autostrada pnl rezolva totul cu 25 miliardeGuvernul PNL este pe cale de a inversa prioritatea autostrăzilor cerute de Moldova, în sensul de a face tronsonul Bacău - Brașov ca prioritatea nr 1 și finanțabil din fonduri UE, concomitent cu retrogradarea traseului Iași - Târgu Mureș ca prioritate 3 și lipsirea de finanțare europeană măcar pe următorii 10 ani. Nici măcar PSD-ul, partid care clar a vrut menținerea Moldovei în sărăcie, nu a îndrăznit să lase fără fonduri europene autostrada spre Târgu Mureș. Dar cu ambasadori ai Iașului precum Costel Alexe și Mihai Chirica la ce putem spera?
 
Bănuielile activiștilor confirmate de Compania de Autostrăzi         
Activistul pro-autostradă Catalin Urtoi susține că ”la doi ani de la promulgarea Legii 291/2018 primim o informație care poate îngheța definitiv proiectul tronsonului de autostradă Tg.Mureş -Tg.Neamț/A8!
          
Actualul Guvern a început sub presiunea unor grupuri politice PSD +PNL  strategia de modificare a MPGT, adică elaborarea unui document care pompos se va numi: "Strategia de Implementare și Prioritizare a Proiectelor de Autostrăzi în perioada 2021-2030". Această nouă strategie a Guvernului României urmează a fi prezentată Comisiei Europene imediat după instalarea noului guvern, adică după 1 Ianuarie 2021.
         
Printre proiectele vizate, unul foarte important pentru Moldova și pentru județul Harghita ar fi autostrada Unirii/A8, de fapt tronsonul de autostradă Tg.Mureş -Tg.Neamț/A8. În acest moment se lucrează la acest document în cadrul MT/CNAIR prin care să se schimbe coridoarele de transport europene din România TEN-T din actualul MPGT între ele, astfel încât unele să se transforme peste noapte la comandă politică din TEN-T CORE (coridor principal) în TEN-T Comprehesive (coridor secundar) și invers.
         
În această situație se află coridorul Bacău -Brașov/A13 care în acest moment este pe TEN-T Comprehesive(coridor secundar) și care se dorește a fi transformat într-un coridor TEN-T CORE (coridor principal), iar Tg.Mureş -Tg.Neamț să fie transformat din TEN-T CORE (coridor principal) în TEN-T Comprehesive (coridor secundar). Toate aceste modificări ar duce la o recunoaștere oficială a prioritizării execuției tronsonului Bacău-Brașov/A13 înaintea tronsonului Tg.Mureş -Tg.Neamț/A8 și de către Comisia Europeană, ceea ce ar stabili definitiv execuția A13 în perioada 2021-2027 până cel târziu în 2030 și renunțarea la tronsonul Tg. Mureș - Tg Neamț/A8
 
autostrada abandon A8 in favoarea A13
       
Anunțul la nivel național ar urma să fie făcut după aceste alegeri parlamentare, înainte de finalizarea SF-ului pe tronsonul Tg.Mureş -Tg.Neamț, adică înainte de luna Iulie 2021, dată după care ar fi trebuit să fie inițiat caietul de sarcini și licitația pentru proiect+execuție pe tronsonul Tg.Mureş -Tg.Neamț.
       
În acest moment grupul de presiune de la Bacău (PSD+PNL) împreună cu grupul de presiune de la Brașov susținut și de către actualul Prim Ministru Ludovic Orban, la care se alătură și trădătorii de la Iași (PNL+PSD) par a fi mult mai puternici ca și influență în fața legilor acestei țări (Legea 291/2018) și în fața dorinței moldovenilor din regiunea de Nord - Est”.
 
Se caută măcar un politician care să se opună trădării monumentale a PNL
Deși tocmai a înființat un partid, Cătălin Urtoi întreabă public: ”Iașul va găsi măcar un singur politician care să se bată pe bune în viitorul Parlament pentru proiectul A8 pentru a împiedica această acțiune de renunțare la tronsonul Tg. Mureș - Tg Neamț, iar noi, oamenii de rând să facem un scut de susținere în spatele acestui politician pentru respectarea unei legi. 
         
Din păcate jocurile politice împotriva proiectului A8 continuă, iar gașca politicienilor care nu doresc acest proiect este tot mai mare și din ea fac parte în primul rând cei din PSD și PNL și culmea sunt mulți chiar din Iași. 
 
autostrada fara Moldova
         
Și aici este o probă clară de Stat paralel împotriva oamenilor de rând  care trăiesc într-o regiune săracă a UE și care își cer dreptul legitim la o dezvoltare economică sustenabilă”.
 
PNL deja dă de înțeles că a abandonat autostrada Iași - Târgu Mureș
În unele materiale de campanie electorală PNL promite că va ”începe” autostrada Iași - Târgu Mureș și va aloca 2,5 miliarde euro. Asta în condițiile în care costul real ar fi de măcar 6 miliarde euro. Și cum PNL știe foarte bine care e costul real, e limpede că mesajul electoral sugera construcția doar a unei bucăți de autostradă, cel mai probabil Ungheni - Iași - Târgu Neamț, apoi se va face schimba direcția, în loc de Târgu Mureș mergându-se spre Bacău. Dacă așa va fi ieșennii, sucevenii și botoșănenii vor trebuie să facă un ocol de minim 200 km dacă vor dori să meargă pe autostradă spre Vestul Europei.  
 
UPDATE- FACEBOOK ADRIAN COVASIANU
INFORMATII DESPRE AUTOSTRADA A8/UNIRII/ Tg. Mures-Iasi-Ungheni!

Punct de vedere in calitate de consilier onorific al Ministerului Transporturilor vis-a-vis de articolul din topiasi.ro!
Nu comentez 'cheia' articolul si nici sursa informatiilor ci doresc a lamuri unele aspecte pe baza datelor pe care le detin din surse OFICIALE! Am decis sa vin cu o informare ca urmare a 'ingrijorarilor' primite via telefon si mesaje private!
Dupa 8 luni de munca, peste zeci de deplasari la Bucuresti/CNAIR/MT/teren, peste 7.000 de km efectuati si cel putin 448 h efectiv lucrate voluntar, apolitic si neremunerat pot afirma ca Autostrada A8 este o prioritate si are 'ingredientele' de a deveni proiect matur!
Argumente (personale):
I. Tg. Mures-Ditrau-Tg. Neamt (211km) - completare S.F.
1) S.F. executat in procent de 58% (10 % in februarie 2020)
2) traseul aprobat OFICIAL in CTE-ul de la CNAIR in 06.11.2020
3) procedura de mediu demarata OFICIAL in vara anului 2020
4) continuarea studiilor geotehnice (inclusiv cu o foreza de mare capacitate ce sapa in roca pe tronsonul 2 sectorul 1)
II. Ungheni-Iasi-Tg. Neamt (100,14 km)
Licitatia in lucru pt SF+PT+PAC (Proiectare COMPLETA)
Conform calendar stabilit cu CNAIR avem urmatoarele termene:
1) noiembrie 2020 - depunere oferte
2) ianuarie 2021 - desemnare proiectant
III. pod Ungheni (Studiu de Fezabilitate)
1) procedura de mediu DEBLOCATA si demarata ca urmare a OUG 105/2020 (completare la Legea nr. 291/2018)
1) procedura de mediu demarata. Notificare emisa de APM Iasi.
2) Memoriu de prezentare realizat, depus la APM Iasi. S-au solicitat completari.
3) termen preconizat pt emitere aviz (18-24 luni).
Referitor la poza din articol cu evidentierea/extragerea din context ce afirma ca "...se recomanda realizarea proiectului pentru Autostrada Brasov-Bacau si abandonarea celorlalte proiecte care ar constitui o alternativa la acesta, tinand cont ca realizarea a doua .." fac unele precizari si atasez dovezi (complete) in acest sens:
a) textul face parte dintr-un document din anul 2018 ce reprezinta punctul de vedere OFICIAL al CNAIR asupra analizei BEI-PASSA a MT ce a avut la baza informatii false (date de trafic incomplete si eronate). MVA s-a exprimat oficial (alaturi, culmea, inclusiv de IptA8!) asupra acelei analize a MT din 2018. Info aici: https://moldovavreaautostrada.ro/.../comunicat-de-presa.../
b) CNAIR din 2018 s-a exprimat in DEZACORD TOTAL cu analiza BEI-PASSA. Atasez poza in acest sens. In imag. 4 se observ clar si fara echivoc pozitia CNAIR vis-a-vis de analiza BEI-PASSA: "Referitor la concluzia prezentata si anume ca trebuie realizat doar un proiect si abandonate celelalte, deoarece dezvoltarea a doua proiecte pentru asigurarea conexiunii Moldovei cu Transilvania, ar conduce la impartirea traficului cu consecinte asupra rentabilitatii, consideram ca aceasta nu este sustinuta... "
Personal imi mentin opinia exprimata inca din :
a) 2017 (in cadrul MVA)
b) 2018 la Comitetul de Monitorizare a POIM 2014-2020 (la care MVA este membru observator - actiune unicat pt ONG-urile militante din Moldova pentru autostrazi) cand am fost catalogat de catre presa bacauana ca "lobby-st iesean"
c) in 2019-2020 in MVA/MT
ca :
a) Ambele autostrazi sunt importante pentru Moldova doar ca cele 2 proiecte trebuie implementate diferit (anul 2030 pt A8 si 2050 pt A13 - conform MPGT).
b) Cele 2 proiecte sunt complementare si nu se canibalizeaza!
c) Intr-un caroiaj de autostrazi mai generos cele 2 autostrazi sunt necesare!
Nu ascund faptul ca exista persoane in CNAIR/MT care sustin A13 in dauna lui A8 sau ca unii considera ca X proiect e "scump" si Y proiect "e mai usor de avizat la Mediu". E punctul unora de vedere. Consider ca este nefundament deoarece niciuna dintre cele 2 relatii nu are un SF aprobat oficial prin HG cu indicatorii tehnico-economici.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected