romania3

- Am sunat la firma de închirieri auto? Vreau și eu o mașină de închiriat pentru 5 zile.

Sigur! Avem disponibil modelul X și costă 25 euro pe zi.

 

Dar eu am gasit cu 10 eur pe zi la firma X ori pe o rețea de socializare sau pagină web de anunțuri!

 

Așa încep multe discuții purtate de firmele de închirieri auto cu posibilii clienți care aleg oferte la prima vedere irezistibile dar din păcate, finalul nu e la fel de plăcut. La Romanian Car Hire ne dăm seama că avem la celalalt capăt al firului un posibil client care riscă să aibă parte de o decepție în utilizarea serviciilor de închiriere auto sau, mai rău, să-și ruineze vacanța.

 

bucharest trc 2024

 

Ce se întâmplă de fapt, ce riscuri se ascund în spate și la ce trebuie sa fie atenți cei care au nevoie de o mașină de închiriat?

 

 

Un preț foarte mic la prima vedere ascunde o capcană de care mulți își dau seama atunci când sunt cu bagajele în aeroport și nu mai pot schimba nimic în afara de a plăti suplimentar. Și ăsta este cazul fericit.

 

La ghișeu când se întocmesc actele de închiriere, majoritatea clienților află de faptul că trebuie plătită o garanție care se poate bloca doar pe un card de credit, card care este deținut de puține persoane și aproape deloc de românii din diaspora, aceștia reprezentând majoritatea clienților firmelor de închirieri auto.

 

În acel moment aceștia află că nu pot achita garanția solicitată, de obicei de ordinul a multe sute de euro și singura lor șansă ca să nu rămână în drum este să achiziționeze o asigurare suplimentară care îî asigură că nu vor avea nicio răspundere în caz de avarii produse autovehiculului. Doar că această asigurare costă suplimentar mai mult decât cei 10 euro pe zi solicitați pentru mașină, ajungând astfel ca prețul total pe zi să devină 30-50 euro.

 

Dacă totuși clientul deține un card de credit și nu dorește să achiziționeze asigurarea de răspundere zero, acesta trebuie să fie foarte atent la fiecare mică zgârietură și să o noteze. Noi recomandăm inclusiv să filmeze mașina la cea mai înaltă rezoluție, de față cu agentul ca să poată verifica la returnare dacă agentul inventează zgârieturi noi pentru a-i reține toată garanția. Atenție, asigurările plătite pe alte site-uri nu vă exonerează de reținerea garanției ci doar vă dă dreptul să vă recuperați ulterior suma.

 

Un alt caz din categoria celor “fericite”, întâlnit la firmele mici sau la diferite persoane fizice care închiriază prin intermediul rețelelor de socializare ori paginilor de anunțuri e reprezentat de faptul că solicită clienților să plătească asigurarea pe o lună întreagă doar pentru ca mașina să fie acoperită. Iar apoi aceeași poliță este apoi refolosită pentru alți clienți care la rândul lor plătesc pentru aceasta.

 

De reținut în aceste cazuri este că dacă nu dorești să plătești asigurarea suplimentară, trebuie să te asiguri că ai notat sau ai o dovadă clară a tuturor micilor zgârieturi ale masinii. Dacă este noapte vă recomandăm să nu ridicați masina în astfel de condiții, șansele să observați toate micile avarii fiind aproape nule.

 

 

Și totuși, dacă acestea sunt cazurile fericite, care este cazul nefericit?

 

 

Mulți clienți nu știu că legea din România cere ca șoferul unei mașini închiriate să aibă mereu la el contractul și dovada plății. Dacă poliția te oprește și nu le poți prezenta, plăcuțele de înmatriculare se rețin pe loc, mașina nu mai are voie să circule, iar clientul rămâne efectiv pe marginea drumului, cu bagajele și planurile date peste cap. Mai grav, unele firme mici sau persoane fizice își instruiesc clienții să mintă, spunând că au mașina de la un prieten. Dar asta înseamnă fals în declarații, adică o faptă penală pe care clientul o suportă singur și nu credem că merită asumarea acestui risc care poate strica nu doar vacanța curentă ci și pe următoarele.

 

Experiența însă ne-a arătat că pot fi multe alte situații care pot transforma o vacanță într-un calvar dacă se închiriază un vehicul de la o firmă mică ori persoană fizică ce dispune de puține vehicule ce sunt de regulă închiriate toate în timpul concediilor. În cazurile acestea, dacă mașina are o problemă tehnică, lucru ce se poate întâmpla pentru că este un bun care se mai și defectează, clientul rămâne efectiv la marginea drumului, compania neavând un alt vehicul cu care să înlocuiască mașina defectă. Mai mult, neavând personal suficient pe care nu-și permite să-l plătească atât timp cât practică prețuri ce nu ar acoperi și o astfel de cheltuială, nici verificarea parcului auto nu are cine să o facă în mod temeinic, crescând riscul ca mașina să se defecteze.

 

Noi la Romanian Car Hire am văzut mulți clienți triști sau nervoși după ce au luat contact cu firme din prima categorie care-i momește sau au avut experiențe triste cu mașini defectate și neînlocuite ori, mai rău, firma mică a dat mașina unora care ofereau mai mult și nu le-a păsat că un nou client, cu rezervare confirmată, va rămâne pe drumuri, odată ajuns în aeroport. Vara ajung la noi mulți astfel de clienți în miez de noapte, cu copii mici, rupți de oboseală și extrem de supărați, pe bună dreptate căci tocmai au fost lăsați pe drumuri și nici măcar anunțați.

 

De aceea recomandăm clienților să se informeze înainte de:

 

Valoarea garanției și metoda de plată a acesteia

 

Costul asigurării suplimentare și noul preț pe zi si costul total, dacă se plătește această garanție

 

Să solicite contractul de închiriere si dovada de plată anticipată, pe email sau fizic și să le păstreze pe toată durata închirierii

 

Să evite închirierea prin anunțuri pe rețelele sociale sau de la diferite persoane fizice ce dispun de puține mașini și le închiriază, de obicei, la negru.

 

Să se asigure că odată confirmată o rezervare, mașina este blocată pentru dânșii. Eventual pot alege să plătească și în avans iar înainte cu 2-3 zile de data preluării, să sune la companie pentru a se asigura că rezervarea lor este fermă și vehiculul disponibil.

 

Să facă poze și filme la calitate superioară dacă firma le solicită plata unei asigurări de răspundere zero și aleg să nu o plăteasca. Dacă este noapte sau mașina nu este curată, să refuze preluarea dacă nu vor să se trezească la final fără minim 1200-1800 euro pe cardul de credit.

 

Să întrebe în caz de defecțiune tehnică, în cât timp se înlocuiește mașina cu o alta, pe teritoriul României și să se asigure că firma dispune de mai multe mașini pentru a avea măcar teoretic, certitudinea că mașina le poate fi înlocuită, chiar dacă se află la distanță de câteva sute de km de locul de preluare.

 

Să întrebe dacă mai sunt alte taxe ce trebuie achitate la preluare.

 

Există limită de km pentru perioada închiriată? Dacă da, care este numărul și ce costuri implică depășirea acestuia.

 

Dacă călătoresc cu copii, să se asigure că solicită dispozitive speciale adaptate vârstei lor și acestea au sisteme de prindere Isofix, pentru o prindere sigură, rapidă și fără griji.

 

Tineți minte că întotdeauna un client informat cere toate aceste detalii, în caz că acestea nu sunt prezentate transparent de către firma de închirieri auto pentru a se asigura că nu va avea o experiență neplăcută.

 

La Romanian Car Hire știm că vacanța începe de la volanul unei mașini de încredere. De aceea, promisiunea noastră e simplă: transparență, siguranță și liniștea ta de la primul kilometru.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: BANI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected