Iar cum ieșeanul este deja miliardar în euro (Dascălu confirmă, în premieră, că este miliardar în euro - topiasi.ro) este de așteptat ca la finalizarea mePALAS-ului de la Romexpo Dascălu să candideze extrem de serios la titlul de cel mai bogat român.
Brâncuși și Enescu - ancore pentru mega PALAS-ul bucureștean
Conceptul proiectului din București gravitează, potrivit oficialilor, în jurul unei componente culturale dominante, un omagiu adus marilor valori autohtone.
Aici va fi primul Muzeu de Artă din România dedicat exclusiv sculptorului Constantin Brâncuși. Totodată, pavilionul central va fi reconfigurat în Sala multifuncțională „George Enescu”, oferind Capitalei un spațiu artistic la standarde internaționale, care să stimuleze potențialul mediului cultural contemporan și care, prin evenimentele găzduite, să devină o atracție pentru publicul de entertainment inclusiv din afara țării.
Proiectul integrează și pavilioanele expoziționale Romexpo, pe care le reconfigurează și modernizează într-un Centru de Conferințe și Congrese de anvergură, adaptat nevoilor unei capitale Europene. Pus în valoare de funcțiunile culturale, sociale și economice dezvoltate în jurul său, care asigură infrastructura necesară pentru organizarea evenimentelor de amploare, acesta va fi o destinație europeană în sine.
Se promite parc pe 30% din terenul de 46 de hectare
Ca și la PALAS și Iulius Town, ancora principală a proiectului va fi un parc ochios. Pe planșele prezentate până acum dar și în film se promite că noul parc va ocupa 30% din suprafața proiectului și va face o legătură directă cu Parcul Regele Mihai I al României. Bonus, se va realiza o conexiune verde de la Piața Charles de Gaulle până în inima proiectului.
Per total ar urma să apară, ca la PALAS Iași și Iulius Town Timișoara, zone verzi ancoră pentru dezvoltările comerciale și office doar că la București parcul ar urma să fie de 14 dectare (un pic mai mare decât actualul PALAS)
10 străzi și zone pietonale noi
Proiectul promite ample investiții în noi soluții pentru modernizarea infrastructurii rutiere și pietonale și creșterea conectivității urbane. Fluizarea traficului este deja atribuită uneia dintre cele mai mari companii specializate din Europa, incluzând crearea de noi artere rutiere și lărgirea unor benzi de circulație, dar și piste de bicicletă și facilități care contribuie la mobilitate urbană. Mai mult, va fi realizată și cea mai mare parcare din România, cu peste 12.000 de locuri, subterane și supraterane.
Se promit 32.000 joburi noi în pădurea de zgârie nori
Propunerea de revitalizare urbană include și cel mai puternic pol de business din țară, construit în conformitate cu principiile pentru „clădiri verzi”, care va contribui la consolidarea atractivității investiționale și la sustenabilitatea economică.
Componenta office va concentra principalele companii multinaționale din segmentul tech și nu numai și va genera crearea a peste 30.000 de noi locuri de muncă. Totodată, alte 2.000 de locuri de muncă sunt estimate pentru perioada construcției.
Muzeu de Istorie Monetară și Oceanariu?
Conceptul de lifestyle center va fi completat de zona de retail, și un mare spațiu destinat producătorilor și comercianților autohtoni, într-un concept de fresh market dezvoltat în premieră în România.
O altă componentă anunțată de CCIR este Muzeul de Istorie Monetară, o inițiativă în premieră națională, dar și cel mai mare Oceanariu din țară.
Piață imensă pentru producători locali
Pentru a mări popularitatea proiectului, Iulius promite amenajarea în zona Romexpo a unei pieţe destinată producătorilor locali. Va fi pratic un mall de zarzavaturi și fructe, un hotel pentru micii producători şi o sumedenie de servicii conexe.
Rămâne de văzut cum va integra Iulius imaginea de comerț de piață agroalimentară într-un proiect de super lux.
Primul mare hop nedepășit
În documentele oficiale se vorbește foarte optimist despre aducerea la Romexpo a liniei de metrou ce va fi construită spre Aeroportul Otopeni. Numai că în 2018 Comisia Europeană a respins de la finanțare magistrala M6 (cea ”deviată” spre Romexpo) pe motiv că traseul trimis de Ministerul Transporturilor la Bruxelles este ilogic și greșit. De atunci MT nu a venit cu o altă propunere de finanțare pe fonduri europene a unei noi linii de metrou de la Otopeni spre Piața Victoriei (cu atingere Romexpo)
Acum cea mai apropiată stație de metrou de zona Romexpo este la 2,4 km.