Marti, 02 Martie 2021 15:11
În mai puțin de 1 an șantierul PALAS Campus a ajuns de la nivelul -2 la +3. Șase etaje construite în circa 10 luni, în plină pandemie de coronavirus, înseamnă un ritm extraordinar, cum vedem doar în China. Imaginați-vă ce ar însemna să se lucreze în același ritm la autostrada Iași - Târgu Mureș și întrebați-vă de ce politicienii și statul în ansamblu nu pot ține ritmul cu mediul privat.
PALAS Campus ar trebui livrat la sfârșitul lui 2022 dar e posibil să fie terminat mult mai repede
Potrivit anunțurilor inițiale proiectul PALAS Campus ar trebui inaugurat în toamna lui 2022. E limpede însă că, dacă se menține actuala viteză de lucru, deschiderea oficială a celei mai mari clădiri de birouri din țară va fi făcută mult mai repede.
Oficialii IULIUS nu au vrut să facă nici un comentariu pe această temă dar recent unul din directorii grupului amintit a precizat că deja mare parte din cei 54.000 mp utili de birouri au fost deja închiriați. Poate că viteza susținută de pe șantier este și o cerință a chiriașului, sigur o companie gigant la nivel mondial.
Autostrada merge, dar o face cumplit de greu
În comparație cu viteza celui mai mare proiect privat din Iași, cel mai mare proiect public este doar o râmă neputiincioasă. Autostrada Iași - Târgu Mureș face anul acesta 18 ani de când este pe agenda publică dar nu s-a deschis nici un șantier, darămite să se fi construit măcar 1 m de autostradă. Atâta au putut „livra” politicienii și un stat cumplit de inert. Asta deși e clar că statul are resurse incomparabil mai mari și că dacă ar fi vrut cu adevărat ar fi bifat și el ”PALAS”-uri.
IULIUS se laudă că a investit deja 1 miliard de euro, statul ar putea bifa abia în 2026 suma asta pentru autostradă
În reclamele plătite generos către diversele site-uri și ziare reprezentanții IULIUS susțin că s-a depășit deja miliardul de euro prin investițiile făcute în rețeaua Iulius Mall și PALAS. Banii au fost atrași în ultimii 20 de ani din diverse surse de finanțare - surse proprii, bănci, fonduri de investiții ș.a.
Despre autostrada Iași - Târgu Mureș se vorbește din 2003 dar de atunci și până acum statul nu a fost în stare să aloce decât ”câțiva firfirei”. Atât a putut face statul român pentru cel mai mare proiect public al Moldovei. Evident, statul ar fi putut face mult, mult mai mult dar nu a făcut-o și nici nu o va face foarte curând. Spre exemplu, miliardul de euro pe care-l flutură IULIUS ca fiind deja investit, ar putea fi băgat de statul român în autostrada Iași - Târgu Mureș abia în 2026, când se speră că ar putea fi construit tronsonul de autostradă Lețcani - Târgu Frumos, plus capetele Moțca - Târgu Neamț și Miercurea Nirajului - Târgu Mureș. Na, așa se lucrează la stat, pe bucățele și cumplit de greu.
Vă dați seama deci cum ar fi fost dacă autostrada ar fi fost construită cu viteza PALAS-ului?
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI