Cel mai cunoscut brand ieşean la nivel naţional şi internaţional - COTNARI - a fost vânat de investitori puternici de-a lungul anilor, dar şeful firmei anunţă că acţiunile vor rămâne în judeţul Iaşi. "Când am privatizat combinatul situaţia era foarte dificilă. Dar am reuşit să-l salvăm şi sunt foarte mândru de asta. Sunt foarte mândru că această companie a rămas cotnărenilor. Nu vom vinde nici o acțiune străinilor, suntem naționaliști. Au fost multe fonduri de investiții, ale americanilor și ale altora, dar Cotnari a rămas a românilor, a cotnărenilor", a spus preşedintele Cotnari, Constantin Deleanu.

În acest moment peste 99% din acţiunile Cotnari SA sunt ale Asociaţiei Viţa de Vie, entitate controlată de directorii combinatului.

Este nr 1 în România

Neoficial Cotnari SA este de 3 ani producătorul nr 1 de pe piața vinurilor din România, poziție confirmată și oficial anukl trecut, după intrarea în insolvenţă a grupului Murfatlar şi punerea sub acuzare de către DNA a principalilor acţionari ai amintitului grup.

Potrivit ultimelor cifre de la Ministerul de Finanţe, combinatul ieşean a avut afaceri de 144 milioane lei în 2015 şi un număr mediu de 300 de angajaţi permanenţi. Au fost însă şi perioade în care la Cotnari lucrau peste 1500 de persoane, prilej de mari dureri de cap pentru şeful firmei. "Când mă trezesc dimineața și mă gândesc la faptul că am 1500 de zilieri cărora trebuie să le asigur cazarea, 3 mese pe zi, transportul și multe altele ... doar pentru acești zilieri avem 50 de bucătari. NU mai spun de alte probleme, pentru că sunt oameni cu 2 clase, care cu 4 sau 7 clase. Eheii, e greu", a spus Constantin Deleanu.

Investiţii uriaşe şi "cel mai important ambasador al României peste hotare"

"Am băgat 50 milioane de euro în retehnologizare şi înlocuire de plantaţii la Cotnari SA. Am investit alte 10 în Casa de vinuri Cotnari, firma copiilor. Avem cultivate peste 1750 de hectare şi producem peste 13.000.000 de litri. La Cotnari avem doar vinuri 100% românești, nu ca cei din concurență, poate de asta ne și iubesc așa mult consumatorii. Nu întâmplător se spune că vinul românesc și în special cel de Cotnari este cel mai important ambasador al României peste hotare. Exportăm în principal în Europa, dar am ajuns și în Canada, America, mai nou și în Asia", a mai spus şeful Cotnari SA.

Videochat-ul lui Chirica gafează incredibil pe seama brandului nr 1 al Iaşului

Probabil din dorinţa de a-şi promova fiul cel mic (Victor Deleanu este şeful Casei de Vinuri Cotnari), preşedintele Cotnari SA s-a dus recent la videochat-ul lui Mihai Chirica, Iaşi TV Life. A trebuit însă să suporte un şuvoi de gafe colosale.

"Moderatoarea" Iaşi TV Life a început anunţând că "azi avem invitat pe unul din cei mai mari operatori de pe piaţa de vinuri". Să-l ai în platou pe nr. 1 oficial pe ţară şi pe cel mai important brand economic al Iaşului iar tu să nu subliniezi asta înseamnă amatorism total din partea videochat-ului lui Chirica. Numai că era doar începutul.

"Moderatoarea" l-a apelat pe principalul invitat cu "domnule Deleanul". "Deleanul" o dată, de două ori, de 10 ori. Repetăm, numele şefului Cotnari este Deleanu, dar la Iaşi TV Life nu se ştia nici atâta lucru.

Momentul culminant al amatorismului videochat-ului amintit a fost atins când moderatoarea a tradus după mintea ei mott-oul combinatului de vinuri: "domnule Deleanul, puţin că tot ce-i bun şi bun că tot ăăăă şi bun că tot este rar, aşa-i vinul de Cotnari".

Uluit şi evident jenat că un logo atât de puternic promovat este stâlcit în asemenea hal, Constantin Deleanu a precizat imediat care este varianta corectă: "într-adevăr, «puţin ca tot ce-i bun şi bun ca tot ce-i rar, aşa e vinul de Cotnar». Aşa o ştiu toţi consumatorii şi sunt de ordinul milioanelor aceşti consumatori".

Credeaţi că s-a terminat aici bâlciul? Înseamnă că nu ştiţi care e nivelul de la videochat-ul lui Chirica. "Moderatoarea" a lansat imediat un alt "porumbel": "astăzi afacerea dvs a fost preluată în majoritate de fiii dvs". O documentare banală ar fi arătat că firma în care sunt împlicaţii băieţii lui Deleanu - Casa de Vinuri Cotnari - este total separată de firma tatălui - combintul de vinuri. Iarăşi jenat de asemenea gafă, "Deleanul" senior a precizat care e realitatea: "de fapt afacerea fiilor este o activitate paralelă companiei Cotnari"

Ce credeţi că a înţeles reprezentanta Iasi TV Life din această explicaţie ? Evident că nimic, motiv pentru a continuat să insiste cu preluarea combinatului de către fiii directorului: "domnule Victor Deleanul, din 2014 aţi preluat o parte din frâiele companiei Cotnari".

Şocat că "moderatoarea" nu s-a documentat dar nici nu a înţeles explicaţiile primite de la "Deleanul" senior, "Deleanul" junior a spus răspicat: "La noi încă de la început au fost gândite ca două firme separate. Eu nu am nici o implicare în compania Cotnari aşa cum părinţii mei nu au nici o implicare în activitatea Casei de vinuri Cotnari. Sunt de la început două firme separate, cu crame separate, cu acţionariat complet separat". Mai diplomat, Constantin Deleanu a făcut precizări de fineţe: "Cotnari a rămas pe vinurile tradiționale, cunoscute de consumatori. Firma copiilor, Casa de vinuri Cotnari, merge pe vinuri moderniste, care le concurează pe cele de import"

Comments  

 
0 #1 daniel vlas 2017-06-06 20:43
:D e rar, da e de ordinul kmilioanelor? bai, ati 'nebunit? si 2- ia sa explice domnu DG cum se fac 1750 de kile de vin din 1250 kile de struguri. ca asa reiese de pe statisticile lui, de acu 2 ani. si 3) daca cumva importa must, sau cumpara stryuguri DIN ALTE zone, mai are voie sau nu sa puna pe sticle marca DOC-IG?
Report to administrator
 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: Cei mai bogati ieseni

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected