022 şi la care jurnalistul Cezar Caluschi deţine 37% din acţiuni, se prezintă ca o firmă minune ce oferă soluţii pentru industria de sănătate bazate pe inteligenţa artificială (AI). Deşi are doar doi ani de existenţă şi înregistrează pierderi contabile de sute d emii de euro, Apollo AI Technologies anunţă oficial că negociază obţinerea unei finanţări consistente de la un fond de investiţii, ca parte a "planului de expansiune pe plan internaţional". „Până acum am investit 750.000 de euro în proiect. Deja ne asigurăm din ceea ce încasăm 72% din cheltuieli şi sperăm ca până la finele anului să ajungem undeva la 95% astfel încât să ajungem spre break-even-ul pe care ni-l dorim anul acesta. Suntem în discurţii cu un fond de investiţii şi urmează să avem o primă rundă, estimăm noi, la finele anului“, a declarat pentru Ziarul Financiar Mihaela Onofrei, CEO & cofondator al Apollo AI. Conform datelor de la Registrul Comerţului ea deţine 37% din companie, ceilalţi acţionari fiind Cezar Caluschi (37%), Vlad Trandafir (20%) şi Gabriel Pavel (6%).
 
Portofoliu: 4 chatboţi
     
"În momentul acesta avem patru chatboţi medicali avizaţi de Agenţia Naţională a Medicamentelor din România şi care procesează informaţii din diverse arii tera­peutice“, a spus Mihaela Onofrei.
       
Primul produs a fost dedicat medicilor care tratează diabetul. „Am lansat prima dată Diabeta, care este un chatbot medical adresat medicilor diabetologi din România, cu o echipă foarte mare de medici, specialişti din acest domeniu. Am reuşit să le oferim specialiştilor din acest domeniu acces la tot ce înseamnă informaţii publice avizate din domeniul diabetului, astfel încât să fie cât mai uşor pentru aceştia să aibă acces la informaţii şi să se dedice mai mult pacienţilor şi îngrijirii acestora, nu să stea să caute într-o mare de documente“.
       
După ce am lăsat Diabeta, văzând că majoritatea întrebărilor primite în cadrul chatbotului erau pentru medicamentele din această patologie, ne-am gândit, având deja reţeta tehnologică, să procesăm toate informaţiile despre medicamentele avizate în România, şi aşa a luat naştere Pharmachat, al doilea nostru produs care procesează toate RCP-urile (rezumatul caracteristicilor produsului - un prospect extins al medicamentelor - n. red.) avizate de către Agenţia Naţională a Medicamentelor în România.
       
În cadrul PharmaChat noi procesăm toate informaţiile despre aceste documente şi, exact cum se întâmplă în ChatGPT, putem răspunde întrebărilor specifice pe baza informaţiilor din RCP-uri. Putem răspunde fie întrebărilor adresate în scris, fie vocal, pentru că am integrat şi o componentă de transcriere a vocii şi de redare vocală a unui text, în cadrul produsului nostru.
       
Printre informaţiile pe care le-am procesat se numărau şi cele referitoare la interacţiunile medicamentoase, adică dacă un medicament interacţionează cu un altul, astfel că am dezvoltat mai departe un nou modul pentru Pharmachat, pentru că ne -a fost solicitat, cel de interacţiuni dintre medicamente. Suntem prima companie din România care a „mapat“ tot ce înseamnă o bază de date ce însumează 1,7 milioane de interacţiuni între medicamente şi în acest moment orice profesionist din domenul sănătăţii poate să caute dacă există sau nu interacţiuni între medicamente. Şi pentru că am dorit să fim şi mai aproape de utilizatori şi să-i fie şi la îndemână tot ceea ce facem noi, am început un parteneriat chiar săptămâna aceasta cu o companie care dezvoltă soft de gestiune pentru farmacii. Este vorba de platforma de gestiune icMED, dezvoltată de Syonic, o companie cu peste 17 ani de experienţă în crearea de soluţii software pentru domeniul sănătăţii", a povestit la ZF CEO-ul Apollo AI Technologies.
 
diabeta
 
Compară reţetele între ele
     
"Şi acum, în momentul în care un pacient merge cu o reţetă la farmacist, se scanează respectiva reţetă şi aceste interacţiuni, dacă este cazul, le apar automat farmaciştilor. Adică ei pot să le ofere consultanţă pacientului şentru că interacţiunile acestea au mai multe grade: nu întotdeauna două medicamente nu pot fi luate împreună, poate fi vorba de faptul că trebuie să respecţi nişte condiţii ca să le iei împreună, de exemplu, la un anumit interval de timp. Sau trebuie să fii conştient că luând împreună nişte medicamente apar nişte reacţii adverse. Şi atunci e foarte important ca farmacistului, pentru că aşa cum spuneam sunt 1,7 milioane de interacţiuni, pe care e foarte greu să le reţii, îi apare automat această notificare, şi îi este foarte simplu să îl consilieze pe pacient şi să-i ofere suportul de care are nevoie.
     
Modelul nostru de business este B2B, adică tot ceea ce dezvoltăm noi pentru medici este gratuit, în schimb avem parteneriate cu companii producătoare de medicamente care ne-au susţinut pe dezvoltarea de chatboţi pe diverse arii terapeutice, precum şi cu dezvoltatorii de soft de gestiune pentru farmacii. Ne-am integrat cu o primă companie şi suntem în discuţii cu alte trei companii astfel încât veniturile noastre să fie din această zonă şi nu să mergem către un model B2C în care medicul sau farmacistul să plătească. Ne dorim ca doar companiile să plătească pentru ceea ce dezvoltăm noi.
       
Am avut şi avem discuţii cu cei patru dezvoltatori de soft de gestiune pentru farmacii care deţin undeva la 80 % din piaţa de soft de gestiune pentru farmacii în momentul acesta în România şi toţi sunt deschişi spre colaborare, urmând să finalizăm partea aceasta de discuţie comercială, care întotdeauna e un pic mai lungă. De asemenea, avem în vedere şi partea aceasta de integrare cu clinici private, pentru că în momentul în care prescrii efectiv o reţetă, e foarte important deja să-ţi apară nişte notificări, că acolo există nişte interacţiuni, să vezi dacă pot să le eviţi sau să informezi pacientul mai bine despre acele combinaţii.
     
În ceea ce priveşte algoritmul de înţelegere şi procesare textuală acesta este în proporţie de 85 % al nostru. Am îmbunătăţit partea de LU, adică de înţelegere a textului cu un modul de la OpenAI. Într-adevăr, ne-a ajutat acest modul, dar într -o mică măsură. Adică ceea ce am folosit e doar o componentă care ne-a ajutat pe noi să creştem accurateţea. Adică de la o înţelegere pe care o aveam noi undeva la 87 % acum depăşim 92 % şi a ajutat acest lucru. În schimb, pe partea de speech-to-text, text-to-speech, aici folosim tehnologia de la Microsoft, doar am făcut fine tuning pe datele noastre. Pe partea de interfaţă, iarăşi lucrăm cu un framework pre-existent.
       
Ne propunem ca până la finele anului, Diabeta să fie primul nostru produs internaţional. Suntem în discuţii să avem un parteneriat şi să procesăm Ghidul american de diabet, care este <Biblia diabetologilor> din toata lumea, după care să începem să procesăm şi informaţii despre echipamentele din zona aceasta de diabet".
mihaela onofrei
 
Se visează expansiune mondială şi zeci de milioane de euro
     
Furată de adrenalină, reprezentanta start-up-ului ieşean a spus foarte sigură pe ea că "dorinţa noastră e să penetrăm cât mai mult din piaţa europeană şi după asta, de ce nu, să încercăm şi în Statele Unite să facem acelaşi lucru.
     
Peste cinci ani ne vedem cu clienţi în Statele Unite şi cu o cifră de afaceri de câteva zeci de milioane de euro".
(sursa: zf.ro)
     
Ca amănunt de culiseCezar Caluschi este în "relaţii speciale" cu ZF, în trecut achiziţionând pachete mari de publicitate în principalulo ziar economic al ţării iar acolo promova, ca la talcioc, politicieni, afaceri sau pur şi simplu plasa anunţuri despre licitaţii ori executări silite. Aşa a fost posibil să apară în ZF, pe post de mare mogul economic, fostul primar al Iaşului "Nichita 10%" sau actualii campioni penali ai României, Tablă Alexe şi PeniHill Chirica. 
 
cezar caluschi martie 2023
      
Este posibil ca în baza acelor vechi volume mari de publicitate Caluschi să poată beneficia de promovare în ZF pentru firmele unde este direct acţionar
     
Reamintim, Cezar Caluschi a fost primul redactor şef al ziarului Monitorul de Iaşi, dar s-a "orientat" rapid spre afaceri, devenind mentorul primarilor şi altor politicieni ai Iaşului sau din alte oraşe ale Moldovei de dincoace sau dincolo de Prut. Graţie şi acestor "relaţii speciale" Caluschi a devenit unul din bogătaşii Iaşului (detalii aici Apariţie surpriză a celui mai bogat ziarist din Iaşi - topiasi.ro şi aici Cel mai bogat ziarist din Iaşi - topiasi.ro)

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: Cei mai bogati ieseni

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected