Este de doar nouă luni şeful judeţului dar deja se poate spune că a făcut pentru Iaşi mai mult decât orice alt fost şef al judeţului şi chiar decât primarii Iaşului. Adomniţei tocmai a anunţat finalizarea procedurilor preliminare pentru deschiderea şantierului la aeroport, obiectiv a cărui nerealizare până acum a făcut ca Iaşul să rămână doar o zonă babanieră d.p.d.v. economic, nu o regiune cu potenţial de dezvoltare. Adomniţei mai are la activ şi alte realizări importante, dar aeroportul îl ridică definitiv în rândul celor care au influenţa decisiv soarta Iaşului.
A primit putere enormă când alţii de vârsta lui încă nu terminau studiile
La 27 de ani era diriginte pe şantierul primului mall din afara Bucureştiului. Sub conducerea lui Adomniţei Iulius Mall era finalizat într-un ritm în care, probabil, nici proprietarul centrului comercial nu spera.
La 29 de ani ajungea şef naţional al tineretului liberal. Funcţie care mai târziu i-a folosit la promovări mult mai spectaculoase.
31 de ani Cristian Adomniţei ajungea deputat cu ajutorul decisiv al lui Relu Fenechiu.
Iar după doi ani de deputăţie Adomniţei dădea marea lovitură a vieţii - ajungea ministru al Educaţiei. Într-un an şi jumătate cât a fost ministru, Adomniţei a mobilizat spre Iaşi bani cum nu au reuşit niciodată nici un alt politician local, indiferent că e vorba de Relu Fenechiu (ministru al Transporturilor şi lider extrem de influent al PNL pe vremea guvernării din 2007-2008), Varujan Vosganian (fost ministru al Finanţelor şi actual ministru al Economiei), Gheorghe Nichita (primar de 11 ani şi autoproclamat "lider de anvergură naţională" sau "creator de guverne"), Dan Cârlan, Ioan Solcanu ori altcineva.
Sute de şcoli au fost renovate spectaculos în judeţul Iaşi doar datorită lui Adomniţei, iar universităţile, în special Al. I. Cuza şi UTI, au primit tsunami de bani. Drept este că zeci de şcoli au rămas cu şantierele începute şi neterminate, dar vina pentru asta trebuie împărţită de Adomnniţei cu succesorii săi pe postul de şef al Educaţiei naţionale.
A adus un mare investitor la Iaşi pe vremea când primarul abia învăţa ce înseamnă asta
Înainte de a ajunge ministru al Învăţământului, Adomniţei stabilise raporturi excelente cu firme grele (este un excelent vorbitor de limbă engleză şi a făcut studii în străinătate, aşa că e adaptat mai bine decât alţii la mentalitatea marilor corporaţii).
Aşa se face că în 2006, când fosta firmă Siemens, actuala Continental, căuta un oraş în care să deschidă un centru de cercetare, Adomniţei i-a direcţionat spre Iaşi. La intervenţia sa decisivă, Continental a investit la Iaşi, ajungând acum să aibă aproape 1000 de angajaţi care fac muncă supercalificată, nu lohn.
Invidios pe reuşita lui Adomniţei, primarul Gheorghe Nichita a refuzat multă vreme să întindă vreo mână celor de la Continental, fapt pentru care reprezentanţii firmei germane, altfel extrem de diplomaţi, spuneau în gura mare că "primarul nici nu ştie că suntem în Iaşi". Ulterior, în campania electorală, pentru că nu avea cu ce investiţii de anvergură să se laude, Nichita a pretins că el a adus în Iaşi centrul COntinental. Din motive politice Adomniţei a tăcut.
4 ani de opoziţie
Adomniţei şi-a păstrat mandatul de deputat în 2008 deşi era evident că în politică venise "valul lui Traian". PDL a câştigat puterea iar liberalii au fost trimişi în opoziţie, aşa că au urmat patru ani de secetă pentru Adomniţei.
Măsurile impopulare dar şi gafele enorme făcute de PDL au făcut însă în primăvara lui 2012 ca alianţa PSD-PNL se revină la guvernare. Propulsat de USL dar şi de abilul său joc de putere în interiorul alianţei, Adomniţei obţine nominalizarea pentru şefia Consiliului Judeţean şi câştigă alegerile cu un scor zdrobitor.
Ajuns președinte al CJ, Adomniței a promis în primul și-n primul rând realizarea unei piste noi de aterizare la aeroport, lucrare fără de care Iașul fusese ocolit până atunci de marii investitori. Modernizarea fusese promisă anterior de toți marii politicieni ai Iașului, dar toți au eșuat. Gheorghe Nichita promisese în 2009 că "dacă PSD ajunge la guvernare eu rezolv problema la aeroport în două săptămâni". PSD a stat la guvernare 10 luni iar Nichita se lăuda atunci că este "creator de guverne", dar nimic nu s-a urnit la aeroport deşi şefia CJ era atunci tot a PSD-ului.
Explozia
Inginer constructor de meserie dar şi foarte abil în a observa mersul economiei reale, Adomniţei a învăţat în cei 4 ani de opoziţie ce sfori trebuie trase pentru a face el ceea ce nimeni nu a putut. Aşa că atunci când a ajuns şef al CJ avea lecţia deja făcută pentru Aeroport.
Beneficiind şi de susţinerea totală a lui Fenechiu, Adomniţei a luat de la capăt procedura de modernizare a pistei, iar în nici nouă luni au fost realizate toate studiile necesare, făcute schimburile de teren şi demarată procedura de licitaţie. Iar pe 5 aprilie 2013 a anunţat oficial că a stabilit câştigătorul licitaţiei, iar în 71 de zile, dacă nu vor fi depuse contestaţii, va fi deschis şantierul.
Potrivit caietului de sarcini, până la finalul anului 2014 Iaşul ar trebui să aibă o pistă de decolare nouă, lungă de 2400 m, care să permită aterizarea avioanelor de capacitate medie. Iar cum tot în administraţia Adomniţei s-a reuşit deja deschiderea unor curse externe spre Roma, Torino, Bologna, Paris, Londra existând discuţii şi spre alte destinaţii, e limpede că în sfârşit Iaşul are şansa de a fi ţintă pentur marii investitori.
Alte promisiuni mari
Adomniţei a promis însă şi alte investiţii de anvergură, investiţii dependente de administraţie. A reușit deblocarea unui proiect de aproape 70 milioane euro pentru un sistem ultramodern de management al deșeurilor la nivel de județ, a depus documentațiile pentru obținerea unei finanțări de 40 milioane euro de la UE pentru o prelungire a pistei de la Aeroport la 3000 m lungime și alte 15 milioane euro pentru o conectare a aeroportului cu punctul feroviar de la Holboca. "Proiectul presupune ca pe o suprafata de 40 de hectare, inainte de a se ajunge la CET, pe teritoriul comunei Holboca, teren pe care Consiliul Judetean il are deja, sa construim doua cai ferate noi, cu platforma betonata, pentru schimbarea containerelor de pe vagon pe camion sau invers. Practic, aceasta este ceea ce presupune un centru intermodal de transport, urmand sa transformam Iasul intr-un centru logistic important in regiune. Avantajul nostru este ca avem cale ferata cu dublu ecartament, ceea ce permite un acces mai facil si mai ieftin al marfurilor pe diferitele tipuri de transport in regiunea de est a Romaniei si in spatiul CSI", a declarat Cristian Adomniței.
Două spitale vor fi complet modernizate
Politician abil, Adomniței a căutat să-și apropie lumea medicală și a anunțat reabilitarea completă a două spitale de mare impact - spitalul pentru copii și cel de neurochirurgie. "Nu avem bani pentru toate spitalele iar împărţirea fondurilor către toţi nici nu va acoperi toate nevoie, nici nu va rezolva definitiv vreo problemă. Aşa că vom concentra investiţiile pentru un obiectiv sau două pentru a rezolva complet o problemă, apoi ne vom canaliza pe alt obiectiv şi tot aşa", a explicat şeful CJ
A ajuns deja ambasador economic pentru toţi marii afaceriştiâ
În Iaşi a fost mare luptă până acum printre politicieni pentru a se câştiga bunăvoinţa marilor afacerişti, sforarii care conduc de multe ori comunitatea locală. De 10 ani Relu Fenechiu şi Gheorghe Nichita se bat pentru a fi ei principala trâmbiţă politică a mediului economic, dar mai nou Cristian Adomniţei are şi el aceeaşi pretenţie. Iar cum Relu Fenechiu s-a concentrat tot mai mult pe ministerul Transporturilor iar Gheorghe Nichita a fost complet absorbit de visul de a ajunge guvernator al Moldovei, şeful CJ a avut pârtie deschisă. Şi Adomniţei nu a aşteptat o a doua invitaţie. A organizat mai multe întâlniri cu cei mai mulţi dintre marii afacerişti ai Iaşului, le-a facilitat diverse intrări la autorităţi, iar mai nou a organizat o mare gală de business - "Ambasadorii Iaşului" - la Bucureşti.
A ajuns inexplicabil partener cu un mare afacerist
Marșul triumfal al lui Adomniței cuprinde și momente bizare, deloc explicate de șeful județului. Spre exemplu, înainte de a fi președinte al CJ, Adomniței a primit 30% din acțiunile unui centru medical deschis ulterior de Arcadia la Suceava. Nimeni nu a explicat de ce a simțit nevoia Dan Fiterman, ditamai milionarul care a reușit peste tot d eunul singur, să se asocieze la Suceava cu un politician ce activa la Iași și care nu avea nici o expertiză în afaceri medicale.
Un alt aspect mai puțin clar este ptomovarea de către Adomniței a doar anumitor oameni de afaceri și ignorarea altora. Spre exemplu, la evenimentul "Ambasadorii Iaşului" au fost invitaţi mai toţi marii afacerişti locali dar nu şi cei care s-au contrat în ultima vreme cu influentul grup G5. Aşa se face că Dănuţ Prisecariu sau Zaharia Schrotter, fiecare având afaceri grele în Iaşi, au rămas pe margine în timp ce au fost invitaţi alţii care au angajaţi de câteva ori mai puţin decât cei doi şi plătesc impozite şi taxe mult mai mici.

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…