Sambata, 30 Decembrie 2023 00:44
Vineri seară, ora 19.00, pe 29 decembrie, când toţi bugetarii de lux erau de mult la pastramă şi caviar, ieşeanul Cătălin Urtoi, cel care promovează cel mai mult autostrada Iaşi - Târgu Mureş, era umilit copios de PNL fix pe tema A8. Urtoi cerea de câteva zile aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2024 la Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), document fără de care autostrada Iaşi - Târgu Mureş nu poate fi preluată de la puturoşii de la CNAIR şi începută anul viitor de CNIR.
Urtoi s-a milogit de liberali, a dat telefoane, a depus dosare, a făcut postări pe Facebook şi a stat la uşa ministerului de Finanţe până vineri seara, într-un demers fără precedent pentru clasa politică şi bugetară, dar liberalii l-au tratat cu sictir şi au refuzat aprobarea BVC al CNIR. În consecinţă au refuzat începerea autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş în 2024 sub coordonarea lui Urtoi, cel care este, deocamdată, şeful naţional al CNIR, dacă nu l-or da liberalii afară şi de acolo. A8 rămâne deci la CNAIR, instituţie unde e tratată ca cel mai amărât dintre orfanii trimişi de soartă în grija PNL.
Coincidenţă sau nu, această sfidare uriaşă la adresa Iaşului a venit la doar două zile după ce simbolul PNL Bahlui, "Tablă" Alexe, pretindea că ieşenii votează majoritar penalii, în special pe campionii naţionali ai dosarelor pentru corupţie - Mihai Chirica şi Costel Alexe.
De ce blochează PNL începerea autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş
Umilinţa servită de PNL lui Cătălin Urtoi şi, in extenso, Iaşului are 2 cauze:
1. autostrada Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş e percepută public mai degrabă ca un proiect al PSD decât unul al PNL. Motivul e că A8 a fost susţinută de ministrul Transporturilor, PSD-istul Sorin Grindeanu, şi de o parte din parlamentarii PSD, în timp ce liberalii fie au blocat A8 fie au susţinut o autostradă pe alt traseu. Liberalul Mihai Chirica vindea oficial în 2020 autostrada către băcăuani - "e mai bine să se facă trecerea munţilor pe traseul Bacău - Braşov decât dinspre Iaşi spre Târgu Mureş", declara halucinant "diamanatul" PNL Iaşi. Aflat la 2 metri distanţă, "Tablă" Alexe a susţinut tacit ideea renunţării la autostrada Iaşi - Târgu Mureş în favoarea traseului Bacău - Braşov. De aceea ministrul liberal al Finanţelor a încercat şi el să blocheze cât mai mult proiectul A8.
2. 2024 e an electoral iar PNL, deşi e în alianţă la guvernare cu PSD, caută "muniţie". Cum PNL la Iaşi nu are ce să vândă electoratului - Chirica şi Alexe sunt catastrofe publice nereuşind să construiască nici măcar o şcoală nouă darămite un spital, un stadion, o sală mare de sport sau măcar un drum nou către Aeroport - încearcă să nu lase nici PSD-ul să puncteze. Şi cum se zvonise că ministrul Transporturilor, PSD-istul Grindeanu, ar fi vrut să vină la Iaşi pe 24 ianuarie să anunţe în Piaţa Unirii lansarea oficială a şantierului "traversării munţilor spre Vest", PNL a blocat cinic această tentativă. Şi ce dacă Iaşul suferă? PNL nu trebuie să piardă, aceasta e logica electorală.
PNL pretinde că ieşenii îi iubesc şi-i votează pe penali
Culmea ticăloşiei politice este pretenţia PNL că în ciuda acestei uriaşe bătăi de joc Iaşul îi va vota şi în 2024 pe campionii naţionali la corupţie - "Astăzi, sondajele de opinie și feedback-ul primit de la cetățeni indică foarte clar că primele opțiuni ale ieșenilor la următoarele alegeri sunt în continuare Costel Alexe și Mihai Chirica", a declarat joi Costel Alexe.
Reamintim, Mihai Chirica are oficial 6 dosare de corupţie (neoficial are în plus alte câteva), fiind de departe cel mai penal primar de mare oraş din ţară. Costel Alexe îl concurează puternic având oficial 3 dosarele penale, toate pentru corupţie, iar neoficial procurorii lucrează şi la alte dosare cu ţinta pe "Tablă".
Deşi petrece mai mult timp în faţa procurorilor decât în prezenţa investitorilor, "Tablă" declară halucinant că "această lipsă de frecventabilitate invocată de unii este mai curând o falsă temă folosită de opozanții politici"
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI