bogdan pitigoi noiembrie 2024Bogdan Piţigoi este cel mai mare dealer auto din toată Moldova vânzând până acum peste 60.000 de maşini (numai de aici a obţinut un profit de cel puţin 120 milioane euro). S-a extins apoi în imobiliare construind 30.000 mp de birouri de lux (proprietăţi ce valorează minim 60 milioane euro). A dezvoltat apoi primul parc logistic din Moldova - Solo, la intrarea în Leţcani dinspre Iaşi - pe care l-a vândut cu un profit net de 16 milioane euro. Mai are şi alte afaceri de milioane (showroom-uri auto, hale, depozite, terenuri, restaurante). Per total are o avere de minim 100 milioane euro ceea ce-l plasează pe locul 4 în topul celor mai bogaţi ieşeni (Cei mai bogaţi ieşeni - ediţia 2023 - topiasi.ro). 
     
Pentru că nu poate sta liniştit "să-şi numere banii", Bogdan Piţigoi pregăteşte acum mari lovituri în industrie şi în logistică. Anunţă că este gata să ridice 140.000 mp de fabrici şi depozite în coasta Iaşului într-un exerciţiu spectaculos de industrializare
 
Zice că e deja concurs cine face primul "fabrici şi uzine"
     
"În ultimii 3 ani Iaşul a intrat pe harta investiţiilor mari în logistic şi industrial. Parcul industrial Miroslava e plin şi e plin cu rezidenţi ieşeni care fac producţie, doar înainte de 1989 se mai întâmpla aşa ceva. Eu am vândut acum 2 ani parcul logistic Solo, primul construit în Moldova, iar acum vreau să investesc iar în logistică dar şi în industrieAm terenuri de-a lungul şoselei de centură a Iaşului şi vreau să ofer clienţilor condiţii la nivelul de astăzi", a povestit Bogdan Piţigoi. 
     
Argumentele forte pentru astfel de investiţii? "A7-le (autostrada Ploieşti - Paşcani - Siret) se conturează extrem de frumos şi extrem de rapid iar de A8 se vorbeşte foarte mult, avem termen 2030. Iar asta a fost posibil în primul rând unui om extraordinar - Cătălin Urtoi care a luptat şi şi-a dorit de ani şi ani să realizeze acest vis al moldovenilor, să traversăm Carpaţii pe autostradă".
     
Piţigoi a spus pentru Ziarul Financiar că "în industrial am revenit deja din luna mai 2023" fără a detalia exact ce a făcut, iar apoi a precizat că are planuri mari: "bugetul pentru noi investiţii e în funcţie de cererea clienţilor. Pot dezvolta până la 140.000 mpAceste investiţii sunt efectul autostrăzilor care vor veni - A 7 şi A8 - dar oricum industriaşii puseseră ochii pe Iaşi". 
 
 ideo iasi min
 
 
Anunţă şi 48.000 mp de PALAS dar Primăria îi pune frână
     
Foarte atent la evoluţiile din piaţă, Bogdan Piţigoi a remarcat o cerere în zona imobiliară mixed-use (birouri şi locuinţe) şi e gata să profite de oportunitate: "dorim să trecem la next level. Acum clienţii îşi doresc să fie totul în proximitate, să aibă toate serviciile lângă locuinţe. De asta lângă cele două centre de birouri pe care le avem - IDEO şi Centro - vom dezvolta funcţiuni noi. Vorbim de 28.000 mp într-un loc şi 20.000 mp în alt locVrem să construim grădiniţe, spaţii comerciale, zone de recreere şi locuinţe". 
     
Admite însă că oricât ar vrea el să facă Primăria Iaşi nu poate ţine pasul: "durează foarte mult partea de autorizare, este inexplicabil de ce se depăşesc cu mult termenele legale, asta înseamnă mai puţini bani la bugetul oraşului. Asta este, dar tot o vom face. Noroc cu primarii comunelor din jurul Iaşului care eliberează mult mai rapid autorizaţiile pentru a atrage investiţii masive ce le dezvoltă comunităţile". 
 tester grup
 
Zice că el şi Dascălu au salvat Iaşul
     
Tot ca observaţie a unui investitor de anvergură interesat de Iaşi, Piţigoi spune fără ezitare că "Iaşul trăieşte acum cei mai buni ani din istoria sa economicăEfervescenţa din economia Iaşului a pornit în 2012, odată cu explozia zonei de IT. Atunci a fost deschisă şi noua pistă de la Aeroportul Iaşi, numărul zborurilor externe crescând de la 3 la 16, acum sunt peste 20. Iar domnul Iulian Dascălu şi cu mine am livrat rapid birouri de calitate unde firmele de IT să lucreze la IaşiEu am făcut 30.000 mp de birouri din 2012 până în 2015, Iulian mult mai mult, spre 100.000 mp. Acolo a fost locul unde s-au putut dezvolta business-urile. Înainte Iaşul mergea bine prin servicii medicale, pentru că avem spitale, apoi prin IT, iar acum va merge şi prin industrie şi logistică".  
 
 
Investiţii de milioane şi în auto
     
Piţigoi nu a scăpat ocazia de a aminti de plasamentele sale în domeniul auto: "În ultimul an am investit masiv într-un nou show-room Mercedes (aproape 1.000.000 euro) şi un nou service Dacia (1.800.000 euro). Cele două sunt acum complet independente energetic şi au echipamente şi utilaje la standard mondial. În acelaşi investim în noile tehnologii auto - digitalizare şi electrificare - deoarece acesta este viitorul şi vom face orice este nevoie să fim adaptaţi pieţeiCreşterea este uriaşă, de 2 cifre în fiecare din ultimii ani în comerţul cu maşini electrice"
 pitigoi cu 5 trofee
 
Profit de minim 120 milioane euro din comerţul cu maşini
     
Cel mai mare dealer auto din toată Moldova a prezentat pe 15 iunie 2023 noul showroom Mercedes ocazie de a difuza un filmuleţ care a inclus o cifră bombă: grupul Tester - Casa Auto a vândut din 1999 până acum peste 60.000 de maşini. Grupul ieşean vinde şi maşini cu un adaos de numai 500 euro pe bucată - ex: Dacia, dar şi maşini care au un randament de peste 10.000 euro pe bucată. Iar aşa a fost în mai toţi cei 24 de ani de activitate pe domeniul auto. 
     
Dacă socotim o medie de 2000 euro venit net pentru fiecare maşină vândută atunci obţinem un randament de 120 milioane euro doar din vânzarea de maşini. Evident, din aceşti bani au fost susţinute salariile angajaţilor Tester, investiţiile făcute de grup (spaţii de prezentare, service, parcări ş.a) iar numai o parte - sigur măcar 10% - a reprezentat profitul proprietarului - Bogdan Piţigoi. 
     
Bogdan Piţigoi a negat vehement calculul făcut de noi susţinând că "e forţată o medie de 2000 de euro randament pe un autovehicul vândut". Nu a vrut să spună însă nici cât ar fi, în opinia sa, această medie. 
     
Surse din piaţa auto susţin totuşi că nivelul de venit ales de noi e mai mult decât decent. "Piţigoi vinde mult mai bine decât socotiţi dvs", au spus 2 dealeri locali, concurenţi ai Tester-Casa Auto. 
     
Iar dacă socotim că şi serviciile post vânzare (service auto) sunt extrem de bănoase, putem dubla lejer randamentul business-ului auto al grupului Tester-Casa Auto
     
O precizare extrem de importantă: 50% din acțiuni de la majoritatea afacerilor auto ale lui Piţigoi sunt deţinute de Ion Țiriac
 

Pițigoi a generat una din rarele ocazii în care Iașul dă o lecție Bucureștiului și întregii Europe de Sud-Est
     
În octombrie 2019, Pițigoi a prezentat ”o investiție unicat. Așa ceva nu mai există până la Viena. Ne-a costat 2,5 milioane euro dar avem la Lețcani, pe DN28, prima tinichigerie-vopsitorie-caroserie dotată cu linie robotizată din Europa de Est. Cu ajutorul acesteia putem repara și vopsi mașinile de 5 ori mai repede decât într-o tinichigerie clasică. Mai mult, totul e făcut la cel mai înalt standard de calitate existent în lume. Uitați-vă, nu e fir de praf, putem să luăm masa aici. Bonus, pe toată perioada cât mașina este la noi clientul primește în loc, gratuit, o altă mașină cu care să circule”, a anunțat foarte mândru patronul Tester Grup, Bogdan Pițigoi.
     
Entuziasmat de realizarea sa, omul de afaceri a chemat presa și a prezentat cu lux de amănunte service-ul minune. Jurnaliștii au filmat două ore cum intră mașinile pe o parte, sunt preluate de benzile automate, preparate automat pentru vopsitorie, apoi vopsite și uscate de roboți. Tot timpul inginerii lui Pițigoi au explicat, fără să se ferească deloc, ce fel de roboți folosesc, la ce temperaturi se vopsește apoi se usucă, unde intervine factorul uman, unde se lucrează doar automatizat și o sumedenie de alte detalii tehnice. 
     
Întrebat dacă nu-i este frică de un ”furt intelectual”, adică unii concurenți să preia din presă detaliile afacerii și să și le însușească, Bogdan Pițigoi a zâmbit superior. N-a spus-o, dar mesajul era clar: ”nu mai e nimeni capabil să bage atâția bani în asemenea tehnologie”.
 

tester grup
 
COVID-ul a dus la un mall auto şi la un exit de 16 milioane euro
     
Cel mai greu moment din istoria recentă a grupului Tester - Casa Auto a fost pandemia COVID. Vânzările auto s-au prăbușit în aprilie 2020 cu 97%, clădirile de birouri au rămas și ele goale repede iar fabrica de confecții de la Roman a avut și ea serios de tras de pe urma pandemiei. ”A fost ca și cum s-ar fi oprit motorul elicopterului în timp ce era în zbor”, a descris Bogan Pițigoi situația. Supraviețuitor magna cum laude al crizei din 2008, Pițigoi a căzut și de data aceasta în picioare, salvând din mers totul. Un fel de Bruce Willis în "Die Hard".
     
Piţigoi a încercat o primă salvare inaugurând, în plin taifun COVID, un mall auto. Adică un loc unde cetăţenii să poată vedea maşini noi şi second hand din mai multe mărci. Aşa că în 2020, când toţi dealerii auto tăiau costuri, TESTER Casa Auto a investit într-un mall auto lângă reprezentanţa Mercedes, la intrarea în Iaşi dinspre Leţcani. Mişcarea a fost una genială, ieşenii doritori să vadă fizic maşini şi chiar să le încerce merg acum prima oară la Piţigoi, detaliu esenţial în afacerile auto
     
A venit apoi marea loviturăla începutul lui 2021 a vândut primul parc logistic din Moldova - cel de la intratrea în Lețcani - pentru aproape 16 milioane euro. Afacerea fusese deja amortizată așa că toată suma încasată a rămas la dispoziția omului de afaceri ieşean. Iar cu atâta cash în buzunar PIţigoi s-a apucat de prospectat noi oportunităţi şi s-a orientat deja spre industrie şi logistic
      ********************
A început afacerile ca student
     
Bogdan Pițigoi a intrat în afaceri încă din studenţie, când a lucrat ca distribuitor de produse alimentare, şi reuşea performanţa de a ”vinde câte 15 tiruri de snacksuri Star Foods pe lună la Iaşi“. După ce a distribuit snacksuri, ciocolată marca Poiana, băuturi răcoritoare şi îngheţată Delta, Piţigoi a renunţat la businessul de distribuţie în 2003, când a constatat că în 2002 făcuse un profit net de doar 1.000 de dolari.
     
În primii ani, când nimeni nu se gândise la distribuție de alimentare, afacerea mergea excelent, chiar dacă vindeam snacksuri şi Coca Cola la bucată. Munceam împreună cu o echipă mică de dimineaţa până mult după lăsarea întunericului, din dorinţa de a dezvolta continuu. Am pus mult suflet în ceea ce făceam, fără să am o ţintă financiară clară, ci doar dorinţa de a merge înainte, aşa am făcut şi primul million”, a povestit Bogdan Piţigoi. 
     
Când în România s-a mai consolidat capitalismul și au apărut primii distribuitori mari de mâncare, Pițigoi a migrat spre alt domeniu profitabil. 
 

Marea lovitură a vieții
     
Ca orice tânăr, avea mirajul mașinilor, și, pentru că era deja bogat, și-a permis mașini fițoase. Spiritul său de afacerist a dat alarma repede - de ce să achite comisioare uriașe dealerilor naționali când putea să aibă orice mașină voia la prețuri mult mai mici dacă ar fi fost el dealer auto. Ca atare, în 1999 a intrat pe segmentul auto şi foarte rapid această afacere l-a acaparat cu totul
     
Avînd deja multe spaţii comerciale ce puteau fi folosite drept show-room (pe atunci nu se cereau spaţii somptuoase, de sute de metri pătraţi, plus service-uri costisitoare, adică investiţii de milioane de euro, ci era suficient un spaţiu comercial de 30 mp), a obţinut uşor şi repede distribuţia tuturor mărcilor din grupul Ţiriac. De atunci datează şi prietenia sa cu Ion Ion Ţiriac, legătură intens admirată în mediul de afaceri local (în 2008 s-a zvonit că prin această intrare Bogdan Piţigoi s-ar asocia cu Ion Ţiriac pentru a prelua aeroportul Iaşi).
 
 
TIRIAC si PITIGOI
 
Lecție pentru cei care anticipează o nouă criză economică
     
Când a lovit criza în 2009 mulţi l-au văzut îngropat deoarece activa fix în cele mai lovite domenii economice: auto, imobiliar şi textil. Însă el a dat tuturor o adevărată lecţie de supravieţuire reuşind să-şi continue activitatea pe fiecare din domeniile amintite, ba, mai mult, s-a dezvoltat exploziv în anii ce au urmat. 
     
În ianuarie 2009, când a devenit evident că România este atinsă de criza economică mondială, Bogdan Piţigoi a început să taie costuri. N-a procedat însă emoţional, ca cele mai multe din victimele crizei, aşa că nu a tăiat din bugetele de publicitate şi marketing ci din costurile de operare. Şi-a promovat excelent produsele, le-a făcut brandul nr 1 în Iaşi, apoi în Moldova şi, în scurt timp, a ajuns să acapareze masiv domenii întregi de activitate, spre stupoarea multora.
     
Cel mai bun exemplu este piața auto. În timp ce unii dealeri auto din Iași dădeau faliment după faliment (reprezentanții SKODA, Fiat, Citroen ș.a.), Pițigoi a reușit ca prin Casa Auto să preia noi mărci și să controleze 70% din piața locală auto. Acum este de departe cel mai mare dealer auto din Moldova. 
 

Pe auto show-room-ul multimarcă a fost salvarea
     
Pițigoi nu s-a aventurat în perioada 2004-2008 să construiască show-room-uri uriașe pentru o singură marcă (avea 14 mărci, majoritatea înghesuite în spaţii comerciale banale cumpărate foarte ieftin de la Primărie), în timp ce majoritatea dealerilor locali au făcut această greșeală iar criza i-a prins cu datorii uriașe către bănci pe fondul prăbușirii vânzărilor unicei mărci pe care o comercializau. 
     
În plus, atunci când Mercedes (brandul emblematic pentru business-ul său auto) l-a obligat în 2012 să facă o investiție foarte mare (circa 500.000 de euro pentru aducerea show-room-ului la standardele mondiale) Pițigoi a inventat show-room-ul multimarcă (a băgat 9 mărci auto sub același acoperiș, economisind dintr-un foc milioane de euro).
 

Explozia imobiliară
     
În 2009 s-a panicat, ca toată lumea, şi a oprit toate investiţiile imobiliare, însă după câteva luni, când a văzut ce oportunităţi oferise piaţa golită de speculanţi, a ieşit puternic la bătaie. Începând din 2010, pe fondul unei imense crize de cash pe piaţă, Bogdan Piţigoi îşi punea la bătaie toate resursele (4.000.000 euro) şi finaliza un complex de birouri de lux - centrul IDEO. Gândită iniţial ca incubator pentru micile afaceri, IDEO a devenit rapid centrul strategic al XEROX iar firma a adus acolo aproape 2000 de angajaţi. În aceste condiţii Piţigoi şi-a recuperat repede investiţia printr-o rambursare a UE (proiectul era parte a unui program european), iar după nici 4 ani investiţia era încă o dată amortizată, aşa că a putut extinde proiectul cu 3000 de mp. Nici aşa însă Conduent (firmă desprinsă din XEROX) nu s-a săturat aşa că s-a luat în calcul construcţia unei clădiri IDEO 2, un turn cu 10.000 mp de birouri clasa A, parcări subterane şi un pasaj de legătură cu Ideo 1. Planul este încă la stadiul de planşă dar PIţigoi susţine că e gata oricând să deschidă şantierul. 
 

Pitigoi 6
Primul parc logistic
     
Succesul afacerii cu birouri de lux de la Popasul Păcurari i-a dat atâta încredere încât în 2015 Piţigoi a ridicat din fonduri proprii şi credite bancare încă o clădire cu birouri clasa A în zona Tudor (i-a adus acolo pe cei de la Oracle), după ce cu un an înainte finalizase alte spaţii de birouri dar şi un parc logistic (ocupat integral de americanii de la Lear) în zona de dinainte de intrarea în Leţcani.
     
Iar investiţiile nu s-au oprit aici. În 2017 a extins cu 6200 mp de hale proiectul Solo (parcul logistic închiriat americanilor de la Lear), iar în 2021 a vândut parcul logistic fondului de investiţii ORESA. PIţigoi a rămas cu 16 milioane euro cash iar ORESA a continuat investiţiile în SOLO ridicând în 2023 o nouă hală de aproape 10.000 mp. 
 

Ultima afacere prin care a uimit România: mașini electrice pentru oricine
     
Fidel crezului că trebuie să fie primul care face o afacere pentru ca aceasta să aibă succesPiţigoi a lansat în 2019, la Iași, primul serviciu de car sharing din România care utilizează exclusiv vehicule electrice. “Flota de mașini electrice cuprinde, deocamdată, 10 maşini ce vor fi distribuite în întregul oraș, dar în doi ani vrem să ajungem la 100 de maşini distribuite în toată România. Folosirea serviciului CABY este extrem de uşoară: după un pas unic de înregistrare pe www.caby.ro, utilizatorii vor putea închiria mașinile de la unul dintre cele 6 puncte de încărcare și le vor folosi atât timp cât au nevoie, câteva ore, câteva zile sau chiar câteva luni. Autonomia maşinilor este acum între 120 si 300 de km, fiind optimă pentru utilizarea urbană de zi cu zi”, declara atunci omul de afaceri.
     
Între timp afaceri similare au apărut la Bucureşti şi Cluj, mai mari decât cea de la Iaşi, dar semnalul dat de PIţigoi a arătat cât de avangardist este el şi cum anticipeatză piaţa. 
 

mall auto pitigoi
 
A plătit impozite de peste 150.000.000 euro? 
     
"Nu am socotit niciodată exact cât am plătit la stat în cei 30 de ani de la înfiinţare. Dar dacă luăm ca bază de calcul o medie de 5.000.000 euro pe an se adună o sumă frumuşică", a spus în 2019 directorul executiv al Tester Grup, Angelica Năstasă. 
     
Dacă ţinem cont că în octombrie s-au împlinit 30 de ani de când PIţigoi face afaceriputem estima că grupul său a achitat statului român taxe şi impozite de aproape 150 milioane euro.    
     
Bogdan Piţigoi a refuzat însă să avanseze orice cifră în acest sens susţinând că el pune preţ pe alte valori: "eu sunt mulţumit că am 700 de colegi, atenţie, nu sunt angajaţi ci sunt colegii mei, deci 700 de oameni dragi mie care au un venit bun, încasat la timp. Sunt foarte mulţumit că am putut face investiţii de peste 80.000.000 de euro. Sunt fericit că avem clienţi foarte mulţumiţi de noi. Spre exemplu, la Casa Auto avem un grad de mulţumire de 70% a clienţilor, în timp ce primul concurent are abia 39%. Iar când oamenii, comunitatea apreciază munca noastră, serviciile noastre, sunt cu adevărat mulțumit"
 

Extrem de discret cu familia
     
Piţigoi şi-a ţinut familia cât a putut de mult departe de atenţia opiniei publice. A putut fi fotografiat doar alături de soţie la câteva evenimente mondene la care a trebuit să fie prezent, dar niciodată nu şi-a expus cei doi copii. Se ştie că a încercat să-şi mute familia la Londra, pentru a facilita copiilor cursuri la o celebră şcoală britanică, dar s-a reîntors rapid în ţară. Acum are domiciliul la Bucureşti, dar majoritatea timpului o petrece la Iaşi, supraveghind atent afacerile. Munceşte în continuare ca un nebun, stând la biroul de lîngă Leţcani chiar şi până la ora 20.00. "Pentru copii muncesc atâta, ei sunt motivaţia", spune  Bogdan Piţigoi.
 

 
Cea mai mare donaţie privată dar şi primul business angels din istoria Iaşului 
     
Deşi este cunoscut drept unul din cei mai zgârciţi afacerişti locali, Bogdan Piţigoi a donat 260.000 euro în aprilie 2023 pentru construcţia unei case unde să stea 12 copii necăjiţi. Această donaţie l-a propulsat pe patronul Tester direct pe locul 1 în topul celor mai mari donatori privaţi ieşeni
     
Suntem bucuroși să finanțăm un proiect care dă speranță și normalizează viața unor copii care au nevoie de ajutor și acum și în viitor. Ne-am alăturat inițiativei convinși că această contribuție va ajuta la echilibrul emoțional al copiilor și tinerilor spre o viață de adulți mai bună", a spus Bogdan Piţigoi într-un comunicat de presă. 
      
El a făcut şi în trecut donaţii consistente, mai puţin sau deloc mediatizateE celebră tentativa lui Piţigoi de a finanţa, alături de prietenul său Gabriel Mardarasevici, o afacere a unui tânăr - i s-au acordat 250.000 euro pentru o idee. Deşi afacerea a eşuat - investiţia a fost făcută în toamna 2008 iar în 2009 a izbit criza economică - exemplul lui Piţigoi şi Mardarasevici a fost primit cu entuziasm de mediul de afaceri local care a încercat ulterior să replice modelul business angels la Iaşi
 

E de acord cu mărirea taxelor şi impozitelor
     
Un alt semn de maturizare socială: Piţigoi se declară oficial de acord cu intenţia Guvernului de a mări taxele şi impozitele. "Dacă suntem sinceri trebuie să recunoaştem că în România avem un nivel de taxare foarte redus. Ceea ce a şi permis dezvoltarea ţării în ultimii ani, pentru că România de azi este cu totul altceva faţă de România de acum 10 ani. Iar faţă de ce era acum 20 de ani, oooo, nu se compară nimic. Dar dacă ne dorim şosele de bună calitate, spitale performante, trebuie să investim în ele iar asta se face prin a plăti taxe către bugetul de stat. E o utopie că toţi contribuabilii sunt corecţi şi-şi plătesc corect taxele, dar trebuie să fie din ce în ce mai mulţi contribuabili corecţi. Aşa vom ajunge un stat din care tinerii nu-şi doresc să plece". 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected